LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overstap naar KPN, spijt

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
francisb

overstap naar KPN, spijt

Ongelezen bericht door francisb »

Ben sindskort (afelopen weekend) overgestapt van ziggo naar KPN alles in 1 pakket.
De reden voor overstap was de interactieve tv van KPN, onze hd recorder functioneerde niet goed en dit leek ons een goed alternatief. Ik koos voor het standaard pakket, met 40 Mb download en 4 Mb upload. Na installatie merkte ik dat 40Mb bij lange na niet wordt gehaald, via speedtest.net meet ik 17Mb download en 2 Mb upload snelheid.

Na bellen met KPN blijkt dat deze 40Mb niet gegarandeerd is maar een maximale snelheid die niet altijd mogelijk is. klaar ben je en je zit er een jaar aan vast..

Hebben andere mensen hier ervaring mee en een oplossing gevonden, kun je bijvoorbeeld niet onder het abonnement onderuit vanwege de lage snelheid die niet eens in de buurt van de aangegeven snelheid. Is dit ook niet misleidende reclame?

Hoor graag van anderen en hun ervaringen.

bprosman

Re: overstap naar KPN, spijt

Ongelezen bericht door bprosman »

Is dit ook niet misleidende reclame?
Bij KPN en andere ADSL producten zul je zien dat er een "maximale snelheid" afgegeven wordt en nooit een gegarandeerde.
en dit leek ons een goed alternatief.
Het probleem is eigenlijk dat er appels met peren vergeleken is. Zoals ook de andere manier van aansluiten voor een eventueel 2e toestel (indien mogelijk qua bandbreedte).
Zelf zou ik gekozen hebben voor het oplossen van de problemen met de interactieve HD recorder.
Als de snelheid echt structureel te laag is , is het het proberen waard om op een kleiner abonnement gezet te worden.
Misschien wil KPN wel ontbinden... het is geen recht.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Precies zoals gezegd. Is niets misleidennds meer aan. Het is een maximum snelheid, ziggo is een gegarandeerde snelheid. Daarnaast gaat interactieve tv van ziggo niet van je bandbreedte af en de tv van KPN gaat ten koste van je bandbreedte.

Was je mogelijk tv aan het kijken toen je de speedtest deed? Als dat niet zo is, doe hem nog maar eens zonder tv en decoder ingeschakeld.

Als je tv en decoder uit stonden ben je helemaal in de aap gelogeerd, want dan gaat de bandbreedte van je tv ook nog van die 17 mbit af.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

francisb

Wat ik niet begrijp is, waarom je niet eerst even de algemene leveringsvoorwaarden hebt gelezen. Daar staat toch echt in, dat ze qua snelheid geen resultaatverplichting maar een inspanningsverplichting hebben en dat geldt voor elke provider in dit kikkerland. Overigens noem ik het vermelden van de maximale snelheid wel erg suggestief en noem het net geen misleiding.

Maxiem.

vortexriker

Ongelezen bericht door vortexriker »

Ik begrijp francisb frustratie maar al te goed. Ik ben over het algemeen best wel op de hoogte wat betreft i-net aanbieders en het hoe en wat.
Maar ook ik ben er toch ingetrapt.
Wat ik niet begrijp is dat KPN bij een alles-in-een pakket standaard duidelijk misleidende informatie verstrekt waardoor het gehele plaatje van het pakket niet tot zijn recht komt en in mijn inziens ook niet op die manier mag worden aangeboden. IK heb zelf een grote fout begaan door aan te nemen dat waar KPN dit soort pakketten aanbied, er goed gebruik wordt gemaakt van VDSL. Hoe kun je anders adverteren met HD tv op 2 decoders en internetsnelheden tot 50 mb. Ik heb me laten informeren in de KPN winkel te Hengelo en heb ook kritische vragen gesteld. Zo heb ik gevraagd of we ook beneden HD tv kunnen kijken, of de snelheid redelijk in de buurt komt van het geadverteerde etc. Op al mijn vragen was het antwoord ja. Aangezien ik nog vertrouwen had in de naam KPN ging ik hier vanuit en stapte dus over. Nu schetst mijn verbazing dat mijn snelheid nog geen 11 mbps is en dat HD tv kijken niet mogelijk is omdat mijn snelheid te laag is. Het kan 'misschien' wel maar dan moet ik de 2e HD decoder bij KPN afmelden. IK heb notabene meteen bij het afsluiten 3 powerlan adapters bijbesteld. Natuurlijk kon ook de helpdesk mij niet verder helpen en nu zitten wij toch opgescheept met een product waarvan ik voor het afsluiten duidelijk mijn verwachtentingen heb uitgesproken en deze worden in de praktijk bij lange na niet waar gemaakt. Men heeft gewoon glashard gelogen. Wat zijn dit voor praktijken!?!?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Aangezien ik nog vertrouwen had in de naam KPN ging ik hier vanuit en stapte dus over
Hier ben je dus behoorlijk de fout in gegaan, de snelheden bij KPN kunnen niet beloofd worden, als je dan zoveel verstand hebt zoals je zegt, snap ik dit niet echt.
Tuurlijk zeggen ze bij KPN van alles, doet elke provider tot ze je binnen hebben, dan is de vriendelijkheid weg.

Dus jaartje uitzingen voor je.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
Aangezien ik nog vertrouwen had in de naam KPN ging ik hier vanuit en stapte dus over
Hier ben je dus behoorlijk de fout in gegaan, de snelheden bij KPN kunnen niet beloofd worden, als je dan zoveel verstand hebt zoals je zegt, snap ik dit niet echt.
Tuurlijk zeggen ze bij KPN van alles, doet elke provider tot ze je binnen hebben, dan is de vriendelijkheid weg.

Dus jaartje uitzingen voor je.

geen rechtshulp wouten advocaat rechter?, maar 1 jaar uitzitten, lijkt me toch een zware straf :wink:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Of vragen of je kunt annuleren omdat de snelheid niet geleverd kan worden. KPN kan aardig de snelheid 'voorspellen' dmv de postcodecheck, waarschijnlijk heeft de iets te enthousiaste verkoper dit niet gedaan.

ciske

bprosman schreef:Of vragen of je kunt annuleren omdat de snelheid niet geleverd kan worden. KPN kan aardig de snelheid 'voorspellen' dmv de postcodecheck, waarschijnlijk heeft de iets te enthousiaste verkoper dit niet gedaan.
Denk dat je weinig kans maakt, KPN is niet echt klantvriendelijk.

Maar proberen kan altijd.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kijk altijd eerst even op http://www.breedbandwinkel.nl voordat je er met boter en suiker in gaat.

Internet / telecom is een totale vechtmarkt. KPN was al lang failliet geweest als het hardnekkige misverstand "KPN is betrouwbaar"* niet had bestaan.

*) Dit misverstand leeft vooral bij ouderen, die KPN nog kennen uit de goeie ouwe PTT-tijd:

Afbeelding

grun

Ongelezen bericht door grun »

bprosman schreef:Of vragen of je kunt annuleren omdat de snelheid niet geleverd kan worden. KPN kan aardig de snelheid 'voorspellen' dmv de postcodecheck, waarschijnlijk heeft de iets te enthousiaste verkoper dit niet gedaan.
Dat klopt wel, maar mijn ervaring is dat ook de postcodecheck soms aan de optimistische kant is, vooral als je wat verder weg woont ten opzichte van de centrale. De postcodecheck meet hemelsbreed terwijl de fysieke kabels meestal onder het trottoir naast de wegen liggen en dus vaak langer zijn. Beduidend langer zelfs als er ook nog een kanaal of rivier tussen centrale en aansluitpunt ligt, dan willen de kabels nog wel eens een forse omweg maken.

TazMania

Ongelezen bericht door TazMania »

grun schreef:De postcodecheck meet hemelsbreed terwijl de fysieke kabels meestal onder het trottoir naast de wegen liggen en dus vaak langer zijn. Beduidend langer zelfs als er ook nog een kanaal of rivier tussen centrale en aansluitpunt ligt, dan willen de kabels nog wel eens een forse omweg maken.
Euh helaas niet waar.
Ik woon hemelsbreed 100 mtr van de centrale maar de check geeft mij 813 mtr aan!

ciske

Bob Schurkjens schreef:Kijk altijd eerst even op http://www.breedbandwinkel.nl voordat je er met boter en suiker in gaat.

Internet / telecom is een totale vechtmarkt. KPN was al lang failliet geweest als het hardnekkige misverstand "KPN is betrouwbaar"* niet had bestaan.

*) Dit misverstand leeft vooral bij ouderen, die KPN nog kennen uit de goeie ouwe PTT-tijd:

Afbeelding

Juist omdat KPN nog van vroeger is , denken mensen dat ze zo geweldig zijn.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Van KPN ben ik zeker geen fan. Wanneer echter de term misleidende reclame wordt gebruikt bij de aanbieding van het alles-in-1-pakket dan moet ik dat toch tegenspreken. Zojuist hierop gegoogeld en op de KPN alles-in-1 pagina terecht gekomen. Al op de 1e pagina hiervan staat bij alle aangeboden internetsnelheden het woordje ‘tot’. Je leest er makkelijk overheen, maar het staat er wel. Dit woordje ‘tot’ betekent dat uw internet (download) snelheid tot (!) de aangegeven snelheid gegarandeerd is, niet meer, waarschijnlijk wel minder. Dit heeft alles met de ADSL/VDSL techniek over een telefoonlijn te maken.

Uw telefoonaansluiting thuis, waardoor het internetsignaal binnenkomt, staat aangesloten op een telefooncentrale. In deze centrale staat uw afgesproken snelheid geprogrammeerd. In die centrale wordt voor u die snelheid ook daadwerkelijk geleverd. Echter, van die centrale moet het signaal nog naar uw huis getransporteerd worden. Hoe verder u van die telefooncentrale af woont hoe lager de snelheid is die u binnenkrijgt en welke u meet met o.a. Speedtest. Op deze zelfde internetsite kunt u met behulp van uw postcode ook de afstand tot uw telefooncentrale opzoeken.

Google ook eens op ‘Afstand tot telefooncentrale’. Er zijn meer internetsites die deze afstand aangeven, dat kan wel eens verschillen. Ook zijn er internetsites die tabellen laten zien welk percentage de internetsnelheid afneemt rekening houdend met de afstand tussen de telefooncentrale en uw telefoonaansluiting op uw postcode.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

BreejKC schreef:Van KPN ben ik zeker geen fan. Wanneer echter de term misleidende reclame wordt gebruikt bij de aanbieding van het alles-in-1-pakket dan moet ik dat toch tegenspreken. Zojuist hierop gegoogeld en op de KPN alles-in-1 pagina terecht gekomen. Al op de 1e pagina hiervan staat bij alle aangeboden internetsnelheden het woordje ‘tot’. Je leest er makkelijk overheen, maar het staat er wel. Dit woordje ‘tot’ betekent dat uw internet (download) snelheid tot (!) de aangegeven snelheid gegarandeerd is, niet meer, waarschijnlijk wel minder. Dit heeft alles met de ADSL/VDSL techniek over een telefoonlijn te maken.
Natuurlijk is de reclame wel misleidend. De snelheid die ze adverteren wordt vrijwel nooit in de praktijk gehaald, al woon je naast de telefooncentrale. Dat komt inderdaad door de (verouderde) techniek die kpn gebruikt. Als je tot 40 mb adverteert en je levert nog niet de helft is dat behoorlijk onbehoorlijk. KPN zou in zulke gevallen gewoon 1 maand probeertijd moeten bieden zodat je er niet aan vast zit. Overigens denk ik dat de rechter je contract zou ontbinden als hij ziet dat je nog niet de helft krijgt van wat er is beloofd.

ciske

KPN zou in zulke gevallen gewoon 1 maand probeertijd moeten bieden zodat je er niet aan vast zit.
Dit zal KPN nooit doen, denk geen ene provider. KPN is trouwens niet echt klantvriendelijk.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

TS heeft m.i. recht op een schadevergoeding op basis van de oneerlijke handelspratijk ex art. 6:162 jo 6:193b BW omdat KPN onrechtmatig heeft gehandeld, door hem of haar een abonnement aan te smeren dat niet de capaciteit bied dat hij er van mocht verwachten op basis van de advertentie.

TS kan m.i. de overeenkomst vernietigen op grond van dwaling ex 6:228 lid 1 sub b BW, omdat hij heeft gedwaald en er geen juiste voorstelling van zaken is gegeven, en KPN uit haar professionaliteit hoorde te weten dat hier nog geen 50% gehaald van de maximum capaciteit zou worden gehaald.

TS kan m.i. de overeenkomst ontbinden op basis van art. 6:265 BW omdat KPN blijvend een wanprestatie prestatie levert doordat zij niet de capaciteit kan die hij mocht verwachten.

Het is niet de advertentie die op zichzelf misleidend is (want die is gericht tot het grote publiek), maar het aanbod zonder TS er voor te waarschuwen dat in zijn specifieke geval de werkelijke capaciteit een factor twee van de maximum capaciteit af zou liggen. Dit aanbod is misleidend omdat er informatie is verstrekt die de gemiddelde consument misleidt of kan misleiden. Die zal namelijk denken in de buurt te komen van de maximum capaciteit.

ciske

TS kan niet ontbinden vanwege de niet geleverde snelheid. Dat is gewoon onzin, elke provider (adsl) zet op de stite een bepaalde hoeveelheden aan snelheid, maar ondanks dat ze het zogenaamd beloven , kunnen ze het niet leveren.

Dat weet je met adsl.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:TS kan niet ontbinden vanwege de niet geleverde snelheid. Dat is gewoon onzin, elke provider (adsl) zet op de stite een bepaalde hoeveelheden aan snelheid, maar ondanks dat ze het zogenaamd beloven , kunnen ze het niet leveren.

Dat weet je met adsl.
en met de coax kabel en met glasvezel, hoe belangrijk is snelheid nu eigenlijk, ik hoef geen 1 gb binnen 2 minuten te downloaden, 5 min is ook prima : time enough :lol:

ciske

Har06 schreef:
ciske schreef:TS kan niet ontbinden vanwege de niet geleverde snelheid. Dat is gewoon onzin, elke provider (adsl) zet op de stite een bepaalde hoeveelheden aan snelheid, maar ondanks dat ze het zogenaamd beloven , kunnen ze het niet leveren.

Dat weet je met adsl.
en met de coax kabel en met glasvezel, hoe belangrijk is snelheid nu eigenlijk, ik hoef geen 1 gb binnen 2 minuten te downloaden, 5 min is ook prima : time enough :lol:

Har , je begint lastig te worden met je achtervolgings waanzin, je weet niks van kpn.

Gesloten