LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online.nl weigert beeindiging contract en wijzigt aantal mnd

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
sienvs

Online.nl weigert beeindiging contract en wijzigt aantal mnd

Ongelezen bericht door sienvs »

Ik heb een eenjarig abonnement tv / internet / telefoon afgesloten.
Ik was niet tevreden over de kwaliteit. De tv piepte enorm en had een kwaliteitsniveau van 10%. Ik heb gebeld dat ik wilde opzeggen. Antwoord online.nl dat kan, maar de interne regels zijn dat ik eerst een nieuwe antenne moet bestellen. Na ontvangt van de antenne zou ik per mail op kunnen zeggen. Mail gestuurd. Antwoord u moet bellen. Ik bellen. Mevrouw u kunt niet opzeggen, uw opzegtermijn is verstreken. Leg uit wat mij vertelt is, dan moet ik u doorverbinden met de technische dienst. Ook internet laat te wensen over. Antwoord, wij zullen u een nieuwe antenne toesturen. Ik wil nog steeds opzeggen, heb gemaild, gebeld maar krijg steeds hetzelfde antwoord. Nee!

Nu had ik er me bij neergelegd 1 jaar vast te zitten aan deze serviceloze provider. Nu kijk ik mijn factuur na en tot mijn grote schrik zeggen ze dat ik 2 jaar aan Online vast zit. Waaat? Ja, mevrouw u heeft hier mee ingestemd, dit staat in uw dossier. Ik heb alle correspondentie nagekeken, nergens wordt gezegd dat ik een 2jarig abonnement heb afgesloten. Als antwoord op mijn vraag, waar ik kan zien dat ik een 2jarig abonnement heb afgesloten, krijg ik te horen, het staat nergens, maar het is wel zo.

Wat moet ik met zo´n partij. Ze luisteren niet en geven op elke vraag- opmerking hetzelfde antwoord.
- Opzeggen is geen optie
- Wat u ook zegt, u heeft ongelijk
- Service is our middle name: antenne?

berndv

Re: Online.nl weigert beeindiging contract en wijzigt aantal mnd

Ongelezen bericht door berndv »

Even voor de "beeldvorming". U was niet tevreden, hoe lang na hetingaan heeft u dat gemeld? Als dit binnen de bedenktijd is, zou u hier op verder kunnen gaan. Heeft u toen ook gemeld dat het internet niet naar wens was? Hoe lang heeft u het contract nu? Wat is er niet goed aan het internet? Uitval of snelheid? Hoe heeft u de overeenkomst afgesloten? Heeft u een speciale korting? Zo niet zou u een 2 jarig contract kunnen aanvechten.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

http://www.t-mobile.nl/producten/intern ... ntvoordeel

heb je deze ? zo ja denk, ik wel dat je voor 2 jaar hebt afgesloten.

sienvs

@ciska

Nee dit is een ander abonnement.
Ik heb 6 Mind voordeel op 12 Mind en daar hebben ze nu 6 Mind op 24 Mind van gemaakt

sienvs

@bemdv

Even voor de "beeldvorming". U was niet tevreden, hoe lang na hetingaan heeft u dat gemeld?
Meteen

Als dit binnen de bedenktijd is, zou u hier op verder kunnen gaan.
Heb ik gedaan. Dateerde een nieuwe antenne op, want dat zijn de interne regels en daarna zou ik zonder problemen op kunnen zeggen. Wat dus achteraf niet waar blijkt te zijn.

Heeft u toen ook gemeld dat het internet niet naar wens was?
Na het ontvangen van de antenne wilde ik ozeggen, dat ging niet. Toen heb ik ze op de hoogte gebracht van de trage internetverbinding.

Hoe lang heeft u het contract nu?
Vanaf maart.

Wat is er niet goed aan het internet? Uitval of snelheid?
Uitval en snelheid.

Hoe heeft u de overeenkomst afgesloten?

Heeft u een speciale korting? Zo niet zou u een 2 jarig contract kunnen aanvechten.
Ja, 6mnd korting op 12mnd. De huidige aanbiedingen zijn 12 mnd korting op 24 mnd. Mijn abonnement hebben ze verandert naar 6mnd op 24 mnd.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Als u 6 maand korting ontvangt, wat dus gelijk is aan 1 jarige contracten is uw 2 jarig contract na 1 jaar opzegbaar, dit ivm de nieuwe wetgeving. Die stelt dat 2 jarige contracten in uitzonderlijke gevallen nog zijn toegestaan, de uitzondering is 2 jarige contracten waarbij u extra voordeel heeft ten opzichte van een contract van 1 jaar. Dat heeft u dus niet.

Daarnaast kunt u ze op basis van de slechte internetverbinding de kans geven dit op te lossen, kunnen ze dit niet, bijvoorbeeld door de afstand vanaf uw huis tot de centrale, kunt u op basis van het niet leveren ontbinden. Let wel op dat adsl snelheden een maximum snelheid is en geen gegarandeerde snelheid. Hier zit vaak wel een minimum aan.

U had eigenlijk bij uw eerste contact moeten aangeven de koop te willen ontbinden binnen de zichttermijn. Dit is wat anders dan opzeggen, zoals u heeft aangegeven.

Dus wellicht kunt u ze nog een termijn stellen om de problemen op te lossen, slagen zij hier in zult u er maximaal 1 jaar aan vast zitten, slagen zij hier niet in kunt u overgaan tot in gebreke stelling en ontbinding.

Hoe maakt u verbinding met internet? Als dit draadloos is, zou u het nog bedraad kunnen proberen, als dit geen problemen geeft, kan het nog aan de draadloze apparatuut liggen, danwel de draadloze module van de modem, waar al meer problemen mee gemeld zijn, met name in combinatie met bijvoorbeeld apple tv.

sienvs

Dank voor de volledige info.
Ontbinden / opzeggen. Nooit geweten. Ik heb wel een mail waarin ze aangeven dat ik "toestemming heb"om het abonnement op te zeggen...
Internet ga ik achteraan, want hoe eerder ik vrij van online ben, hoe beter. Ben al heel erg blij te horen dat ik maximaal een jaar er aan vastzit.

Ik maak overigens draadloos (ipad) en per draad verbinding (laptop wil het wifi maar niet pakken, maar dat is een ander verhaal). Hij ligt er zo nu en dan spontaan uit. Varieert van 10 min tot een paar uur.

devious

Ongelezen bericht door devious »

verbrekende verbindig is niet kies.
In mijn ogen is de beste optie nu: Bellen en het probleem van de verbrekende verbinding voorleggen. Als het om een verbrekend WiFi-signaal gaat is de modem nog wel in te stellen, maar grootste WiFi-killer is en blijft de omgeving.
[ Zo heb ik hier thuis ruim 30 WiFi-netwerken. Maar mijn megalomanische router slaat zich daar wel doorheen. Alleen de buren hebben daar wèl last van, en hun provider kan mijn router niet aanpassen...]
Ander kanaal proberen, en terloops het TV-probleem laten vallen. Kijken of dat wordt opgepakt. Vast wel. Een product moet werken, zo niet dan moet dat gemeld worden en binnen een "redelijke termijn" opgelost. Die termijn is geloof ik 6 weken. Werkt het daarna nog niet dan heeft u het recht de geleverde dienst te beëindigen. Bij Online knallen ze geloof ik alleen je TV van je contract af dan. En blijf je met je TV-probleem tegen een muur van onbegrip oplopen, stuur dan een brief(!) naar de klachtenafdeling. Goedkoper, en je hoeft je niet aan de callcenter-mensen te ergeren. En je wordt gegarandeerd teruggebeld. Plenty voorbeelden daarvan zelfs hier op het forum te vinden.

You can do it! Succes!

Gesloten