LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online/Orange gaat in de fout!!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
diquydiq

Online/Orange gaat in de fout!!!

Ongelezen bericht door diquydiq »

Daar ik mijn ADSL-verbinding per internet heb ingediend, zijn ze bij Online er vanuit gegaan dat er een ADSL-lijn viel over te nemen!!!

Nu heb ik per aansluitdatum geen ADSL-/telefoonverbinding!

En die lieden hebben mij niet eens willen vertellen dat zij de aansluitdatum niet zouden wensen te respecteren! Ik heb zelf flinke inbelkosten moeten maken om dit te achterhalen! Volgende week 'mag', nee 'moet!' ik ze weer opbellen om het vervolg van de ellende te mogen vernemen!

diquydiq

Re: Online/Orange gaat in de fout!!!

Ongelezen bericht door diquydiq »

Op welk moment komt de ADSL-lijn beschikbaar voor een nieuwe ISP'er?

In dit geval is er geen sprake van een 'ADSL-lijnovername'. Overeenkomst met oude ISP'er loopt tot dag 'A'; kan de nieuwe ISP'er vanaf 00.00 uur van dag 'A' al over de 'ADSL-lijn' beschikken om mij op het internet aan te sluiten? Met andere woorden: op welk moment dient de oude provider de 'ADSL-lijn' vrij te geven voor mijn nieuwe provider?

Indien de lijn op dag 'A' is vrijgegeven, is het dan 'technisch' mogelijk voor de nieuwe provider om mij nog dezelfde dag 'A' op het net aan te sluiten?
Mijn nieuwe provider claimt van niet, daar zij de lijn, van de oude provider, niet hebben mogen overnemen!

Om het risico op simultane betaling bij twee providers te voorkomen - in het verleden hiermee nare ervaring moeten doorstaan - heb ik mij eerst - een maand voor afloop van mijn overeenkomst - afgemeld bij mijn oude provider en pas na de schriftelijke goedkeuring, heb ik mij bij de nieuwe provider aangemeld.

Gesloten