Naar aanleiding van een gesprek met een medewerkster van
een callcenter, dat handelt in opdracht van telfort,
werd mij gevraagd of ik interesse had in telfort internet 20 Mb.
Waarop mijn antwoord was dat ik meer informatie toegezonden
zou willen krijgen.
Maar in werkelijkheid werd mij een contract Telfort internet 20Mb
toegestuurd.
Door omstandigheden is mijn annulering te laat verstuurd,waardoor
er een jaarcontract is afgesloten waar ik niks mee kan doen.
Het installatiepakket heb ik retour gestuurd.
Na lang bellen met Telfort en een aangetekende brief te hebben
verstuurd ,wordt mij toch de maandelijkse kosten afgeschreven van mijn bankr.
Is er geen manier om hier nog onderuit te komen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OnrechtmatigTelfort internet 20mb toegestuurd
Re: OnrechtmatigTelfort internet 20mb toegestuurd
Ik denk dat dit heel er moeilijk gaat worden voor je !
Wat je nog kan doen is de tape opvragen van het telefoongesprek aangezien hier de bevestiging op MOET staan van het feit dat je een contract hebt aangevraagd ( of bevestigd dat je dit idd. wil ). Ze sluiten je niet aan op basis van informatie aanvragen, dus dit moet het geval zijn !
Vraag deze tape op en vraag ze daarmee te bewijzen dat je idd. hebt gevraagd om aangesloten te worden !
Kunnen ze dit niet, dan stel je ze daarna ( per aangetekende brief ) dat je geen contract met ze hebt en dus alle bedragen terug laat vorderen. Storneer daarna bij je bank alle bedragen en leg een selectieve blokkade aan ( maar LET OP: doe dit pas NADAT je bewijs hebt dat je idd. geen contract hebt ). Doe je dit te vroeg, dan krijg je een incassobureau op je dak en dat wil je niet !
Blijkt uit het gesprek dat je toch hebt toegezegd een aansluiting te willen, dan zit je er helaas aan vast !
Zit je toch vast aan het contract, vraag dan aan Telfort om toch het pakket naar je toe te sturen en maak er gewoon gebruik van. Stuur wel meteen een opzeggingsbrief ( aangetekend ) per einde contract. Dan loop je daar niet nog een keer in !
Wat je nog kan doen is de tape opvragen van het telefoongesprek aangezien hier de bevestiging op MOET staan van het feit dat je een contract hebt aangevraagd ( of bevestigd dat je dit idd. wil ). Ze sluiten je niet aan op basis van informatie aanvragen, dus dit moet het geval zijn !
Vraag deze tape op en vraag ze daarmee te bewijzen dat je idd. hebt gevraagd om aangesloten te worden !
Kunnen ze dit niet, dan stel je ze daarna ( per aangetekende brief ) dat je geen contract met ze hebt en dus alle bedragen terug laat vorderen. Storneer daarna bij je bank alle bedragen en leg een selectieve blokkade aan ( maar LET OP: doe dit pas NADAT je bewijs hebt dat je idd. geen contract hebt ). Doe je dit te vroeg, dan krijg je een incassobureau op je dak en dat wil je niet !
Blijkt uit het gesprek dat je toch hebt toegezegd een aansluiting te willen, dan zit je er helaas aan vast !
Tja, dat is niet zo handig natuurlijk !Door omstandigheden is mijn annulering te laat verstuurd
Zit je toch vast aan het contract, vraag dan aan Telfort om toch het pakket naar je toe te sturen en maak er gewoon gebruik van. Stuur wel meteen een opzeggingsbrief ( aangetekend ) per einde contract. Dan loop je daar niet nog een keer in !
Misschien kunt u zich beroepen op dwaling. U bent in een telemarketing gesprek overeengekomen dat er informatie toegestuurd zou worden. In plaats daarvan kreeg u een overeenkomst, die u wilt ontbinden op grond van dwaling.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/DwalingEr zijn drie situaties, waarin sprake is van dwaling. De eerste is een dwaling die te wijten is aan een onjuiste inlichting van de wederpartij (art. 6:228 lid 1 sub a B.W.). Zonder deze inlichting was de overeenkomst niet gesloten.
Op zich wel mee eens.Misschien kunt u zich beroepen op dwaling. U bent in een telemarketing gesprek overeengekomen dat er informatie toegestuurd zou worden. In plaats daarvan kreeg u een overeenkomst, die u wilt ontbinden op grond van dwaling.
Wat je helaas vaak ziet is dat het callcenter aan het einde samenvattend opnoemt wat er allemaal gaat gebeuren en de klant moet daar ja ( of nee ) op zeggen..
Die opsomming is vaak zeer slim in elkaar gezet waardoor je vaak toch JA zegt op een contract uiteindelijk ( hoewel je dat zelf niet altijd door hebt ).
Dat stuk nemen ze op ( niet dat stuk over de informatie opvragen ) en dus ga je alsnog nat...
Maar eerst maar de tape opvragen zou ik zeggen !
Vaak hebben Call centers alleen het Ja ja Ja verhaal opgenomen...
en niet het voorgesprek...
maar hoe weten ze jou bank nr? Nooit geven kan later altijd nog!
Verder worden ze betaald per contract dus willen altijd direct zaken doen en rustig nalezen kon U ook op de website dus toesturen is onzin!
ONTBINDEN wegens misleiding, niet opzeggen want dan geld de normale jaar opzegtermijn!
Laat hun maar bewijzen dat U dit wilde!
Bank alle bedragen terug halen en blokkeren...
en niet het voorgesprek...
maar hoe weten ze jou bank nr? Nooit geven kan later altijd nog!
Verder worden ze betaald per contract dus willen altijd direct zaken doen en rustig nalezen kon U ook op de website dus toesturen is onzin!
ONTBINDEN wegens misleiding, niet opzeggen want dan geld de normale jaar opzegtermijn!
Laat hun maar bewijzen dat U dit wilde!
Bank alle bedragen terug halen en blokkeren...