LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzeggen Telfort ivm prijsstijging
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 08 okt 2011 15:45
Opzeggen Telfort ivm prijsstijging
Hallo,
Vandaag kreeg ik onderstaande mail:
Beste heer/mevrouw de Ronde,
Het prijspeil in Nederland stijgt. Om de kwaliteit van onze dienstverlening op een goed niveau te houden stijgen de prijzen van onze producten en diensten mee. Daarom hebben wij per 1 september 2014 een verhoging van 2% doorgevoerd op uw abonnementskosten. Deze jaarlijkse inflatiecorrectie staat opgenomen in uw contractvoorwaarden. Het percentage is gelijk aan de landelijk vastgestelde inflatie en wordt bepaald door het Centraal Bureau voor de Statistiek. Het nieuw te betalen bedrag vindt u terug op uw factuur.
De bovenstaande wijzigingen zijn ingegaan per 1 september 2014 en zijn sindsdien op uw factuur terug te vinden. Uit onze administratie is gebleken dat u door een fout onverhoopt geen bericht heeft ontvangen over deze wijzigingen. Via deze weg willen we u alsnog op de hoogte stellen. Daarnaast bieden wij u graag onze excuses aan voor het informeren nadat de wijzigingen reeds hebben plaatsgevonden.
Hebt u nog vragen?
Op de de website van de klantenservice vindt u meer informatie over deze inflatiecorrectie.
Met vriendelijke groet,
Martine Husmann
Directeur Telfort
Nu was ik al voornemens om mijn contract op te zeggen per vervaldatum contract 14-01-2015 maar omdat ik deze mail kreeg heb ik proberen op te zeggen (telefonisch) per 24-11-2015 rekening houdend met de opzegtermijn van 1 maand.
Op basis van de prijswijziging ben ik volgens mij gerechtigd om op te zeggen voor de einde contractsdatum.
Telfort wil de opzegging niet verwerken omdat zij vinden dat het een wettelijke verplichting is om de prijs aan te passen met de inflatie correctie, dit is volgens mij onzin. ik heb nu per mailformulier alsnog mijn contract opgezegd. ben erg benieuwd of dit nu wel verwerkt wordt.
Ik ben benieuwd of anderen hier ook een negatieve ervaring mee hebben en of het verstandig is om mijn rechtsbijstand al direct in te schakelen.
Vandaag kreeg ik onderstaande mail:
Beste heer/mevrouw de Ronde,
Het prijspeil in Nederland stijgt. Om de kwaliteit van onze dienstverlening op een goed niveau te houden stijgen de prijzen van onze producten en diensten mee. Daarom hebben wij per 1 september 2014 een verhoging van 2% doorgevoerd op uw abonnementskosten. Deze jaarlijkse inflatiecorrectie staat opgenomen in uw contractvoorwaarden. Het percentage is gelijk aan de landelijk vastgestelde inflatie en wordt bepaald door het Centraal Bureau voor de Statistiek. Het nieuw te betalen bedrag vindt u terug op uw factuur.
De bovenstaande wijzigingen zijn ingegaan per 1 september 2014 en zijn sindsdien op uw factuur terug te vinden. Uit onze administratie is gebleken dat u door een fout onverhoopt geen bericht heeft ontvangen over deze wijzigingen. Via deze weg willen we u alsnog op de hoogte stellen. Daarnaast bieden wij u graag onze excuses aan voor het informeren nadat de wijzigingen reeds hebben plaatsgevonden.
Hebt u nog vragen?
Op de de website van de klantenservice vindt u meer informatie over deze inflatiecorrectie.
Met vriendelijke groet,
Martine Husmann
Directeur Telfort
Nu was ik al voornemens om mijn contract op te zeggen per vervaldatum contract 14-01-2015 maar omdat ik deze mail kreeg heb ik proberen op te zeggen (telefonisch) per 24-11-2015 rekening houdend met de opzegtermijn van 1 maand.
Op basis van de prijswijziging ben ik volgens mij gerechtigd om op te zeggen voor de einde contractsdatum.
Telfort wil de opzegging niet verwerken omdat zij vinden dat het een wettelijke verplichting is om de prijs aan te passen met de inflatie correctie, dit is volgens mij onzin. ik heb nu per mailformulier alsnog mijn contract opgezegd. ben erg benieuwd of dit nu wel verwerkt wordt.
Ik ben benieuwd of anderen hier ook een negatieve ervaring mee hebben en of het verstandig is om mijn rechtsbijstand al direct in te schakelen.
Re: Opzeggen Telfort ivm prijsstijging
14-1-2015 is het zo. Volgens mij ben je al te laat met opzeggen. Wel door de fout van Telfort maar ik zou er geen halszaak van maken als het niet lukt, tis zo januari.
Re: Opzeggen Telfort ivm prijsstijging
Het is zeker geen wettelijke verplichting om inflatiecorrectie door te voeren op bestaande contracten. Ik weet wel dat zowel tmobile als KPN en de dochters dit doen. Ik weet ook dat de consumentenbond hier afgelopen jaar nog actie op heeft ondernomen, maar volgensmij hebben ze niets kunnen uitrichten.peterderonde schreef:Op basis van de prijswijziging ben ik volgens mij gerechtigd om op te zeggen voor de einde contractsdatum.
Telfort wil de opzegging niet verwerken omdat zij vinden dat het een wettelijke verplichting is om de prijs aan te passen met de inflatie correctie, dit is volgens mij onzin. ik heb nu per mailformulier alsnog mijn contract opgezegd. ben erg benieuwd of dit nu wel verwerkt wordt.
Het gaat om een contractueel vastgestelde verhoging van de kosten met een nader te bepalen bedrag.
Re: Opzeggen Telfort ivm prijsstijging
Dat is ook onzin, en daarom zegt Telfort ook niet dat het een wettelijke verplichting is. U verdraait de woorden van Telfort. Telfort mag wettelijk gezien inflatiecorrectie toepassen zonder dat dat klanten het recht geeft om het contract te beëindigen. Net zoals een werkgever een inflatiecorrectie in de CAO lonen niet kan gebruiken om medewerkers te ontslaan.peterderonde schreef: Telfort wil de opzegging niet verwerken omdat zij vinden dat het een wettelijke verplichting is om de prijs aan te passen met de inflatie correctie, dit is volgens mij onzin.
Re: Opzeggen Telfort ivm prijsstijging
Zo een onzin is het ook weer niet. Bij upc kregen wij ook verhoging en je mocht opzeggen!
Re: Opzeggen Telfort ivm prijsstijging
ciske schreef:Zo een onzin is het ook weer niet. Bij upc kregen wij ook verhoging en je mocht opzeggen!
maar dat hebben we niet gedaan, even bellen met UPC en je krijgt weer een actie prijs
Re: Opzeggen Telfort ivm prijsstijging
Har06 schreef:
maar dat hebben we niet gedaan, even bellen met UPC en je krijgt weer een actie prijs
Die moet ik nog krijgen Ja de horizon boden ze aan , maar die moet ik niet.
Re: Opzeggen Telfort ivm prijsstijging
Was dat ook een verhoging onder de noemer inflatiecorrectie?ciske schreef:Zo een onzin is het ook weer niet. Bij upc kregen wij ook verhoging en je mocht opzeggen!
Re: Opzeggen Telfort ivm prijsstijging
Ja , ook de inflatiecorrectie. Bij UPC was de verhoging verschillend de ene kreeg 1,50 bij te betalen de ander 2.00 euro.
Re: Opzeggen Telfort ivm prijsstijging
De horizon blijft een triest verhaal bij UPC, nog steeds is die box naatje petciske schreef:Har06 schreef:
maar dat hebben we niet gedaan, even bellen met UPC en je krijgt weer een actie prijs
Die moet ik nog krijgen Ja de horizon boden ze aan , maar die moet ik niet.
Re: Opzeggen Telfort ivm prijsstijging
Har06 schreef:
De horizon blijft een triest verhaal bij UPC, nog steeds is die box naatje pet
Precies , vandaar dat ik de aanbieding ook niet genomen heb.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 08 okt 2011 15:45
Re: Opzeggen Telfort ivm prijsstijging
Probleem is opgelost, vandaag een telefoontje van Telfort, abonnement wordt opgezegd rekening houdend met opzegtermijn van 1 maand zonder eindafrekening.
Probleem is naar tevredenheid opgelost.
Probleem is naar tevredenheid opgelost.
Re: Opzeggen Telfort ivm prijsstijging
Fijn voor je TS dat het gelukt is.
Dan doet ook je telefoon en internet het niet meer.Wel zet ik hem elke nacht uit omdat het ding 30w in standby gebruikt