LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online Breedband voorheen Orange Breedband

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Vrouwe Justitia

Online Breedband voorheen Orange Breedband

Ongelezen bericht door Vrouwe Justitia »

In 2008 bemerken we dat we bijna niet gebeld kunnen worden en zelf ook niet altijd kunnen bellen. We hebben een ADSL verbinding via Online, voorheen Orange. Natuurlijk bellen we, als dat al mogelijk is, en laten we onze klachten ook via de mail weten. Maar hier hoor je niets van. Begin mei 2008 heb ik ze ingebreke gesteld en geef een termijn waarin onze klachten verholpen dien te zijn. Er gebeurd helemaal niets, zelfs niet na een aangetekende brief. Dan maar het contract verbroken, hier had ik ze voor gewaarschuwd, en een andere provider (KPN) genomen. We hebben een bedrijf en hebben te telefoon hiervoor nodig. Online wil echter geld zien omdat het contract nog niet was afgelopen. Uiteindelijk, na meerdere mensen gesproken te hebben, ziet iemand het licht bij Online en verteld alles terug te draaien en het probleem is opgelost. He wat een opluchting! JA, DAT DACHT JE ! Na heel veel brieven en telefoontjes is eea. nu opgelopen tot over de € 500,-. Zelfs Intrum Justitia is er bijgehaald om het geld voor Online te innen. Tja, dan gaat het bedrag natuurlijk snel omhoog. Laat maar komen hoor, ik denk dat we in ons recht staan. Maar krijgen wij nu al die frankeer-, papier, bel kosten terug die we hier aan gespandeerd hebben? Al die, echt waar, uren dat we hier mee bezig zijn geweest? Mogelijke inkomsten die we misgelopen hebben omdat klanten ons niet heben kunnen bereiken?
Het is gewoon een aanranding op je (privé) leven. Te pas en onpas wordt je gebeld of je nog effe wil betalen? Ja, zelfs op vrijdagavond om 19.45 uur.
Zijn er meer mensen die problemen hebben met Online nadat ze hebben laten weten dat hun produkt niet goed is? Ik ben wel weer online, maar nu bij de KPN! :lol:
Is misschien ook niet alles maar we kunnen nu weer bellen en internetten.

stofzuigertje

Re: Online Breedband voorheen Orange Breedband

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beetje laat... 2008 probleem maar,

U heeft toch wel dit slechte niet of matig werkende overeenkomst ONTBONDEN en niet opgezegd zodat U tot einde moest betalen?
Bij niet leveren wat belooft is zoals geen telefoon en na meerdere keren klagen mag je het lopende contract altijd ontbinden als ze na meerdere pogingen geen betrouwbare verbinding konden leveren.

De incasso gewoon negeren mag, want de rechter zal later bepalen of U voor een slecht product moet betalen en of U indien U een tegen claim indiende nog geld kreeg.

U kunt dus 1x vragen of ze willen stoppen met dreigen en bellen en de beloofde rechtszaak zo spoedig mogelijk willen starten.
Door dit te antwoorden en hun ook dit per mail te sturen kunnen ze niet meer dreigen van U moet betalen want U wilde een rechtszaak!
Dan is de kans groot dat ze het gaan regelen omdat verloren rechtszaken veel geld kosten en de kans op verlies groot is als U hier om gaat vragen.

Ook klanten die zelf fout waren stoppen ze soms de incasso ter voorkoming van grote kosten.
Dus laat je niet af bluffen en doe eens hetzelfde.

Vrouwe Justitia

Re: Online Breedband voorheen Orange Breedband

Ongelezen bericht door Vrouwe Justitia »

:roll: Ik heb zowel Online als Intrum Justitia gevraag te stoppen met hun stalking-achtige praktijken, en indien zij van mening zijn rchtsmaatregelen te moeten nemen, dat zij hierdan mee moeten gaan beginnen. Vanaf dat moment heb ik van beiden in het geheel niets meer gehoord. Maar online kennende....kan dit nog wel eens langskomen.

Ik wacht wel weer af, bedankt.

Mvg. VJ.

Gesloten