Via dit topic wil ik even mijn persoonlijke ervaringen met T-Mobile delen en hopen dat jullie nooit dezelfde stomme fout zullen maken als ik door in zee te gaan met dit bedrijf.
Op 27 mei stopte mijn internetverbinding via T-Mobile (voormalig Online.nl) ermee. Na de standaard dingen te hebben getest zoals modem herstarten, fabrieksinstellingen terugzetten e.d. heb ik contact opgenomen met het 0900-nummer van de helpdesk. Tot mijn grote verbazing kreeg ik vrij snel contact met een helpdeskmedewerker, ondanks dat het zondag was, tevens een feestdag. Ik meldde mijn probleem zo gedetailleerd mogelijk en kreeg te horen dat er direct aan gewerkt zou worden en z.s.m. teruggebeld zou worden.
Donderdag heb ik contact opgenomen om naar een statusupdate te vragen en ze tevens mede te delen dat ik mijn modem elders heb getest en hij daar prima naar behoren functioneert. Ook heb ik de stekkers en kabels van/naar mijn ISRA-punt tot aan het modem vervangen om uit te sluiten dat hier een probleem in zit. Er was nog geen statusupdate beschikbaar maar ik zou hier uiterlijk maandag over teruggebeld worden.
Maandagavond heb zelf nogmaals opgebeld omdat ik nog niets had gehoord. De medewerker wist mij te vertellen dat er nog niets bekend was en de terugbelafspraak stilzwijgend was verzet naar woensdag. Op mijn vraag of er überhaupt al naar mijn probleem was gekeken kon de medewerker alleen melden: "ik zal niet ontkennen dat er nog niet naar gekeken is."
Woensdagochtend heb ik mijn frustaties geuit middels een tweetal tweets richting het T-Mobile Webcare Team. Hierop kreeg ik direct bericht met de vraag of ik mijn gegevens wilde doorsturen zodat zij het probleem konden bekijken. Een paar uur laten meldde zij dat het probleem was aangekaart bij de servicedesk van Online.nl en dat ze er direct mee aan de slag zouden gaan.
Woensdagavond had ik thuis weer een internetverbinding. Maar bij het controleren van de instellingen van mijn modem blijkt dat mijn VDSL (30/3) verbinding is omgezet naar een ADSL (20/1) verbinding. Hier betaal ik uiteraard niet voor.
Een dag of 5 na de omzetting van VDSL naar ADSL nam T-Mobile contact met mij op. Ze meldde dat ze de lijn al een paar dagen in de gaten hadden gehouden en dat het er nu allemaal goed uitzag. Ze vroegen of ik dat ook zo ervaarde. Ik heb ze even uitgelegd dat ik niet voor niets voor een VDSL abonnement betaal en dat ik met een omschakeling naar ADSL geen genoegen neem. De medewerker had nog niet eens door dat mijn verbinding via ADSL liep en zei er helemaal niets van te begrijpen maar zou het probleem weer doorzetten naar de technische dienst. Toen ik dezelfde avond weer thuis aankwam bleek de verbinding er weer geheel uit te liggen.
Daarna was het weer een dag of 4 stil. Afgelopen donderdag (14 juni) kreeg ik ineens telefoon van KPN dat ze een monteur wilde langssturen om de problemen met mijn verbinding na te kijken. De volgende ochtend stond deze aan de deur en binnen 5 minuten kwam deze tot de conclusie dat het modem stuk is. Ik heb direct uitgelegd dat het modem elders prima functioneert en ook dat het ADSL-gedeelte van de modem niets mankeert. Dat maakte volgens hem niet uit en hij ging het doorzetten naar T-Mobile die mij dezelfde dag zouden terugbellen met een oplossingen..
Guess what... we zijn alweer twee dagen verder en er is geen enkel contact geweest vanuit T-Mobile n.a.v. de bevindingen van KPN.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Online / T-Mobile storing internet (persoonlijke ervaringen)
-
Re: Online / T-Mobile storing internet (persoonlijke ervaringen)
Wij zitten inmiddels al een week zonder telefoon/internet.
Heb ook direct contact gezocht en er zou teruggebeld worden, wat niet gedaan is.
Via het T-mobile webcare team krijgt ik direct contact, maar ook dit is waardeloos!!! Beloven en niet doen.
Bovendien hebben ze continu het verkeerde nr doorgegeven om op teruggebeld te worden.
Gevraagd ook hoe lang het zou duren voordat de monteur langs zou komen, oh mevrouw dat weten we niet.
Dus ik meld dat dit via KPN de volgende dag nog kan. Nee hoor mevrouw, dat is niet zo. Nee tuurlijk niet, zou ik ook zeggen maar onze ervaring is daar gelukkig wel goed mee.
De telefoon werkt niet als die op de ouderwetse manier aangesloten wordt, het moet perse via de modem.
Als alles weer werkt dan is de kans zeer groot dat wij T-mobile/ Online vaarwel zeggen. Wat een waardeloos bedrijf zeg!!!!
Heb ook direct contact gezocht en er zou teruggebeld worden, wat niet gedaan is.
Via het T-mobile webcare team krijgt ik direct contact, maar ook dit is waardeloos!!! Beloven en niet doen.
Bovendien hebben ze continu het verkeerde nr doorgegeven om op teruggebeld te worden.
Gevraagd ook hoe lang het zou duren voordat de monteur langs zou komen, oh mevrouw dat weten we niet.
Dus ik meld dat dit via KPN de volgende dag nog kan. Nee hoor mevrouw, dat is niet zo. Nee tuurlijk niet, zou ik ook zeggen maar onze ervaring is daar gelukkig wel goed mee.
De telefoon werkt niet als die op de ouderwetse manier aangesloten wordt, het moet perse via de modem.
Als alles weer werkt dan is de kans zeer groot dat wij T-mobile/ Online vaarwel zeggen. Wat een waardeloos bedrijf zeg!!!!
Re: Online / T-Mobile storing internet (persoonlijke ervaringen)
zelfde probleem met internet verbinding met online alleen bij mij is het al de 4e keer in 1 jaar tijd. Nog 2 maanden voor mijn contract en ik ga zeker opzeggen. De laatste keer dat een monteur na 2 weken pas is hij gekomen is de probleem in 5 seconden opgelost. Ik ben met monteur meegegaan naar centraal kastje, de probleem was dat tijdens werkzaamheden mijn aansluiting en van mijn buurman verwisselt waren dus 2 weken wachten voor 5 seconden werk. O ja ik heb ook in totaal 4 modems in 1 jaar tijd gekregen. en ja ze zeggen we gaan in 4 dagen tijd contact met je opnemen maar ja ik moest steeds zelf bellen om te vragen wat de status was. Mijn verhaal over online is nog ingewikkelder dan dat bij andere staat ja maar het maakt niets uit dat ik alles uitgebreid ga vertellen want het is elke keer zelfde met hun te lang wachten en als je zelf niet belt dan helpen ze je gewoon niet. elke keer 2 weken wachten op verbinding en dat in 1 jaar tijd. Geloof me online niet doen, betaald 5 euro meer voor een ander.