LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Online: Verkeerde levering & slechte klantenservice.
Online: Verkeerde levering & slechte klantenservice.
Wij hebben drie maanden geleden internet via Online aangevraagd. Daar wij in een appartementenblok wonen heb ik specifiek gevraagd of er of er in ons appartement geleverd kon worden. Dat kon en derhalve zijn wij akkoord gegaan. Het aansluiten bleek niet mee te vallen daar ten eerste de kabel leek te ontbreken. Toen er uiteindelijk eentje was gevonden bleek deze niet actief te zijn. De klantenservice kon maar weinig vinden en bleek niet erg bereid zich in te willen spannen. Nadat wij de huisbaas lieten bellen kon er toch binnen enkele dagen een KPN monteur langskomen die een en ander ging controleren. Hij constateerde dat de aansluiting geactiveerd was voor een ander appartement. Het is niet in ons belang internet aan te vragen voor een appartement wat niet het onze is. Online beweert nu dat wij dit wel zouden hebben gedaan (iets waar wij nooit enige bevestiging van hebben ontvangen) en dat het aan ons (de consument) is om te bewijzen dat wij het goed hebben aangevraagd. Best lastig als je dat telefonisch doet. De verhuizing die door Online gedaan dient te worden wordt aan ons in rekening gebracht. De mensen van de klantenservice zijn werkelijk abominabel. Ze weigeren hun naam te geven (altijd een slecht teken), verschuilen zich achter het systeem, doen bot en beschuldigen de consument letterlijk van liegen.
Re: Online: Verkeerde levering & slechte klantenservice.
Maak ik uit je verhaal op dat je online niet meer wilt? nu ze niet leveren?
niks leveren zijn ook geen kosten, dat is het pakkie aan van online.
ga eens naar het juridisch loket in je woonplaats.
niks leveren zijn ook geen kosten, dat is het pakkie aan van online.
ga eens naar het juridisch loket in je woonplaats.
Re: Online: Verkeerde levering & slechte klantenservice.
Je hebt een bevestiging van je aanvraag per email gehad. Daarin staat een adres vermeld waarbij de toevoeging heel belangrijk is. Heeft Online geleverd op het adres en toevoeging die ook vermeld stonden in die bevestiging dan hebben zij jouw verzoek uitgevoerd. Blijkt dat adres nu anders te moeten zijn dan heb je zelf niet opgelet of is de lever situatie lastig. Dit laatste is vaak het geval bij een pand dat verdeeld is in meerdere appartementen. Daar kan noch jij, noch Online wat aan doen. In het 2e geval kun je het verzoek doen om nadien de verhuiskosten te laten verrekenen, in het 1e geval valt Online niets te verwijten en zijn de kosten voor jezelf.
Re: Online: Verkeerde levering & slechte klantenservice.
Ik herken het, we zijn nu een aantal jaren verder (2012) en de **** is alleen groter geworden. Schijnbaar zijn bij Ziggo van instructies van hogerhand gegegeven om het overstappen van leden tegen te maken.
Contractnummers worden niet "zomaar"gegeven, sommige zijn "niet" bekent. Zonder contract nr. kan de overstap service van de andere provider niets doen.
Belachelijk in een tijd van Autmatsering!
Communiceren met zowel Online.nl als Ziggo is complex.
De opzegservice van Ziggo gooit je in de wacht, Overstap service van Online.nl kan geen mail met bewijsmateriaal ontvangen. Je kan alleen met hun mailen ]als je een mailadres van Online.nl hebt!! maar activeer je dit vroegtijdig dan word dus meteen je hele mailbox instelling gewijzigd hoewel dit nog 3 weken zou moeten wachten WANT ik heb geen modem, inlog, wachtwoord enzv. van Online.nl.
Contractnummers worden niet "zomaar"gegeven, sommige zijn "niet" bekent. Zonder contract nr. kan de overstap service van de andere provider niets doen.
Belachelijk in een tijd van Autmatsering!
Communiceren met zowel Online.nl als Ziggo is complex.
De opzegservice van Ziggo gooit je in de wacht, Overstap service van Online.nl kan geen mail met bewijsmateriaal ontvangen. Je kan alleen met hun mailen ]als je een mailadres van Online.nl hebt!! maar activeer je dit vroegtijdig dan word dus meteen je hele mailbox instelling gewijzigd hoewel dit nog 3 weken zou moeten wachten WANT ik heb geen modem, inlog, wachtwoord enzv. van Online.nl.
Re: Online: Verkeerde levering & slechte klantenservice.
JA!
[ ik snap er geen bal van ]
[ ik snap er geen bal van ]
Re: Online: Verkeerde levering & slechte klantenservice.
en u voelt zich waarschijnlijk onbegrepen...... Nou troost u, ik snap ook niks van uw bericht.micha0000 schreef:Ik herken het, we zijn nu een aantal jaren verder (2012) en de **** is alleen groter geworden. Schijnbaar zijn bij Ziggo van instructies van hogerhand gegegeven om het overstappen van leden tegen te maken.
Contractnummers worden niet "zomaar"gegeven, sommige zijn "niet" bekent. Zonder contract nr. kan de overstap service van de andere provider niets doen.
Belachelijk in een tijd van Autmatsering!
Communiceren met zowel Online.nl als Ziggo is complex.
De opzegservice van Ziggo gooit je in de wacht, Overstap service van Online.nl kan geen mail met bewijsmateriaal ontvangen. Je kan alleen met hun mailen ]als je een mailadres van Online.nl hebt!! maar activeer je dit vroegtijdig dan word dus meteen je hele mailbox instelling gewijzigd hoewel dit nog 3 weken zou moeten wachten WANT ik heb geen modem, inlog, wachtwoord enzv. van Online.nl.
Re: Online: Verkeerde levering & slechte klantenservice.
Zo moeilijk is het bericht van micha0000 toch niet, hij zat bij Ziggo en wilde overstappen naar Online. Daar gaat kennelijk e.e.a. niet goed. De klantenservice van Ziggo helpt hem kennelijk niet goed, hij heeft het contractnummer nodig en die willen ze niet geven. De klantenservice van Online kan nog niets voor hem doen omdat hij nog geen email van Online heeft.
Zo goed verwoord?
Zo goed verwoord?
Re: Online: Verkeerde levering & slechte klantenservice.
Je hebt met online een overeenkomst telefonisch afgesloten tot de levering van internet. In middels is gebleken dat Online de verbinding tot stand heeft gebracht met een ander appartement. Online meent hiermee de overeenkomst te zijn nagekomen.
Het eerste wat je kunt doen is het telefoongesprek opvragen, met een beroep op de Wet bescherming persoonsgegevens. Dergelijke telefoongeprekken worden vaak opgenomen om te kunnen bewijzen dat er een overeenkomst tot stand is gekomen.
Verder kun je niet betalen. De Online zal dan moeten stellen dat ze de overeenkomst zijn nagekomen, waarop je dit kunt betwisten. Als je betaald en dan moet je zelf stellen dat de Online de overeenkomst niet is nagekomen, waarop zij dit betwisten en jij dat moet bewijzen.
Het eerste wat je kunt doen is het telefoongesprek opvragen, met een beroep op de Wet bescherming persoonsgegevens. Dergelijke telefoongeprekken worden vaak opgenomen om te kunnen bewijzen dat er een overeenkomst tot stand is gekomen.
Verder kun je niet betalen. De Online zal dan moeten stellen dat ze de overeenkomst zijn nagekomen, waarop je dit kunt betwisten. Als je betaald en dan moet je zelf stellen dat de Online de overeenkomst niet is nagekomen, waarop zij dit betwisten en jij dat moet bewijzen.
TS kan het juiste adres telefonisch hebben door gegeven, waarop Online het adres een fout gemaakt kan hebben bij de verwerking hiervan. Wat telt is wat er besproken is.oppie11 schreef:Je hebt een bevestiging van je aanvraag per email gehad. Daarin staat een adres vermeld waarbij de toevoeging heel belangrijk is. Heeft Online geleverd op het adres en toevoeging die ook vermeld stonden in die bevestiging dan hebben zij jouw verzoek uitgevoerd.
Re: Online: Verkeerde levering & slechte klantenservice.
@wiseger, klopt zoals jij het beschrijft, was wat bevangen door ergernis, je hebt al snel 3 tot 4 van dit soort moeilijk toegankelijke kwesties op je bureau liggen, providers, verzekeringen, energiebedrijven enzv.
Online.nl bleek ten onrechte een brief verzonden te hebben dat Ziggo niet wilde meewerken aan verhuizing. Bij overgangsdatum bleek hier geen sprake van.
Online.nl bleek ten onrechte een brief verzonden te hebben dat Ziggo niet wilde meewerken aan verhuizing. Bij overgangsdatum bleek hier geen sprake van.
Re: Online: Verkeerde levering & slechte klantenservice.
Ik begrijp dat er in uw woning geen werkend IS/RA-punt aanwezig is en dat u per ongeluk een abonnement heeft afgesloten op het IS/RA-punt van de buren? Dat is dan uw fout, daar kunt u Online moeilijk de schuld van geven.Wren schreef:Het aansluiten bleek niet mee te vallen daar ten eerste de kabel leek te ontbreken. Toen er uiteindelijk eentje was gevonden bleek deze niet actief te zijn. De klantenservice kon maar weinig vinden en bleek niet erg bereid zich in te willen spannen.
Als je dan toch de behoefte hebt om iemand de schuld te geven is de huisbaas een meer voordehandliggende kandidaat dan Online, de huisbaas had namelijk moeten zorgen voor een werkend IS/RA-punt.