Enige tijd geleden zijn mijn partner en ik verhuisd. We waren al maanden klant bij internetprovider Online, zonder enige problemen. We hebben onze verhuizing doorgegeven aan Online en werden verzekerd dat er internet zou zijn in ons nieuwe huis. Voor de verhuizing ontvingen wij de router en instructies. Na installatie in het nieuwe huis bleken internet en telefonie niet te werken. Direct contact opgenomen met Online, die geen informatie kon geven en ook geen oplossing bood. We moesten later maar eens terug bellen.
Op het Online internetaccount konden wij zien dat er op het moment geen internet werd geleverd. Ook zagen wij dat de procedure van de verhuizing niet is voortgezet na aanmelding voor een nieuw abonnement. Er was dus geen sprake van een probleem, de procedure was simpelweg niet opgestart. De volgende dag gelijk gebeld en verzocht om informatie en een tijdige oplossing. De informatie op internet werd ontkend. Volgens de klantenservice was alles in werking gezet en zou er gewoon internet moeten zijn.
We hebben nooit internet ontvangen en werden vanaf de eerste dag niet geholpen met zoeken naar een oplossing. We hebben meermaals telefonisch contact gezocht. Online weigerde om een monteur te sturen en maakte een afspraak om twee weken later terug te bellen. Op de afgesproken dag zijn wij niet terug gebeld. We kregen te horen dat de termijn waarbinnen het probleem zou worden opgelost, slechts de termijn was dat we moesten wachten op een reactie van Online. Zij waren niet in staat het probleem op te lossen en weigerden hier verder aan mee te werken.
Online vertelde ons uiteindelijk dat het probleem door KPN moest worden opgelost. We hebben toen zelf contact opgenomen met KPN. Zij verzekerden ons dat de problemen niet hun verantwoordelijkheid zijn en dat Online een monteur moest sturen. Wederom contact gelegd met Online. Zij weigerde een monteur te sturen en de boodschap van KPN werd ontkend. Het kon aan de aansluiting van de buren liggen, de bekabeling, en andere niet nader te controleren zaken.
Na weken niet verder te zijn geholpen, ondanks vele telefoongesprekken, hebben we besloten om Online in gebreke te stellen en onze internetaansluiting bij Online op te zeggen. We hebben Online zowel telefonisch als schriftelijk op de hoogte gesteld en verzocht om een bevestiging en reactie, die we niet hebben gekregen. We hebben een andere provider benaderd en alsnog internet gekregen.
Online bleef maandelijks de abonnementstermijn afschrijven. Na opzegging contact opgenomen en verzocht te storneren. Online heeft niet gereageerd en bleef termijnen afschrijven. Na enige maanden de bedragen terug geboekt. We hebben Online meermaals, ook aangetekend, benaderd, maar geen reactie ontvangen. We hebben ons verzet tegen deze vordering kenbaar gemaakt en duidelijk onderbouwd. Na contact met het Juridisch Loket werd duidelijk dat we correct hebben gehandeld en hoogstwaarschijnlijk in ons recht staan.
Na enige tijd werd het volledige abonnement in rekening gebracht. Ons bezwaar wederom kenbaar gemaakt aan Online. Er volgde geen reactie en de vordering werd ondergebracht bij incassobureau Call2Collect. Contact opgenomen met incassobureau en de kwestie voorgelegd. Zij vonden het vreemd en verzekerden ons contact op te nemen met de schuldeiser, voor een inhoudelijke reactie. In plaats van een reactie kregen wij een laatste aanmaning en de dreiging van een gerechtelijke procedure.
Wanneer een gerechtelijke procedure wordt gestart, moet blijken wie gelijk heeft, door beoordeling van een rechter. Op het moment is de vraag of een gerechtelijke procedure wordt gestart. We zijn erg verbaasd door deze agressieve tactiek van zowel telecommunicatiebedrijf Online als incassobureau Call2Collect. Wij zijn benieuwd of er meer mensen zijn met soortgelijke problemen met Online en wat we kunnen doen om een gerechtelijke procedure te voorkomen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Online biedt geen internet, maar eist wel geld
Re: Online biedt geen internet, maar eist wel geld
Dit is een vrijblijvend advies.Na contact met het Juridisch Loket werd duidelijk dat we correct hebben gehandeld en hoogstwaarschijnlijk in ons recht staan.
Heb je geen rechtsbijstandverzekering, deze weten dan wel of een gerechtelijke aanpak noodzakelijk is of een andere oplossing kan.
Re: Online biedt geen internet, maar eist wel geld
Dat is nu typisch een mededeling van het juridisch loket, waarom bestaan deze loketten nog ?eleven schreef:Dit is een vrijblijvend advies.Na contact met het Juridisch Loket werd duidelijk dat we correct hebben gehandeld en hoogstwaarschijnlijk in ons recht staan.
Heb je geen rechtsbijstandverzekering, deze weten dan wel of een gerechtelijke aanpak noodzakelijk is of een andere oplossing kan.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Online biedt geen internet, maar eist wel geld
Dit is een standaardprobleempje voor de www.sgc.nl
U kunt het betwiste bedrag daar in depot geven. Zo komt er geen rechter aan te pas en kan eenvoudig en goedkoop uw probleem worden opgelost.
U kunt het betwiste bedrag daar in depot geven. Zo komt er geen rechter aan te pas en kan eenvoudig en goedkoop uw probleem worden opgelost.
Re: Online biedt geen internet, maar eist wel geld
Bedankt voor de tips en reacties! We hebben advies ingewonnen bij de Geschillencommissie en overwegen onze klacht hier te laten behandelen. Willen deze kwestie graag tijdig oplossen.
Het advies van Juridisch Loket is inderdaad vrijblijvend. Op de webiste valt terug te lezen onder welke omstandigheden een abonnement mag worden opgezegd. Zie: http://www.juridischloket.nl/vraagenant ... fault.aspx
De kwestie met Online lijkt bij meer mensen op te spelen. Zie de discussie op dit forum: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=69362
Het advies van Juridisch Loket is inderdaad vrijblijvend. Op de webiste valt terug te lezen onder welke omstandigheden een abonnement mag worden opgezegd. Zie: http://www.juridischloket.nl/vraagenant ... fault.aspx
De kwestie met Online lijkt bij meer mensen op te spelen. Zie de discussie op dit forum: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=69362
Re: Online biedt geen internet, maar eist wel geld
Dat topic heeft NIETS te maken met jouw probleem met Online. Stemmingmakerij, dat is het wel. De Geschillencommissie en "advies inwinnen" ... je hebt de site gelezen dus, meer is het nog niet. Je zult net als iedereen eerst moeten betalen en dan komt het goed. Daarna krijg je zelfs je geld terug, maar dat had je natuurlijk al gelezen.