Misschien dat iemand wat zinnigs kan zeggen over onderstaande situatie:
Eind februari zijn we aangesloten op het glasvezelnetwerk bij ons in de buurt en toen hebben we gelijk nummerportering aangevraagd via de nieuwe provider (oude nummer bij Tele2 dus). Totdat we hiervan bevestiging hadden, wilden we het contract met Tele2 behouden om er zeker van er zijn dat ons nummer niet verloren zou gaan. Na regelmatig nabellen is rond 25 maart het telefoonnummer geporteerd (Tele2 wist me hier niets over te vertellen, bij hun lijkt dat niet eens bekend te zijn). 27 maart heb ik de helpdesk gebeld om mijn contract te beeindigen (het contract is sinds 3-5-2008 kostenloos te beeindigen), maar de vrouw aan de helpdesk wilde me doorverbinden met een afdeling die net gesloten was: ik moest maandag maar even terugbellen. Nadat maandagochtend bleek dat de wachtrij te groot was van deze 'afdeling' waarmee ik doorverbonden zou worden, werd me geadviseerd later terug te bellen. 'S middags dus nogmaals gebeld en de helpdeskmedewerker vroeg me of ik al een nieuw contract had (bij een andere provider). Nadat ik dat bevestigd had, vertelde hij me dat hij dan de opzeggingsgegevens toe zou mailen. Nadat ik verbaasd vroeg of hij me niet door kon verbinden met de afdeling waar je telefonisch op kunt zeggen, vertelde hij me dat die afdeling alleen maar een aanbieding wil doen om je als klant te behouden...
De volgende dag de opzegbrief op de bus gedaan (31-3), krijg ik vandaag te horen dat het contract 3 juni(!) beeindigd zal worden. De brief is bij hun 7-4 aangekomen, maar mijn contract loopt vanaf de derde van de maand, zodat de opzegging 3 mei ingaat en met een opzegtermijn van 1 maand, kom je dan op 3 juni.
Nu ben ik klant van zonnet/versatel/tele2 sinds 1999(!) en voel me toch enigszins bedonderd door zo'n werkwijze.
Kan iemand mij vertellen of ik in mijn recht sta, als ik tot 7-5 betaal en de rest storneer? Of handelt Tele2 geheel volgens de regels?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzegtermijn Tele2
-
WebServiceTele2
Re: Opzegtermijn Tele2
Geachte Joost1970
Stuurt u mij alstublieft een email met uw mobiele nummer en klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2
en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]
Met vriendelijke groeten,
Tele2 webservice
Stuurt u mij alstublieft een email met uw mobiele nummer en klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2
en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]
Met vriendelijke groeten,
Tele2 webservice