LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
sonic

Orange

Ongelezen bericht door sonic »

Hoi voor ieder die dit leest.
ik heb vanaf 11 maart 2008 orange adsl extra ik moet nog een paar mnd voor mijn contract afloopt bij hun blijven
nu heb ik echter al 3 maanden problemen ermee .
de verdinding valt vrij wel vaak weg
het internet is erg sloom traag pagina,s laden bijna niet
de telefonie is ook niet alles zit nu al 4 weken zonder telefoon
ik heb al 2 nieuwe liveboxen gehad de eerste die ik kreeg was gelijk al kapot toen ik hem net aangesloten had mooi prul spul die livebox.
maar nu heb ik ze 2 weken een boze mail gestuurd of dat ze niet iemand kon sturen om alles na te kijken of alles wel klopt mischein heb ik wel iets niet goed aangesloten of de kabels niet juist
dus er kwam een monteur van de firma baas alles nagekeken klaar dacht hij .
kom ik later thuis ik was er niet bij toen die monteur er was ik alles nakijken vragen aan de vrouw heb jij internet op je laptop "nee" zegt ze ik denk zo wat raar ik loop naar de livebox heefd die monteur weer een nieuwe livebox geplaatst .
maar nu heeft hij de wiffi voor het draadloos meegenomen lekker slim niet dus de vrouw geen internet op haar laptop.
maar ik had wel internet via de kabel .
maar nu was ook weer alles veranderd mac adress en zo alles anders moest ik weer alles instellen en gaan bellen "kost je een rib uit je lijf"
ik melde daar dat ik van het contract af wilde per direct
nou dat kon dus niet pas per 11 maart 2009
ik een brief opgemaakt en verzonden

Aan: Orange nederland breedband bv
Postbus 11095
postcode 1001 GB Amsterdam

woonplaats 25.03.08

Betreft: opzeggen abonnement Orange adsl extra
Klantnummer: bla
@ bla@bla

Geachte heer, mevrouw,

U heeft de Algemene Voorwaarden gewijzigd. Op grond van de Telecommunicatiewet heb ik het recht mijn abonnement nu op te zeggen.

Met deze brief/mail zeg ik tussentijds mijn abonnement op <Orange adsl extra> op. De ingangsdatum van de opzegging is 01.08.08.

Hierbij trek ik meteen mijn machtiging tot automatische incasso in. Het betreft bankrekeningnummer

Wilt u mij binnen 4 weken per brief/mail een bevestiging van mijn opzegging sturen?

Met vriendelijke groet,

dat heb ik gestuurd en heb een belletje terug gehad
ze zeiden dat het niet kon op grond van de Telecommunicatiewet
en dan ben je uit gepraat ik wil echt van ze af .
het enige wat ik zou kunnen doen is het via mijn rechtsbijstand laten lopen mischien de enige hoop
maar mischein zijn er anderen die mij verder kan helpen of wat ik verder kan gaan doen .
mvg sonic

TdeHond

Re: Orange

Ongelezen bericht door TdeHond »

ik melde daar dat ik van het contract af wilde per direct
nou dat kon dus niet pas per 11 maart 2009
ik een brief opgemaakt en verzonden

Aan: Orange nederland breedband bv
Postbus 11095
postcode 1001 GB Amsterdam

woonplaats 25.03.08

Betreft: opzeggen abonnement Orange adsl extra
Klantnummer: bla
@ bla@bla

Geachte heer, mevrouw,

U heeft de Algemene Voorwaarden gewijzigd. Op grond van de Telecommunicatiewet heb ik het recht mijn abonnement nu op te zeggen.

Met deze brief/mail zeg ik tussentijds mijn abonnement op <Orange adsl extra> op. De ingangsdatum van de opzegging is 01.08.08.
Zie:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... rd_Mag_dat

TdeHond

Aanvulling

Als u de brief niet aangetekend verstuurd heeft nadat u gecontroleerd heeft of de wijzigingen in uw nadeel zijn, adviseer ik u nogmaals een brief te sturen, aangetekend met ontvangstbevestiging waarin u nogmaals opzegt in de trant.

U heeft de Algemene Voorwaarden in mijn nadeel veranderd. U verwijst naar Consuwijzer.nl. IK zeg nogmaals op per 1-8-08 en verwacht dat u mij binnen 14 dagen een schriftelijke bevestigigng einde contract stuurt.

Mocht dit dan nog niet lukken dan ben ik bang dat dit een zaak voor de geschillencommissie zou kunnen worden als u weigert om verder abonnementskosten te betalen.

Zie: internetproviders, telfort maakt fout op fout

TdeHond

Telecomwet, zie:

http://www.opta.nl/download/telecom/Wet ... gskader_el

Van belang zijn m.n. artikels 7.1 en 7.2 van de telecommunicatie wet.

U slaat hen om de oren met de tekst van artikel 7.2 van de telecomunicatiewet:
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

Lees ook even artikel 7.1

Op grond van deze 2 artikelen kunt u de overeenkomst kosteloos beëindigen.

Als u dit in een aangetekende brief met ontvangstbevestiging verwerkt, dan overtreedt Orange de wet als uw opzegging niet gehonoreerd wordt met een * schriftelijke bevestiging einde contract per 1-8-2008.

Succes in uw strijd tegen weer een provider die onterecht een klant probeert te beletten zijn abonnement op te zeggen.

Foei Orange Foei!

TdeHond

Mocht uw opzegging na zending van deze brief niet gehonoreerd worden met een brief ter bevestiging opzegging, zou u dan ook een klacht hierover willen indienen bij Consuwijzer.nl ? Dit wordt dan doorgegeven aan OPTA Deze kan z.n. boete opleggen aan overtredende internetproviders.
Het geeft ze minimaal meer inzicht in hoe de klanten gemanipuleerd dreigen te worden door sommige providers!

Eigenlijk overtreedt Orange al de wet door zijn klanten geen brief of e-mail te sturen waarin u op de hoogte gesteld wordt van bovengenoemde wetsartikel. < VEG>

Aanvulling

Nogmaals stuur uw opzegging aangetekend met ontvangstbevestiging, maak een kopie van uw brief, geef nogmaals aan dat u uw toestemming tot automatische incasso intrekt. Bewaar bewijzen van verzenden en ontvangst van brief.
Dan heeft u voldoende rechtsgeldige bewijzen dat u conform de wet heeft opgezegd mocht u toch naar de Geschillencommissie stappen.

Gesloten