LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange blijft in gebreke..wat nu?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Nicole1971

Orange blijft in gebreke..wat nu?

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik zou vanaf afgelopen dinsdag ADSL van Orange hebben.
Na installatie van de livebox bleek dat het niet werkte.
Ik heb hen gebeld en zou over 2 a 3 weken de technische dienst over de vloer krijgen.

Diezelfde avond nog kwam iemand hier die zich heel goed uitkende met Orange en hielp ons met de installatie.
Toen kwamen we erachter dat Orange de telefoonlijn nog niet had geactiveerd.
Ik heb Orange de volgende dag gebeld maar ze waren telefonisch onbereikbaar ivm overbelasting van de lijn :roll:
Ik heb daarom Orange gemaild (heb nog enkele dagen internet via UPC) met het verzoek die lijn te activeren, maar geen reactie op gehad.
Daarop heb ik KPN gebeld met de vraag of het verzoek tot aansluiting is ontvangen, maar helaas...dat bleek dus niet het geval te zijn.

De dag erop weer Orange gebeld, maar het was zo druk dat een medewerker mij beloofde dat ik in het weekend teruggebeld zou worden, in de ochtend.
Echter hebben ze mij gebeld op vrijdagavond, toen ik aan het werk was.
Ze spraken de voicemail in dat ik maar terug moest bellen :evil:
Maar ik moet nu alles mobiel doen, en die kosten zijn al zo hoog deze week.

Maar goed, mijn ADSL lijn is nog steeds niet geactiveerd en ik heb de Livebox met alles erop en eraan weer netjes ingepakt in de doos en die gaat morgen retour afzender.

Ik heb nu 2x een brief gekregen van Orange dat mijn ADSL was opgeleverd, maar dat is dus niet het geval...mag ik mijn contract op basis van in gebreke blijven ontbinden?

Graag een reactie.

Groetjes
Nicole

Mr. Floppy

Re: Orange blijft in gebreke..wat nu?

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Je moet ze eerst schriftelijk in gebreke stellen, en ze daarbij een redelijke termijn geven om het euvel te verhelpen (b.v. 2 weken)
Pas als ze het dan niet hebben opgelost, dan mag je het contract eenzijdig ontbinden.
Dus niet gelijk het modem/router terugsturen, want dan ben je niet goed bezig.

Als je er zeker van wilt zijn, dat je brief niet zogenaamd kwijtraakt, dan moet je hem aangetekend (met bevestiging van ontvangst) verzenden. (anders kan het uiteraard nog langer gaan duren dan die 2 weken)
Uiteraard hoef je niet te betalen zolang je nog geen diensten kunt afnemen.

ps: Zorg voor de zekerheid wel voor bewijs/getuigen dat je nog steeds niet bent aangesloten binnen die 2 weken.

Gesloten