L.S.,
Maart 2005 ben ik een abonnement aangegaan met Wanadoo - ADSL & telefonie (zonder downloadlimieten etc.) - met actieprijs eerste 6 maanden €22,50 per maand en daarna €29,95 per maand
Het beviel me en heb het abonnement zwijgzaam laten verlengen.
Ongeveer een half jaar geleden (geloof ik) is Wanadoo overgenomen door Orange. Er is mij toen een aantal zaken opgevallen:
- sindsdien krijg ik per dag minstens 12 á 15 spam-mailtjes (voorheen eigenlijk nooit)
- ik kon via Orange nieuwsbrief gratis spamfilter installeren; halverwege de procedure werd ik verplicht (op vrij agressieve manier) mijn e-mailadres te veranderen van [email protected] naar [email protected]
Daar heb ik dus niet aan meegedaan en heb nog steeds m'n oude e-mailadres met alle gevolgen vandien
Het volgende punt vind ik eigenlijk een veel kwalijkere zaak:
Het abonnementsgeld is intussen stilzwijgend verhoogd naar €33,30 per maand tot maart jl. en sinds april 2007 stilzwijgend verhoogd naar €42,67 per maand.
Mag een internet/telefonie-provider zijn abonnementsprijzen stilzwijgend, ofwel zonder mij daar schriftelijk (conventioneel: brief, envelop & postzegel) van op de hoogte te brengen, verhogen? (De digitale Orange-nieuwsbrief beschouw ik nog steeds als spam)
Moet ik dit accepteren? Ik voel me als consument betreft prijsverhogingen vogelvrij verklaard ... met de rug tegen de muur gezet.
Wat kan ik hier effectief tegen doen?
- per maart jl is mijn nieuwe periode weer ingegaan; kan ik tussentijds mijn abonnement opzeggen?
- ik heb verder (nog) geen klachten over internet & telefonie; als zou kiezen voor een andere provider kom ik waarschijnlijk dezelfde praktijken tegen, en zie ik derhalve niet als een effectieve oplossing
Met smacht wacht ik op uw reacties.
Bij voorbaat dank & met vriendelijke groet,
Mike
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Orange - prijsverhoging zonder schriftelijke berichtgeving
-
Verhelst M.F.P.
Re: Orange - prijsverhoging zonder schriftelijke berichtgeving
Beste Verhelst M.F.P., kijk ff online je facturen na, je abonnementsprijs is helemaal NIET verhoogd, maar waarschijnlijk bel je via Orange en gaan dus nu je gesprekskosten ook via je Orange factuur, dus die eerst ff bekijken voordat je zomaar wat brult........