LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen KPN naar Vodafone DRAMA

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
burningwood

Overstappen KPN naar Vodafone DRAMA

Ongelezen bericht door burningwood »

September hebben wij besloten om over te stappen van KPN naar Vodafone.
Om alles in goede banen te leiden, hebben wij bewust dit al vroeg aangevraagt bij Vodafone met als datum 14 december 2011. Op hun advies hebben wij tevens zelf ook KPN te kennen gegeven om per deze datum onze abonnement te beindigen zodat Vodafone ook daadwerkelijk per 14 december ons kon aansluiten. Wat blijkt, 14 december zaten wij nog steeds op KPN lijn. Monteur van Vodafone was inmiddels rond de middag al geariveerd echter kon niets beginnen omdat KPN . Totaal de gehele dag ca 3 uur gebelt met KPN en pas om 18 uur was het internet signaal weg. KPN medewerker wil beweren dat alles niet was opgezegt terwijl wij wel een bevestigingsbrief hebben gehad. Via een omweg hebben wij weer internet echter KPN heeft tot op heden de telefoonnummers nog niet vrijgegeven en over gedragen aan Vodafone. Wij zitten nu al 3 dgn zonder telefoon en als ZZPér kunnen wij dit niet missen omdat wij nu al de nodige opdrachten en bestellingen hebben gemist. Daarnaast ook moeten wij berijkbaar blijven ivm familie omstandigheden en de beveiliging die ook via de telefoon loopt.
De finaciele schade loopt nu al richting € 7500,- en KPN schuilt zich nu achter hun bedrijfs policy. Blijkbaar kan dit soort oplichtings praktijken door een groot bedrijf als KPN gewoon in Nederland.

bprosman

Re: Overstappen KPN naar Vodafone DRAMA

Ongelezen bericht door bprosman »

Wij zitten nu al 3 dgn zonder telefoon en als ZZPér kunnen wij dit niet missen omdat wij nu al de nodige opdrachten en bestellingen hebben gemist. Daarnaast ook moeten wij berijkbaar blijven ivm familie omstandigheden en de beveiliging die ook via de telefoon loopt.
Dit commentaar heb ik ook al eens in een ander draadje gegeven maar ik snap niet dat mensen die een bedrijf hebben (waar ik ZZP'ers ook onder reken) zich zo afhankelijk maken van ÉÉN internetverbinding. Maak voor een tientje een domeinnaam aan en desnoods kun je vanuit de bibliotheek gewoon bij je mail. Bovendien staat een eigen domein ook nog professioneler.
Wat betreft de telefoonlijn... vraag desnoods een nieuwe aan inplaats van verhuizen, ja dat kost een paar tientjes meer, je zit 1 of 2 maanden met een dubbel abbo maar je bent wel bereikbaar.
Daarnaast ook moeten wij berijkbaar blijven ivm familie omstandigheden
Een ZZP'er zonder mobiele telefoon ?

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
Wij zitten nu al 3 dgn zonder telefoon en als ZZPér kunnen wij dit niet missen omdat wij nu al de nodige opdrachten en bestellingen hebben gemist. Daarnaast ook moeten wij berijkbaar blijven ivm familie omstandigheden en de beveiliging die ook via de telefoon loopt.
Dit commentaar heb ik ook al eens in een ander draadje gegeven maar ik snap niet dat mensen die een bedrijf hebben (waar ik ZZP'ers ook onder reken) zich zo afhankelijk maken van ÉÉN internetverbinding. Maak voor een tientje een domeinnaam aan en desnoods kun je vanuit de bibliotheek gewoon bij je mail. Bovendien staat een eigen domein ook nog professioneler.
Wat betreft de telefoonlijn... vraag desnoods een nieuwe aan inplaats van verhuizen, ja dat kost een paar tientjes meer, je zit 1 of 2 maanden met een dubbel abbo maar je bent wel bereikbaar.
Daarnaast ook moeten wij berijkbaar blijven ivm familie omstandigheden
Een ZZP'er zonder mobiele telefoon ?
Een ZZP,er heeft vast een gsm, beveiling dient via en 2* lijn te lopen

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als je bedrijf afhankelijk is van een "single point of failure" zou je die eerst eens moeten oplossen. Nu gaat het fout door een overstap naar een andere provider, maar het kan net zo goed gebeuren dat volgende week de kabel uit de grond wordt gerukt door een graafmachine.

Voor de continuiteit van een bedrijf moet je altijd (zelf) voor alternatieven zorgen. Niet alleen voor dit soort zaken, maar ook voor PC's e.d. (denk ook aan backups!).

Wolter32

Ongelezen bericht door Wolter32 »

En dit is ook al vaker gezegt. Je wil je zakelijke dingen regelen via een consumenten-abo dat er niet voor is bedoeld. Je had een zakelijk abo moeten nemen dan heb je veel meer service want daar betaal je ook meer voor bovendien als bedrijf zijnde zog je voor een back-up bijv. kabel-internet of andersom.

burningwood

Ongelezen bericht door burningwood »

Wij hebben dus wel mobiel waarop wij bereikbaar zijn, echter onze klanten uit het buitenland bellen niet zo snel op een mobiele nummer. Bij Vodafone krijgen we blijkbaar telkens iemand van een helpdesk dus een of ander student ofzo die ons niet mag door verbinden. Via de buurman hebben wij nu internet dus de bestellingen komen langzaam weer binnen. De klantenservice van Vodafone is echter grote ***, ze helpen je niet verder dan wat die gasten op het scherm zien en een leiding gevende krijg je niet te spreken. Sterker nog je telkens wordt gezegt dat het wel 14 dgn kan duren terwijl wij via de vodafone winkels in September het een en al hadden geregeld om per 14 december 1 op 1 te overstappen. Laatste telefoontje ; zak je de broek helemaal van de kont, mijnheer U wordt pas per 14 januari aangesloten. Ook Vodafone ondanks dat wij een zskelijke abonnement hadden genomen heeft blijkbaar de schijt aan de consument en hoopt op heel erg veel mobiele verkeer waar ze het nodige op verdienen. Zelfs de eerste emails die wij hebben verstuurd via het mobiele hebben ze nog niet beantwoord. Op de reactie;s hier boven, wij hadden zelf al het een en ander beete ingedekt.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

oneeye schreef:Ik zou zeggen wees voorzichtig met KPN. Ik ben overgestapt naar ze en dat leverde ipv 8 uur downtime ruim 3 maanden downtime op!!

Daarom probeer ik ze te nomineren voor de slechtste service award. Het enige wat jullie hoeven te doen als jullie mij willen helpen is http://bit.ly/w8OmSN te bezoeken en op "Mee eens"te drukken. (hier staat ook een samenvatting van mijn probleem!)

Alvast heel erg bedank voor de hulp!

Je bent irritant met je dubbele posten , bericht gemeld.

lees de gedragregels.

Gesloten