LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online bakt ze wel bruin

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Deeznutz420

Online bakt ze wel bruin

Ongelezen bericht door Deeznutz420 »

Sinds 23 september zou Online bij ons beginnen met het leveren van internet, telefonie en televisie. De eerste twee waren absoluut geen probleem, dat mag gezegd worden. Het modem werd op tijd geleverd en de aansluiting verliep vlot. De levering van de televisie en de daarbij behorende communicatie was echter een debacle.

Een dag na de levering van het modem kreeg ik een lullig mailtje waarin, zonder opgave van reden, stond vermeld dat ons televisiekastje en HD-recorder 3 weken vertraagd waren (tot 14 oktober). Dan denk je nog: 'Ach, drie weken is niet zo erg.' Toen wij op het einde van deze week nog niets hadden ontvangen, hebben wij op vrijdagavond besloten te bellen en te vragen wat er aan de hand was.

We kregen iemand aan de telefoon die ons inhoudelijk niets kon vertellen, behalve dan dat de levering vertraagd was (alweer dus) en dat ons pakket aan het begin van de daarop volgende week geleverd zou worden (21 oktober). Toen al hebben we besloten om de eer aan onszelf te houden en gevraagd of wij het contract konden ontbinden. Dit bleek echter niet mogelijk, omdat ze een mailtje gestuurd zouden hebben waarin zij ons een tijdelijk alternatief boden: een tijdelijke televisie-ontvanger of opzegging van het contract. Bleek dat dit mailtje nooit door ons is ontvangen, waardoor het hun woord tegen het onze is. Hun systeem hield echter vol dat ze het mailtje hebben gestuurd.

Aan het begin van de week erop was er nog steeds niks binnen, dus we werden een beetje pissig van al dat gedoe. Geen mailtje of belletje gehad van Online, dus wij hebben weer besloten om te bellen. De man aan de telefoon vertelde ons dat ze het (ik maak geen grap) vergeten zijn te versturen, ondanks dat wij 'op de lijst met hoogste prioriteit staan'. Het pakket zou gelijk gestuurd worden en het zou aan het begin van deze week binnen zijn (28 oktober). Dat wij op die lijst staan bleek maar weer toen we gisteren nog steeds niets hadden ontvangen. Toen was de maat wel vol, dus we hebben gelijk weer gebeld, omdat we nog steeds niets te horen hebben gekregen vanuit Online. De man die we deze keer aan de telefoon krijgen vertelt ons iets waar je haast niet goed van wordt. De vorige collega zou onterecht hebben gezegd dat de televisie-pakketten bij hun waren afgeleverd. In tegenstelling, deze zijn wederom vertraagd, waardoor ons televisiepakket pas op 15 november zal worden geleverd.

Zulk misdadig gebrek aan interne communicatie en communicatie naar de klant toe heb ik nog nooit meegemaakt. Puur en alleen op anekdotische basis zou ik iedereen afraden om een product af te nemen bij Online, wat een ellende heeft dat opgeleverd. Het enige lichtpuntje is het wel werkende internet, want anders had ik deze klacht niet eens kunnen plaatsen.

Overigens, als iemand nog enige adviezen heeft omtrent onze situatie, dan is alle hulp van harte welkom.

Prolix

Re: Online bakt ze wel bruin

Ongelezen bericht door Prolix »

Ja hoor, uit zeer zeer betrouwbare bron heb ik gehoord dat ze erg aktief zijn op KlachtenKompas van de Consumentenbond. Succes dus.

dorpssmid

Re: Online bakt ze wel bruin

Ongelezen bericht door dorpssmid »

Ik heb internet en bellen van Online gedurende 4 jaar en weinig klachten. Alleen deze maand een paar keer een storing, maar dat lag aan de KPN centrale. Met TV heb ik geen ervaring, maar ik kan iedereen aanraden: heb je de mogelijkheid een satellietschotel te plaatsen, doe dat dan. Perfect beeld en nagenoeg nooit storing, een enkele keer bij hevige regenval maar dat is een uitzondering. Je kiest zelf je zenders en er zit niemand aan je zenderpakket te klooien. Met mijn Visiosat antenne ontvang ik drie satellieten en desgewenst meer. Het is even een investering, maar dan heb je ook wat. :D

Gesloten