LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online (Wanadoo) / Intrum Justitia

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
martijn2727

Online (Wanadoo) / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door martijn2727 »

Hallo allen,

In 2007 ben ik gaan samenwonen en wilde mijn abo van Online meenemen naar mijn nieuwe adres.
Dus ben naar de shop gegaan in Emmen en moest ik eerst een lijn aanvragen bij de KPN en kon daarna terugkomen voor een verhuizing en upgrade van mijn pakket. wat ook is gebeurd en papieren heb ondertekend
Na een aantal weken nog geen diensten en na diverse keren telefonisch contact te hebben gehad maar weer eens naar Emmen gegaan en werd me verteld doordat het een "lite" abonnement was en gekoppeld zat van het nummer van mijn ouders niet verhuisd kon worden.
Maar in de winkel heeft de beste medewerker telefonisch onderhoud gepleegd met het hoofdkantoor en alles zou worden geregeld en heb nooit meer iets vernomen.

Begin april 2012 ging de telefoon..... Intrum Justitia. Ik zou nog een vordering hebben open staan. Aan deze nogal wat chagarijnige dame gaf ik ten kennen dat dit niet klopt maar ze zou me de stukken wel even toezenden. Ik vond dit allen nogal vreemd dus maar eens meerdere malen contact opgenomen met Online. Deze medewerkers konden niks terugvinden onder mijn oude gegevens doordat het bij hun allemaal “gesloten” is. Dus ook maar eens contact opgenomen met Intrum maar die hadden ook geen gegevens van mij. Een paar dagen later post van Intrum openstaande vordering € 175,13.
Heb meerdere malen contact gehad met mensen van Intrum maar kom je ook weer bij een callcenter waar meer wordt beloofd dan gedaan. Dus ben ik maar eens een bezwaar gaan schrijven naar Intrum waar ik onder andere terug kreeg te horen dat ik geen adres gegevens had door gegeven bij Online (Orange, Wanadoo) terwijl ik die in de winkel allemaal heb doorgegeven inclusief de upgrade van mijn diensten naar internet en bellen. Ook is dit zwar op wit ondertekend en heb ik deze papieren nog in mijn bezit maar Intrum geeft maar aan samen met Online dat Online nergens verantwoordelijk voor is. Ik had zelfs maar een verhuizing van het nummer van mijn ouders moeten doorgeven die ze al meer dan 30 jaar hebben. Dit bedrag moet ik maar even binnen 8 dagen voldoen op hun rekening.

Bob Schurkjens

Re: Online (Wanadoo) / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit soort zaken moet je altijd

s c h r i f t e l i j k online regelen. Dus niet in een winkel met een medewerker die mondelinge toezeggingen doet.

Je had de hele verhuizing online in orde kunnen maken:

https://wasp.online.nl/wsp/?command=RequestMoveShow

Waar heb je anders internet voor?

Rekening Intrum Justitia niet betalen.

martijn2727

Beste Bob,

Ik heb hier gelukkig allemaal schriftelijke bevestegingen van dus hoef dit niet online te regelen.

Inmiddels heb ik weer een brief ontvangen van Intrum en moet het bedrag gaan betalen voor 21-06-2012 anders zullen ze zich tot de rechtbank gaan wenden terwijl ik helemaal nog geen reactie terug heb op mijn brief / mail die ik heb verzonden naar Intrum. Zijn die gasten daar nou echt zo dom om een rechtszaak tegen mij te willen beginnen terwijl ik alles zwart op wit heb staan?

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Zijn die gasten daar nou echt zo dom om een rechtszaak tegen mij te willen beginnen terwijl ik alles zwart op wit heb staan?
Volg het advies van Bob , als je zelf van mening bent, dat alles in order is.
Gedreigd wordt vaker.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Beste Martijn,

Ik zou me er niet druk om maken. We krijgen allemaal met Intrum Justitia te maken. Bij mij was dat in 2004 inzake Oxxio. Uiteraard heb ik niet betaald omdat ik in mijn recht stond. Dit bedrijf heeft niets met justitie te maken. Ze hadden zichzelf ook Trekdropharibojeukaanjegat BV kunnen noemen. Maar dat maakt op veel mensen minder indruk.

Veel mensen betalen om er van af te zijn (vaak brave en angstig ingestelde mensen). Daar heb je later alleen maar spijt van. Blaffende honden bijten niet. Iedereen kan een incassobureau beginnen en blafbrieven versturen met juridische bladiebla:

http://blog.iusmentis.com/2009/03/02/de ... blafbrief/

Wees een vent en betaal die rekening niet als je geen betaling verschuldigd bent. Is het echter een uitgemaakte zaak dat je moet betalen, dan zul je moeten betalen, maar waarschijnlijk veel minder dan I.J. je voorspiegelt. Zie daarvoor de rest van dit forum, Rapport Voorwerk etc. Ik weet daar zelf te weinig van. Weigeren te betalen als je in je recht staat, hoe hard er ook wordt gedreigd, hoort bij het leven van de volwassen mens.

I.J. reageert nooit op brieven. Dit omdat ze in onderhavige gevallen toch al kansloos zijn bij het kantongerecht. Ze zijn zeker niet zo dom om een zaak tegen je beginnen bij de rechter omdat ze dat veel geld kost waar ze nooit een stuiver van terug zullen zien. Als je het echt helemaal zat wordt, kun je een geschil aanspannen tegen Online via http://www.sgc.nl

http://forum.www.trosradar.nl/search.ph ... m+justitia

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een kleine samenvatting om te kijken of ik het goed begrijp:
- Je bent verhuist in 2007 en wilde de ADSL o.i.d. meer verhuizen. Maar dit blijkt niet te kunnen. Heb je op schrift dat het wel zou kunnen?
- Ik neem aan dat je schriftelijk hebt opgezegd.
- Je geeft aan dat je een medewerker van Online een document heeft ondertekent dat je verhuist bent.

Ik zou je adviseren om Intrum om een specificatie te vragen. Belangrijk is dat je een specificatie krijgt van de hoofdsom. Hier willen nog wel eens incassokosten in verstopt zitten. Daarnaast is het in verband met de verjaringstermijn van vijf jaar belangrijk om te weten wanneer wat precies betaald had moeten zijn. Je hebt dwingend bewijs dat je jouw verhuizing hebt doorgegeven dus dat kan je al vast niet worden tegen geworpen.

Ik zou zeggen dat je geen incassokosten bent verschuldigd omdat ze geen werk hebben verricht dat jij kan worden aangerekend. En anders is dit maximaal 37 euro.

Ik mis in je verhaal een overzicht om welke facturen gaat en of je bewijs kunt overhandigen dat je betaald hebt.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

alfatrion schreef:
Ik mis in je verhaal een overzicht om welke facturen gaat en of je bewijs kunt overhandigen dat je betaald hebt.
:?: :?:
martijn2727 schreef:Beste Bob,

Ik heb hier gelukkig allemaal schriftelijke bevestegingen van dus hoef dit niet online te regelen.

martijn2727

Hallo allemaal,

Ik heb nooit bevestegingen mogen ontvangen mbt opzegging ook niet dat het zou worden opgezegd wegens wanbetaling of wat dan ook. Zelfs heb ik nooit herinneringen of dergelijke ontvangen.

In de winkel in Emmen is het pakket in hun systeem gezet en weet zelf ook dat mijn geen pakket kan inschieten wanneer het niet leverbaar is.

Nu heb ik nogmaals gevraagd naar een kopie van de facturen maar deze heeft Intrum niet eens in haar bezit!!!! Wel heel vreemd.

Vind het wel top dat jullie allen zo snel reageren.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

martijn2727 schreef:Ik heb nooit bevestegingen mogen ontvangen mbt opzegging
Kun je iets anders ter onderbouwing van je stelling geven als de schuldeiser nu beweerd dat er nooit is opgezegd?

martijn2727

Hallo allemaal,

Nou ik heb inmiddels alweer post ontvangen van Intrum waarin staat vermeld dat ze mij de opgevraagde stukken doen toekomen (kopie facturen e.d.). Ik heb heb heel diep in de enveloppe gekeken echter geen toegevoegde stukken kunnen vinden dus heb ik maar weer eens gebeld met dat stelletje ongeregeld en zo eigenwijs als ze zijn vertelden ze mij dat er een brief zou worden verstuurd naar mij op die dag met een dagtekening van 20 juni terwijl er in de brief die ik heb ontvangen ook een dagtekening stond van 20 juni (de brief die ze willen versturen). Ik kon deze mensen dus niet duidelijk maken dat ik deze brief al binnen heb. Volgens mij heeft het achtereind van een koe nog meer verstand dan alles wat er daar rondloopt bij Intrum.......

Wordt vervolgd...............

Gesloten