LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online.nl faalt, neem er geen diensten van af!!!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
uerdem

Online.nl faalt, neem er geen diensten van af!!!!

Ongelezen bericht door uerdem »

Beste Forumleden,

Ik heb jaren bij online.nl internet afgenomen. Na mijn verhuizing naar mijn nieuwe huis heb ik enorm veel problemen gehad met mijn verbinding. Meerdere keren het duren klantenservice van Online.nl gebeld, deze heeft mij niet goed kunnen helpen. Uiteindelijk heb ik van de klantenservice te horen gekregen dat het internet netwerk in mijn wijk problemen ondervind en dat KPN hiervoor verantwoordelijk is. Deze hebben mij toen beloofd de helft van mijn internetkosten terug te betalen omdat ik deels wel heb kunnen internetten. Ik heb dit geaccepteerd, je kan namelijk niet veel tegen de grotere organisaties. Enige tijd later is het probleem niet verholpen, ook heb ik niks teruggezien in contanten. Nog maar eens bellen met het dure klantenservice van Online.nl en tot mijn grote verbazing stond er niets geregistreerd van ons afspraak. De medewerker kwam met een heel ander voorstel wat ook geheel niet overeen kwam met ons eerste afspraak, alleen werd mij nadrukkelijk aangegeven dat ze niet meer konden compenseren, dus ja akkoord mee gegaan. Ook van deze afspraak was niets geregistreerd bleek na mijn telefoongesprek enige tijd later. En deze medewerker kon alleen maar €18,- compenseren. Dus heb ik mijn contract laten beeindigen. Dit heb ik gedaan na ongeveer 8 maanden geduld te hebben met Online.nl.

Onlangs heb ik mijn klacht aangekaart via klachtenkompas, per mail heb ik er een reactie op gekregen. Deze heeft een voorstel gedaan om de maanden waarin ik hinder heb ondervonden de helft van het bedrag + €10,- belkosten terug te betalen. Het totaal zou nu dus €113 en een paar centen bedragen. Hier ben ik mee akkoord gegaan. Ze hebben mij gevraagd om mijn klacht op klachtenkompas.nl als afgehandeld te markeren en dat ze het bedrag zsm overmaken. Nu zijn we weer 6 weken verder en online.nl reageert niet meer. Ook heb ik niets ontvangen op mijn rekening. Nu heb ik nog een klacht op klachtenkompas aangemaakt, zodat ze me wel gaan betalen. Aan iedereen die een abonnement bij Online.nl heeft raad ik aan over te stappen en de mensen die bij dit bedrijf een abonnement overwegen, DOE DIT ALSJEBLIEFT NIET!!

uerdem

Re: Online.nl faalt, neem er geen diensten van af!!!!

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.. Helaas heb ik veel soortgelijke klachten gelezen over Online.nl. Ook zie je op klachtenkompas.nl hoeveel procent uiteindelijk naar tevredenheid is geholpen, ook hier scoort Online.nl dramatisch laag. Als ik het eerder had geweten, en eerder had gegoogled naar Online.nl had ik er nooit een dienst van afgenomen. Uiteraard moet je het zelf weten. Ik deel mijn ervaringen over Online.nl

alphablondyfan

Ongelezen bericht door alphablondyfan »

jik heb ook klachten over online.nl
had ook mij aangemeld bij hun en kreeg de 1e 2 maanden gratis diensten
heb t gedaan maar t beviel mij niet slecht beeldkwaliteit en internet traag
dus na 3 weken opgezegd lange wachttijd aan telefoon schandalig gewoon!!
en ja opzegging gedaan in die 2 maanden dat ik gratis aansl had he maar ze hadden wel
mooi in die maand bedrag afgeschreven!! en nu kreeg ik een brief met t verzoek of ik
even t bedrag van 124,75 wil betalen!! ze belazeren de boel dus mensen!!
je krijgt t dus niet 2 maanden gratis ze schrijven gewoon af nou ik betaal dit mooi niet niet aan beginnen aan dit zooitje!! gr cor

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Een goede les dus voor iedereen die dit leest. Het oude spreekwoord geldt nog steeds: "Goedkoop is duurkoop". Zo lang alles naar behoren loopt bij dit soort clubs, niets aan de hand. Maar zodra er iets fout loopt en je moet met ze in contact treden gaat a) de teller lopen, en b) komt u er achter dat deze clubs die grossieren in communicatie zelf niet weten wat dit woord betekent. Advies: kijk voordat u zo'n duur abonnement (12 x het maandbedrag per jaar + evt. extra kosten x een aantal jaren + telefoonkosten helpdesk) dus eerst op klachtensites als klachtenkompas e.d. Is het oplossingspercentage daar laag, dan weet u vooraf bijna zeker dat u zich met dit soort clubs beter niet kunt inlaten. Pas als het nijpend wordt met het aantal klanten hierdoor, beginnen ze zich misschien eens achter het oor te krabben wat er nu eigenlijk aan de hand is, of worden ze door een andere grote club overgenomen. Dus: niet alleen focussen op de prijs, maar service is welhaast net zo belangrijk.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

BreejKC schreef:Een goede les dus voor iedereen die dit leest. Het oude spreekwoord geldt nog steeds: "Goedkoop is duurkoop". Zo lang alles naar behoren loopt bij dit soort clubs, niets aan de hand. Maar zodra er iets fout loopt en je moet met ze in contact treden gaat a) de teller lopen, en b) komt u er achter dat deze clubs die grossieren in communicatie zelf niet weten wat dit woord betekent. Advies: kijk voordat u zo'n duur abonnement (12 x het maandbedrag per jaar + evt. extra kosten x een aantal jaren + telefoonkosten helpdesk) dus eerst op klachtensites als klachtenkompas e.d. Is het oplossingspercentage daar laag, dan weet u vooraf bijna zeker dat u zich met dit soort clubs beter niet kunt inlaten. Pas als het nijpend wordt met het aantal klanten hierdoor, beginnen ze zich misschien eens achter het oor te krabben wat er nu eigenlijk aan de hand is, of worden ze door een andere grote club overgenomen. Dus: niet alleen focussen op de prijs, maar service is welhaast net zo belangrijk.

Goedkoop is duurkoop schrijft Ts of bezint eer ge begint cq een ::: stoot niet tegen dezelfde steen, Online staat als een goed bedrijf bekend :wink:

uerdem

Online gisteren op tros radar geweest! Online heeft een pagina op hun website voor klachten die ze zsm zullen afhandelen. Online.nl/radar

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

uerdem schreef:Online gisteren op tros radar geweest! Online heeft een pagina op hun website voor klachten die ze zsm zullen afhandelen. Online.nl/radar
Da's leuk voor de kijkcijfers van Radar en de genoemde gedupeerden, maar die "paar" gevallen zeggen niks als je ze niet op z'n minst afzet tegen het totale aantal klanten, en dit ook doet met de andere triple-play providers. Dan kan je pas iets zeggen of ze het relatief beter of slechter doen.

Die paar incidenten zijn vervelend voor de betrokkenen, en zouden ze inderdaad wel wat sneller op mogen lossen, of ten minste beter uit kunnen leggen waarom iets wat langer duurt, maar op basis daarvan een heel bedrijf maar afserveren vind ik slechte onderbuikjournalistiek.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

sjohie schreef:
uerdem schreef:Online gisteren op tros radar geweest! Online heeft een pagina op hun website voor klachten die ze zsm zullen afhandelen. Online.nl/radar
Da's leuk voor de kijkcijfers van Radar en de genoemde gedupeerden, maar die "paar" gevallen zeggen niks als je ze niet op z'n minst afzet tegen het totale aantal klanten, en dit ook doet met de andere triple-play providers. Dan kan je pas iets zeggen of ze het relatief beter of slechter doen.

Die paar incidenten zijn vervelend voor de betrokkenen, en zouden ze inderdaad wel wat sneller op mogen lossen, of ten minste beter uit kunnen leggen waarom iets wat langer duurt, maar op basis daarvan een heel bedrijf maar afserveren vind ik slechte onderbuikjournalistiek.
het zelf correct en fatsoenlijk communiceren met een provider lost in veel gevallen de zg klachten op :)

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Har06 schreef:
sjohie schreef:

het zelf correct en fatsoenlijk communiceren met een provider lost in veel gevallen de zg klachten op :)
Ik stond 5 jaar geleden ook klaar om Ziggo te verketteren, na overigens al 8 jaar tevreden klant te zijn geweest. Slecht analoog signaal in nieuwe huis, hikkend internet, artefacten op de digitale tv, het was om te janken. Afspraak met een monteur van ze stond al, maar ik dacht ik check het AOP (= wandcontactdoos van kabel/Ziggo) tóch nog 1x. Wat bleek, de isolatie van de coaxkabel raakte het metaal van het binnenwerk, dat had ik dus niet helemaal goed gedaan. Gefixt, en alle problemen waren weg.

Met schaamrood op de kaken Ziggo de middag voor de afspraak gebeld om deze af te zeggen. Respons Ziggo; fijn om te horen meneer, ik annuleer de afspraak, en veel plezier van uw aansluiting. Niks geen boze woorden of annuleringskosten.

Moraal van mijn verhaal, en ietwat aansluitend op wat jij schrijft, je kan als klant soms meer doen dan je denkt.. :D

uerdem

sjohie schreef:

:) Ik denk dat je reactie uit de losse pols is geschreven en dat je niet weet hoeveel ontevreden klanten online.nl heeft. Ook als je de uitzending hebt gezien hoor je dat er enorm veel klachten zijn over online.nl. Dit zijn er niet zoals je schrijft een ''paar'' gevallen. Zelfs online heeft nu een speciale klachtenpagina geopent doordat ze door de bomen het bos niet meer zien. Overigens zijn ze niet in de uitzending geweest, maar een schriftelijke reactie gestuurd met de belofte dat ze de klachten zsm zullen oplossen. Dus als je alles afzet tegen de totale klachten is het geheel terecht dat het hele bedrijf wordt afgeserveerd.

Gesloten