LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen Tele2 valkuil

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Bouke47

Opzeggen Tele2 valkuil

Ongelezen bericht door Bouke47 »

Nadat via Ziggo mijn abonnement bij Tele2 was beëindigd heb ik daags na de startdatum van mijn nieuwe Ziggo abonnement op "mijn Tele2- pagina "status bestelling" gecontroleerd of de opzegging inderdaad was verwerkt. Gelukkig stond er keurig dat het abonnement per 16-11 -11 was beëindigd.
Men moet daarna nog één maand doorbetalen dus de rekening tot half december heb ik netjes voldaan.
Toen Tele2 daarna nogmaals het abonnementsgeld voor december - januari van mijn rekening afboekte heb ik via de klantenservice hiertegen geprotesteerd en het bedrag door de bank laten storneren.
Volgens de administratie van Tele2 was ik maar half afgemeld "alleen de telefoondienst was beëindigd en het internet deel niet" . Beetje vreemde redenering , want ik heb maar één abonnement.
Na dit telefoongesprek met Tele2 stond er op de "status bestelling" plotseling twee datums : Abonnement beëindigd op 16-11-11 en daaronder nogmaals Abonnement opgezegd op 21-12-11 en dus beëindigen op 21-01-12 !!
Nu heb ik een mail ontvangen met de mededeling dat ik mijn rekening niet heb voldaan.
Ik vind dit een stuitende manier om mensen extra geld uit de zak te kloppen.

MAXIEM

Re: Opzeggen Tele2 valkuil

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Bouke47

Dit is tegenwoordig de normale gang van zaken. Klanten die opzeggen worden financieel nog zoveel mogelijk uitgeperst door dit soort ******** bedrijven. Je zou overigens als het maar 1 overeenkomst betreft, ook een klacht kunnen indienen bij de GeschillenCommissie in Den Haag. Mijn inschatting is, dat ze die zaak dan gaan verliezen.

Maxiem.

ceeswag

Ongelezen bericht door ceeswag »

Ik ben jarenlang tevreden klant bij Tele2 geweest voor telefoon en internet. In october 2011 werd het tijd om te bezuinigen en ik heb mijn contract telefonisch opgezegd. onze zonen gebruikten het snellere account van UPC en wij prefereerden deze tv zenders.
Op 28 november werd van ons de laatste automatische afschrijving á € 13,99 afgeschreven in plaats van de ongeveer € 40-tot € 60,- maandelijkse afschrijving. Dit was € 12,00 voor het telefoon contract ( volgens mijn gegevens had ik een pakket, dus waarom wel telefoo betalen en interet niet ? )Hiermee gingen wij er dus van uit dat alles oke was.
Prompt op 30 december werdt er een automatische incasso gedaan van € 41,95 voor mijn tele2 acount.
Op 29 december had ik met heel veel moeite na ongeveer een uur een medewerker aan de lijn gekregen die heeft uitgezocht dat ik inderdaad telefonisch mijn abonnement had opgezegd. Echter de medewerker had mijn opzegging " geparkeerd " mijn geld zou teruggestort worden met € 10,- extra voor gemaakte telefoonkosten.
Hierop kreeg ik een brief van tele2 als bevestiging dat mijn internet en bellen per 10-01-12 zal worden beeindigd.

Vandaag belde ik waar mijn stornering blijft en als antwoord krijg ik van de klantenservice te horen dat ik misschien op 2 februari door de administratie zou worden gebeld, de medewerkster mag mij van haar SUPERVISOR NIET doorverbinden, ook dit gesprek met uitleg en al kost 10 cent per minuut. Deze dame ( mevrouw Bouwer )wilde dit niet in een e-mail bevestigen.
Ik heb nu het bedrag van € 41,95 door mijn bank laten storneren.
Ik ga er van uit dat ik voor het niet gebruikte telefoon en de toegezegde gemaakte kosten niets meer ontvang.
Ik bereid me zelfs voor op een deurwaarder die de gestorneerde kosten bij mij wil incasseren.
Tele2 opzeggen? Veel succes !!!!!!

gerardbakker63

Ongelezen bericht door gerardbakker63 »

jeetje wat een gedoe zeg! Ik ben zelf ook bezig over te stappen naar een andere provider, heb je misschien nog tips voor het schrijven van een opzegbrief..? Ik heb nu deze site gevonden http://opzegbriefvoorbeeld.nl/ ben er alleen niet zeker van of dit de juiste manier is?

HLouise

Ongelezen bericht door HLouise »

JE MOET BELLEN. Zie hieronder mijn ellende.
Begin januari kreeg ik een telefoontje of ik mijn abonnement wilde verlengen, met blabla met 1 maand opzegtermijn geen zekerheid en bij verlenging 1maand(!) 10 euro korting. Geen problemen dus ja gezegd. Had ik nooit moeten doen!
Vervolgens 30 januari de mail waarin werd medegedeeld dat mijn abonnement duurder werd (zekerheid?)EN dat ik tot 1 maart kosteloos kon opzeggen.Geprobeerd te bellen naar de klantenservice om op te zeggen.Wachttijd meer dan 5 minuten. Dan chat met de klantenservice. De robot begreep het niet en kon wel een medewerker laten chatten, o.k. Vervolgens geen medewerker beschikbaar, maar kon wel een mail sturen. Dit laten doen met de mededeling dat ik per 1 maart kosteloos met nummerbehoud wilde opzeggen, wegens prijsverhoging. Had ik nooit moeten doen!!
Een abonnement bij een andere provider besteld met nummerbehoud, vermoedelijke oplevering 22 februari en opzeggingsformulier naar Tele2 met zelfde tekst als mailtje.
Gisteren met tussenpozen van 4 minuten 2 mailtjes van Tele2 De eerste: opzegging per 22 februari en kosten 299,50. De 2e: gewoon opzegging. Beide: binnen 7 dagen kan het teruggedraaid, dan bellen met Klantenservice.
Vanmorgen gebeld met Klantenservice: Ja, u had moeten bellen. Neen, ik kan het niet on gedaan maken. U moet de nieuwe provider afzeggen en dan kan die het ongedaan maken en dan weer helemaal opnieuw beginnen. Geen enkel argument werkt.
Snapt iemand dit nog. Of is het een vorm van klantbehoud? Ik heb het nu dus zeker gehad met Tele2

Mousy

Ongelezen bericht door Mousy »

Ik ben naar t tele 2 forum gegaan en heb daar mn klacht neergelegd en antwoord gehad.
Misschien kan je t via die weg proberen. Succes

Gesloten