Omdat SpeedXS in januari is ingelijfd bij CAIW/RABO besloot ik, ondanks een grote tevredenheid over SpeedXS een andere provider te nemen omdat mijn ervaringen na overnames niet echt positief te noemen zijn.
Na enig zoeken besloot ik een abo te nemen bij Concepts ICT wat voor mij voordeliger was en meer snelheid EN op het BBNed netwerk waar ik ook al zat bij SpeedXS.
Dat zoeken was niet echt simpel overgens. We hebben ISDN en dat willen we gewoon niet kwijt. Een of andere vorm van internet plus bellen viel voor ons gewoonweg af. Bovendien geven een aantal providers "niet thuis" als je een isdn aansluiting hebt.
Een nette opzegbrief naar SpeedXS gestuurd welke zeer snel bevestigd werd. Ook een keurige eindafrekening waar niets op aan te merken was.
Van de kant van Concepts werd erg snel een gratis modem gestuurd. (Niet in bruikleen dus - geen borg)
Het overzetten van provider (zowel technisch als administratief) heeft me een internetloze periode opgeleverd van ongeveer 1 minuut. (Dat kwam omdat ik mijn modem moest resetten om een nieuw ip adres te krijgen)
Na een telefoontje met Concepts (normaal telefoonnummer) kreeg ik zeer snel op mijn verzoek een vast ip adres en nog enkele door mij gewenste emailadressen. Tot op heden is alles gewoonweg zo als het hoort te zijn. TOP !!
Het zou echt geweldig zijn als ALLE providers dit voorbeeld zouden volgen: snel, vriendelijk en ongecompliceerd. (Van beide providers)