LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online blijft de verkeerde gesprekstarieven hanteren

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Paardeslager

Online blijft de verkeerde gesprekstarieven hanteren

Ongelezen bericht door Paardeslager »

Van de rekening van 1 november 2015 waren de gesprekskosten niet gespecificeerd. Als klant heb ik recht op deze gegevens. Ik kan nu niet controleren of de juiste tarieven worden gehanteerd.
Online is tot op heden in gebreke gebleven - het verstrekken van deze gegevens is achterwege gebleven.
Om die reden heb ik de gesprekskosten gestorneerd. Ik heb dit van te voren doorgegeven - zowel schriftelijk als telefonisch. Ik heb aangegeven dat zodra ik een gespecificeerde nota heb ontvangen waarvan de gesprekstarieven correct zijn, de gesprekskosten door mij betaald zullen worden.
Dat is mijn recht. De abonnementskosten zijn volledig door mij betaald.

Van de rekening van 1 december zijn de gesprekskosten wel gespecificeerd, maar zijn verkeerde - te hoge - tarieven berekend, in afwijking van het telefoonabonnement dat ik heb - Telefonie Basis. Het is niet onwaarschijnlijk dat ook bij de rekening van 1 november 2015 verkeerde tarieven zijn gehanteerd. Al eerder zijn mij verkeerde tarieven berekend, maar dit is later hersteld. Dat heeft wel drie maanden geduurd. Nu begint Online weer met deze kwalijke praktijken. Het houdt nooit op.
Zie ook mijn eerdere bericht "Ongevraagd nieuw en duurder telefoonabonnement Online.nl"
Om die reden heb ik de gesprekskosten gestorneerd. Ik heb dit van te voren doorgegeven - zowel schriftelijk als telefonisch. Ik heb aangegeven dat zodra ik een gespecificeerde nota heb ontvangen waarvan de gesprekstarieven correct zijn, de gesprekskosten door mij betaald zullen worden.
Dat is mijn recht. De abonnementskosten zijn volledig door mij betaald.

Afgelopen donderdag ontving ik van Online een aanmaning. De gesprekskosten dienen voor 23 december betaald te worden, anders zou mijn internetverbinding worden afgesloten. Dit terwijl ik volledig in mijn recht sta, en ook de abonnementskosten volledig zijn betaald. Ook wordt gedreigd met 20 euro administratiekosten.
Dit is pure chantage.

Daar ik het niet kan veroorloven om geen internetverbinding meer te hebben - een gegeven waar Online doelbewust en met kwaadaardige intenties gebruikt van maakt - heb ik maar weer de gesprekskosten overgemaakt.

Ik heb aan Online doorgegeven dat dit in het geheel niet inhoudt dat ik akkoord ga met deze gesprekskosten en de door Online ingediende rekeningen. In tegendeel.
Ik zal niet rusten voordat Online zijn verplichtingen jegens mij als klant is nagekomen - er correcte rekeningen zijn verstuurd en het door mij teveel betaalde is terugbetaald.

De medewerker van Online Klachtendienst die deze klacht in behandeling heeft, heeft al weken niets van zich laten horen.
Ook op Klachtenkompas heeft hij al twee weken lang niet meer gereageerd.

Ik kan niets anders concluderen dan dat Online niet bereid is het door Online veroorzaakte probleem op te lossen, en kennelijk volhardt in deze vorm van oplichting.

Ik denk dat er niets anders opzit dan dit gedrag van Online voor te leggen aan de Geschillencommissie.

alfatrion

Re: Online blijft de verkeerde gesprekstarieven hanteren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou in ieder geval een deel betalen.

Gesloten