Wie heeft dezelfde ervaring?
September 2010 heb ik mij aangemeld bij Lijbrandt om hun Glasvezel Compleet 25 af te nemen (internet, telefoon, tv). Mooi pakket, precies wat we willen met name omdat er analoge TV wordt meegestuurd over de glasvezel. We hebben nu Tweak; heel tevreden verder maar omdat die geen analoog TV signaal hebben en ons huis vol staat met een tweede TV, radio's, een oude videorecorder, een hdd recorder is dat dus wel handig. Met als gevolg dat we UPC nog aan moesten houden. Dus weg voordeel!
Keurig netjes op 17 november 2010 van Lijbrandt de welkomsbrief gekregen met logingegevens en de mededeling dat de monteur contact op zou nemen.
Wel, het is nu september 2011 en nog steeds niet aangesloten.
Om een lang verhaal kort te maken: ze kunnen ons niet aansluiten omdat we al een glasvezelabonnement hebben (bij Tweak dus). Dat moet eerst weg. Letterlijk: Tweak moet het kastje weghalen en dan pas kan de monteur van Lijbrandt hun kastje komen aansluiten.
Lijbrandt "adviseert" (maar ze zien zelf ook wel in dat dat belachelijk is): zeg Tweak op. Na zo'n 5 tot 6 weken is dat afgehandeld (kastje opgehaald). Dan komen ze aansluiten. Dus 6 weken zonder telefoon, zonder TV en zonder internet. Tsja...
Blijkbaar kunnen ze geen afspraken maken met de infrastructuurmannen (Glashart, ...) en Tweak. Maar daar stond niets van in de folder. Anno 2011 verwacht ik dat overstappen gewoon geregeld is. De leveranciers hebben jaren kunnen oefenen met afspraken maken in de wereld van de mobiele telefonie en ADSL.
Afijn, ruim de tijd gegeven om een oplossing te bedenken (een jaar!) en nu een aangetekende brief gestuurd met een uiterste termijn.
Meer mensen tegen deze logistieke blunder van Lijbrandt opgelopen??
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overstappen naar Lijbrandt op glasvezel in Almere gaat niet.
Re: Overstappen naar Lijbrandt op glasvezel in Almere gaat niet.
Same here!! Ik heb nog wat anders, hoe kom ik er precies achter wat er allemaal mogelijk is qua glasvezel op mijn adres? Ik ben verwezen naar de glasvezel almere pagina van kpn, maar daar kom ik er niet mee alleen. Plus, ik weet niet of ik dat pakket wel wil. Weet u iets van een overzicht? Hoor het heel graag!
-
- Contacteer:
Kastje is toch aangesloten door glasvezel wat nu reggifiber is? Kastje is niet van een provider, begrjp niet waarom tweak het kastje zou moeten weghalen en lijbrand een nieuwe plaatsen.
XMS heeft ook glasvezel in Almere.....schijnen goede berichten over te zijn.
XMS heeft ook glasvezel in Almere.....schijnen goede berichten over te zijn.
ook ik loop tegen dit probleem aan, wou overstappen van kpnglasvezel naar vodafone glasvezel kreeg brief dat dit op dit moment niet mogelijk is.
wat men waarschijnlijk bedoeld met dat kastje is het modem welke in dat kastje geplaatst wordt. Deze zal eerst door de oude provider verwijderd moeten worden voordat de nieuwe provider de zijne in het kastje kan zetten.
wat men waarschijnlijk bedoeld met dat kastje is het modem welke in dat kastje geplaatst wordt. Deze zal eerst door de oude provider verwijderd moeten worden voordat de nieuwe provider de zijne in het kastje kan zetten.