LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Online.nl: geld niet afgeschreven - wie is verantwoordelijk?
-
Online.nl: geld niet afgeschreven - wie is verantwoordelijk?
Onlangs heb ik een nieuw internetabonnement afgesloten. Nu is het een provider met een dubieuze reputatie, maar met de overstap ging alles goed. In het systeem staat echter een contract met een (foutieve) einddatum in het verleden. Daardoor schrijven ze geen abonnementsgeld af. Ik ga dit wel laten corrigeren, want ik wil geen gedoe achteraf. Maar ik vraag me toch af of ik nu de plicht heb om hier achteraan te gaan, terwijl zij de fout hebben gemaakt. Ik kon er niks over terugvinden in de voorwaarden.
Zelf ga ik er vanuit dat ik de overeenkomst ben aangegaan en daardoor geld aan hun verschuldigd ben (ook al hebben zij een fout gemaakt). Maar ik ben toch wel benieuwd hoe jullie de situatie uitleggen.
Alvast bedankt!
Bart
Zelf ga ik er vanuit dat ik de overeenkomst ben aangegaan en daardoor geld aan hun verschuldigd ben (ook al hebben zij een fout gemaakt). Maar ik ben toch wel benieuwd hoe jullie de situatie uitleggen.
Alvast bedankt!
Bart
Re: Online.nl: geld niet afgeschreven - wie is verantwoordelijk?
Dit dus, jij hebt nog steeds de betalingsverplichting, want ze leveren de dienst zoals afgesproken, maar goed, als zij de door hen gekozen en feitelijk jou opgelegde betalingsmethode niet op orde hebben, kom je langzaamaan wel wat in een grijs gebied.baruterudo schreef:Onlangs heb ik een nieuw internetabonnement afgesloten. Nu is het een provider met een dubieuze reputatie, maar met de overstap ging alles goed. In het systeem staat echter een contract met een (foutieve) einddatum in het verleden. Daardoor schrijven ze geen abonnementsgeld af. Ik ga dit wel laten corrigeren, want ik wil geen gedoe achteraf. Maar ik vraag me toch af of ik nu de plicht heb om hier achteraan te gaan, terwijl zij de fout hebben gemaakt. Ik kon er niks over terugvinden in de voorwaarden.
Alvast bedankt!
Bart
-
Dus als u iets vergeet of een fout maakt wilt u er niet op geattendeerd worden? En andersom, ze schrijven te veel af, dan houdt u ook uw mond dicht? Als er bv een pinstoring is bij een tankstation hoeft u ook niet te betalen? Wat een gedachtengang heeft u.
Als de provider al zo'n dubieuze reputatie had, waarom überhaupt daarmee in zee gaan? Een foutje kan iedereen maken. U neemt een dienst af en die moet betaald worden. Dus melden dat er iets mis zit en het zal worden opgelost.
Als de provider al zo'n dubieuze reputatie had, waarom überhaupt daarmee in zee gaan? Een foutje kan iedereen maken. U neemt een dienst af en die moet betaald worden. Dus melden dat er iets mis zit en het zal worden opgelost.
-
Wat zou je graag willen dat jouw klanten (en ja, iedereen heeft klanten intern of extern) doen als jij zo'n soort fout had gemaakt? Door die vraag te stellen heb je meestal het antwoord op je vraag.baruterudo schreef:In het systeem staat echter een contract met een (foutieve) einddatum in het verleden. Daardoor schrijven ze geen abonnementsgeld af. Ik ga dit wel laten corrigeren, want ik wil geen gedoe achteraf. Maar ik vraag me toch af of ik nu de plicht heb om hier achteraan te gaan, terwijl zij de fout hebben gemaakt. Ik kon er niks over terugvinden in de voorwaarden.
-
Dank jullie wel. Zoals ik al eerder vermelde ga ik het corrigeren. Maar ik vroeg me af hoe het nou juridisch in elkaar zit.
Groet Bart
Groet Bart
-
Juridische kan Online tot 5 jaar terug de abonnementskosten claimen. Zelf bij een ISP gewerkt waardoor een fout de klant een aantal jaren geen rekening had gekregen voor het juiste abonnement.baruterudo schreef:Dank jullie wel. Zoals ik al eerder vermelde ga ik het corrigeren. Maar ik vroeg me af hoe het nou juridisch in elkaar zit.
Groet Bart
Uit coulance hebben we niets in rekening gebracht en de klant geïnformeerd dat de fout hersteld is, zodat hij niet boos zou bellen dat zijn faktuur hoger was geworden.
Deze ISP heeft echter een goede naam te behouden maar Online heeft deze naam niet en ze mogen gewoon claimen, immers is er gewoon sprake van een overeenkomst.
Ik zie een machtiging tot automatische incasso als een haalschuld, omdat afgesproken wordt dat Online het geld moet halen van de rekening van TS. Het gevolg daarvan is, wanneer Online het geld niet van de rekening haalt, dat TS dat niet in verzuim komt en daarom ook geen wettelijke rente hoeft te betalen. Het verhaal over verjaring blijft staan. Online kan het geld later ook nog halen.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 04 jul 2017 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Probeer gewoon eens Nederlands te praten. Niemand spreekt hier over over rente e.d. De vraag is of TS het geld zou moeten betalen en het aanhangig te maken.alfatrion schreef:Ik een machtiging tot automatische incasso als een haalschuld, omdat afgesproken wordt dat Online het geld moet halen van de rekening van TS. Het gevolg daarvan is, wanneer Online het geld niet van de rekening haalt, dat TS dat niet in verzuim komt en daarom ook geen wettelijke rente hoeft te betalen. Het verhaal over verjaring blijft staan. Online kan het geld later ook nog halen.
TS vraag "hoe jullie de situatie uitleggen" en "hoe het nou juridisch in elkaar zit", daarbij spelen termen als haal- of brengschuld, verzuim, (wettelijke) rente, verjaring, ect. nu eenmaal een rol. TS heeft het niet over het starten van een procedure.NeoDutchio schreef:Probeer gewoon eens Nederlands te praten. Niemand spreekt hier over over rente e.d. De vraag is of TS het geld zou moeten betalen en het aanhangig te maken.
-
Je hebt netjes aan je verplichting als klant voldaan door een bankmachtiging aan Online af te geven. Dat zij daar tot op heden geen gebruik van maken is helemaal hun probleem. Waarom zou je hier energie in gaan steken? Log in op "Mijn Online > nota's" om de status te bekijken.
Verder is deze provider een complete rampenhut. Ze halen herhaaldelijk te veel geld van je rekening voor van alles en nog wat. Bijvoorbeeld verhuiskosten terwijl je niet bent verhuisd. Of voor een telefoonaansluiting die je niet hebt.
Op klachten reageert Online niet. Dus maak je borst maar nat. Ik ben blij dat ik er weg ben want je hebt er echt een taak bij gekregen met deze provider. Ze gaan ook gewoon door met incasseren als je geen klant meer bij ze bent.
Als je klachten hebt over Online.nl plaats dan je klacht op Klachtenkompas.nl van de Consumentenbond. Dit is de enige manier om hulp van ze te krijgen weet ik uit ervaring. Succes.
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/o ... e674ab8d83
Verder is deze provider een complete rampenhut. Ze halen herhaaldelijk te veel geld van je rekening voor van alles en nog wat. Bijvoorbeeld verhuiskosten terwijl je niet bent verhuisd. Of voor een telefoonaansluiting die je niet hebt.
Op klachten reageert Online niet. Dus maak je borst maar nat. Ik ben blij dat ik er weg ben want je hebt er echt een taak bij gekregen met deze provider. Ze gaan ook gewoon door met incasseren als je geen klant meer bij ze bent.
Als je klachten hebt over Online.nl plaats dan je klacht op Klachtenkompas.nl van de Consumentenbond. Dit is de enige manier om hulp van ze te krijgen weet ik uit ervaring. Succes.
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/o ... e674ab8d83