LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OVERDRACHTPROCES NIEUWE SERVER KPN

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
evdm61

OVERDRACHTPROCES NIEUWE SERVER KPN

Ongelezen bericht door evdm61 »

In een van onze zakelijke vestigingen hebben wij KPN ADSL zakelijk. Een half jaar geleden werd ik telefonisch benaderd omtrent een immigratieproces m.b.t. het omzetten van de server, of ik even telefonisch mijn accounts en wachtwoorden wilden geven, dan kon men het proces handmatig begeleiden. Ik was hierover zeer verrast en zeker niet bereid zomaar via de telefoon privicay gevoelige gegevens als accounts en wachtwoorden prijs te geven. Tijdens het gesprek heb ik aangegeven van een dergelijke grote actie van KPN eerst schriftelijke informatie te willen ontvangen, waarin e.e.a. wordt uitgelegd. Dit hadden wij tot dan toe niet ontvangen. Wel allerlei reclame en briefings over nieuwe produkten, maar geen brief omtrent deze omzetting en de directe gevolgen hiervan voor de consument.
Na overleg met onze internetman werd mij afgeraden hier verder op in te gaan.

Sinds vorige week kunnen wij zakelijk spontaan niet meer mailen en kregen wij bericht van SIDN dat onze domeinnaam in quarantaine is gezet. Navraag wees uit dat de KPN eenzijdig onze domeinregistratie heeft opgezegd, echter zonder ons hiervan schriftelijk in kennis te stellen. Netjes van SIDN om ons hieromtrent te informeren en de quarantaine-regeling.
Kontakt leggen met de KPN is doorgaans een ramp en een zeer tijdrovende bezigheid voor een kleine onderneming :x Kontakt wees uit dat er meer klachten zijn en dat door KPN inderdaad eenzijdig de domeinnaam is opgezegd.
Ik ben sprakeloos... een domein dat ons eigendom is en waar voor betaald is wordt door KPN eenzijdig opgezegd, zonder enige schriftelijke informatie hieromtrent!!! Dit heeft voor ons de volgende gevolgen:
- onze website is niet meer in de lucht en niet meer beschikbaar waardoor klanten ons niet meer kunnen vinden;
- er is geen mailverkeer meer mogelijk waardoor wij geen orders meer kunnen verwerken;
- alle gegevens m.b.t. de huidige website zijn verloren gegaan en niet meer terug te halen.

Er is alsnog een link beschikbaar gesteld die wij kunnen activeren om alsnog gebruik te kunnen maken van een internetpakket á € 4,95 per maand, zonder beschikbaarheid van onze huidige website OF we kunnen kiezen voor een andere provider maar het uit quarantaine halen van ons domein (dat ons eigendom is) moeten wij wel minstens € 100,00 betalen.

Wie heeft ook dergelijke ervaringen met de KPN? Goede tips en adviezen stellen wij op prijs.

LL

stofzuigertje

Re: OVERDRACHTPROCES NIEUWE SERVER KPN

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 zakelijke problemen horen niet op consumenten forums...

2 Een betrouwbare provider nemen en niet dit lompe ooit staats bedrijf dat denkt alles te kunnen doen, want voor bedrijven is betrouwbaarheid belangrijker dan prijzen.

Gesloten