Goedenmorgen,
ik lees nogal wat klachten over orange/online of hoe die bende ook mag heten tegenwoordig. Mijn probleem is vrees ik weer net iets anders.
Mijn abonnement loopt tot 31 december 2009. Dat heb ik wegens een verhuizing in april 2008 beeindigd. Dat is ook bevestigd door Orange in een brief. Abonement loopt wel door tot einddatum.
Zonde van het geld maar het is niet andes dacht ik.
Op mijn nieuwe adres heb ik geen kpn lijn meer, maar alleen kabel. Vandaar dat ze de adls ook niet meer kunnen aanbieden. Ik neem dus al sinds april geen product meer af van Orange.
Ik heb uiteraard ook alle kpn diensten afgeloten op mijn oude adres. Dit is ook keurig bevestigd en heeft kpn uitstekend gedaan.
Livebox is ook al retour gestuurd.
Nu zie ik ineens dat mijn automatische incasso aan Online is verhoogd met tien euro per maand.
Ik gebeld met de helpdesk, wat blijkt ze hebben de 'lijn huur' van kpn automatisch overgenomen na mijn afsluiting, voor mijn gemak, om zo hun dienst aan te kunnen blijven bieden. Dat weigeren ze af te sluiten, en ik kan dus extra betalen.
Dat wil ik natuurlijk helemaal niet, en heb hier ook geen opdracht of toestemming voor gegeven.
Nu is mijn vraag, kan dat zomaar?
Ik heb toch een overeenkomst met Online (origineel met wannadoo) voor hun deel, het internet. En ik had toch een overeenkomst met kpn voor hun deel, de lijn huur?
Ik wil ze nu een aangetekende brief sturen met het verzoek de lijn huur aan mij terug te storten, en slechts het overeengekomen abonnementsgeld af te schrijven. (theoretsich kan daar ook de huur van de livebox vanaf, want die huur ik ook al niet meer).
Alvast dank.
JPN
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzegging adls orange/verplichte overname kpn lijn?
Re: opzegging adls orange/verplichte overname kpn lijn?
Als U een ADSL zonder KPN lijn zou hebben mogen ze de lijn kosten wel rekenen...
Maar zij moeten die lijn wel vrijgeven voor de volgende bewoners....
dus mag niet!
Alleen als de lijn voor U zou blijven en dat is niet het geval dus storneren!
Wel zou U dit lopende voor half geld kunnen aanbieden aan iemand die dan het lopende 1½ jaar met korting zou kunnen gebruiken...
In dit geval zou ik Korting en U minder betalen en dit mag hier officieel niet, maar via Marktplaats of Speurder aanbieden is wel toegestaan..
Als je via Envelopje een mail adres naast je naam zette kunnen liefhebbers als U zegt wat de kosten zijn en snelheid en voorwaarden dit overnemen...
Ik heb in vorige huis zo de nieuwe kopers dit ook aangeboden... maar bij huurwoningen kan het soms ook... indien er nieuwe huurders tijdig bekend zijn, Overname contract is toegestaan...
Maar zij moeten die lijn wel vrijgeven voor de volgende bewoners....
dus mag niet!
Alleen als de lijn voor U zou blijven en dat is niet het geval dus storneren!
Wel zou U dit lopende voor half geld kunnen aanbieden aan iemand die dan het lopende 1½ jaar met korting zou kunnen gebruiken...
In dit geval zou ik Korting en U minder betalen en dit mag hier officieel niet, maar via Marktplaats of Speurder aanbieden is wel toegestaan..
Als je via Envelopje een mail adres naast je naam zette kunnen liefhebbers als U zegt wat de kosten zijn en snelheid en voorwaarden dit overnemen...
Ik heb in vorige huis zo de nieuwe kopers dit ook aangeboden... maar bij huurwoningen kan het soms ook... indien er nieuwe huurders tijdig bekend zijn, Overname contract is toegestaan...
Dat verhuisgedeelte vind ik vreemd.
Normaal zou online de verbinding met u mee moeten verhuizen, zodat u dit verder op uw nieuwe addres kan gebruiken. Is Online technisch niet in staat dit te realiseren, zou uw contract ontbonden moeten worden.
Zo werkt dit bij andere aanbieders toch.
Normaal zou online de verbinding met u mee moeten verhuizen, zodat u dit verder op uw nieuwe addres kan gebruiken. Is Online technisch niet in staat dit te realiseren, zou uw contract ontbonden moeten worden.
Zo werkt dit bij andere aanbieders toch.
Schriftelijk aangetekend bezwaar aantekenen tegen verhoging abonnementsgeld met extra lijnhuur. Misschien is het verstandig om het resterende bedrag wat u online/orange moet betalen ineens af te kopen. Dan bent u er ineens vanaf. Zie hun A.V.Nu zie ik ineens dat mijn automatische incasso aan Online is verhoogd met tien euro per maand.
Ik gebeld met de helpdesk, wat blijkt ze hebben de 'lijn huur' van kpn automatisch overgenomen na mijn afsluiting, voor mijn gemak, om zo hun dienst aan te kunnen blijven bieden. Dat weigeren ze af te sluiten, en ik kan dus extra betalen.
Geeft aan dat mocht Online extra lijnhuur blijven rekenen ondanks uw verhuizing, waarna u geen gebruik meer maakt van de lijn, u dit voorlegt ter beoordeling van de geschillencommissie.
Zie hier