LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overstappen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
bella

overstappen

Ongelezen bericht door bella »

hallo
ik heb al meer dan 1 jaar internet via chello van UPC
nu ben ik er totaal niet mee tevreden
mijn vraag is kan ik overstappen naar een ander provider
zo ja
welke raden jullie mij aan
alvast bedankt

Ron 2

Re: overstappen

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Uiteraard kun je overstappen, die keuze staat je vrij.
Alleen zul je dan naar een andere techniek moeten overstappen aangezien een andere provider geen gebruik kan maken van de kabel.
ADSL is dan de enige optie, Demon en XS4all zijn goede providers, demon heeft misschien nog als voordeel dat het geen gebruik maakt van het KPN netwerk (KPN is ook niet alles), op de homepages van deze providers kun je een postcode check doen of het bij jou mogelijk is.
Als dit niet mogelijk is dan zit je toch nog (totdat adsl in jouw woonplaats mogelijk is) aan Chello vast als je breedband internet wilt behouden.
Zelf heb ik ook de overstap gemaakt, naar xs4all, en ik ben nog steeds blij dat ik dat gedaan heb, nu nog een goed alternatief voor kabeltv. en dan kan UPC de boom in.
Helaas is schotel of digitenne nog geen alternatief gezien het aantal toestellen in ons gezin.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Houd er alleen wel rekening mee dat UPC de allerbeste Internet levert die je in Nederland kan krijgen.
Waar je ook naar toe zal gaan... Het wordt altijd minder of een stuk duurder. De kwaliteit die wij leveren is ongeëvenaard. UPC staat tevens voor een goede service en afhandeling. Dat kun je van de andere Internet providers niet zeggen, die leveren geen service en je kan vaak nog 70 cent per minuut betalen wanneer je ze (na een uurtje aan de lijn hangen) iets wilt vragen bij de helpdesk. Bij UPC hanteren we een uiterst vriendelijk tarief voor onze helpdesk (slecht 10 cent per minuut) in combinatie met het feit dat je UPC (bijna) nooit hoeft te bellen en je heel snel geholpen wordt wanneer je toch eens een keer belt (binnen 30 seconden) spaar je dus heeeeel veel geld uit.
Top Snelheid daar staan wij van UPC voor!

Gast

Is dat echt waar wat jij allemaal over UPC zegt? Het is bijna niet te geloven. Ik zelf heb internet en kabeltv van UPC. Als het allemaal waar is en zo easy gaat, ga ik binnenkort even mijn abonnement veranderen van duur naar light. Kijken of dat dan zo makkelijk gaat! Verder ben ik tot nu toe best tevreden hoor! Gr. Jel

Gast

Als jij aangeeft dat je wilt overstappen van duur naar light, dan regelen wij dat voor jou. De klant is koning bij ons.
Let er alleen wel op dat je misschien nog aan een contract voor een aantal maanden vast zit. Want dan zul je eerst die periode moeten "uitzitten".

Gast

Hoe bedoel je met 'üitzitten"? Ik betaal per maand en ben al meer dan 3 jaar internetklant. Dan kan ik nu toch per maand opzeggen? Zo niet, wanneer wel dan? Gr. Jel

Gast

Ik bedoelde dat als je er net zit, dat je dan nog niet kan overstappen. Na drie jaar kan het natuurlijk zonder meer!
Bij de meeste nieuwe diensten die je neemt zitten aanbiedingen (niet alleen bij UPC!!) en om te voorkomen dat mensen steeds van dienst naar dienst overstappen om gebruik te kunnen maken van die aanbiedingen (lokkertjes) zit er dus vaak een contract van (meestal) een jaar aanvast.

Gast

Okè. Helemaal begrepen nu! Ga ik dan dus doen! En bedankt voor deze info en dan hoor je me binnenkort wel ff. Als dat ook zo soepel verloopt, mag ik niet klagen denk ik. Nou, afwachten maar! Bedankt nog hè!
Gr. Jel

Gast

Graag gedaan!

Gast

Bedankt morgen ga ik een leeuw kopen.

Jel

Ongelezen bericht door Jel »

Ha, die Puma.

Mag ik je wel even hierbij zeggen dat ik, Jel dus, iemand anders ben dan die persoon van UPC. En ik ben maar wat blij met de info van denk ik, hem. Dus niet te snel oordelen hoor!

Gast

Och ja, Pumaatje.
Laat hem maar kletsen Jel. Poeha is een verbitterd mannetje die het niet kan verkroppen dat alleen de zon voor niets opkomt, maar dat je verder (dus ook voor diensten van UPC) moet betalen.

Gast

Gast je moet zowel voor de diensten van UPC betalen als voor de niet diensten van upc. Dat ik nou juist heb probleem. Je moet altijd betalen of je nou diensten afneemt of niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Clouseau

Ongelezen bericht door Clouseau »

Ja ook ik zit met een overstap op 8-1-2004 komt UPC de modum bij me ophalen dan is het eindelijk voorbij.
Geen Kabel meer en ook geen internet :lol: Alternatief Schotel meer zenders voor een betaalbare prijs hub hub koop er meteen twee hihi.
Maar internet word wat moeilijker lees hier veel over klachten met hetnet wannagedoe etc etc wat is nu de juiste keus ????

Ik heet niet voor niets Clouseau wie helpt me,,

Groetjes The Pink Panter.. :?:

Gast

Geplaatst op 27 Dec 2003 17:49 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Houd er alleen wel rekening mee dat UPC de allerbeste Internet levert die je in Nederland kan krijgen.
Waar je ook naar toe zal gaan... Het wordt altijd minder of een stuk duurder. De kwaliteit die wij leveren is ongeëvenaard. UPC staat tevens voor een goede service en afhandeling. Dat kun je van de andere Internet providers niet zeggen, die leveren geen service en je kan vaak nog 70 cent per minuut betalen wanneer je ze (na een uurtje aan de lijn hangen) iets wilt vragen bij de helpdesk. Bij UPC hanteren we een uiterst vriendelijk tarief voor onze helpdesk (slecht 10 cent per minuut) in combinatie met het feit dat je UPC (bijna) nooit hoeft te bellen en je heel snel geholpen wordt wanneer je toch eens een keer belt (binnen 30 seconden) spaar je dus heeeeel veel geld uit.
Top Snelheid daar staan wij van UPC voor!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ff wachten op adem komen
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

en toen werd je wakker en had je alles maar gedroomd :P

Vilitrius13

Ongelezen bericht door Vilitrius13 »

Hahaha, UPC de beste internetprovider, wat een grappenmaker!
Neen, even alle gekheid op een 'stokje'. Ik ben in februari 2003 overgestapt van Chello UPC Kabel naar ADSL van Cistron (BBNed), waar ik tot op heden absoluut géén enkele spijt van heb gehad !!

In het begin was Chello redelijk snel met snelheden van 120 KB/sec, echter in de loop van de maanden, zakte het zodanig in, dat het ronduit om te huilen was. Rond 18.30 uur (ook door deweeks) zat ik op zulke langzame snelheden, dat ik in staat was om mijn oude 55k6 modem uit de verpakking te halen! (zelfs op hun eigen subjectieve testsite kwam laag [17.2 KB/sec] tot zeer laag [11.7 KB/sec] qua snelheid eruit)

Als je overstapt naar ADSL, ga dan in ieder geval niet voor het goedkoopste, maar kijk ook naar de kwaliteit, bereikbaarheid en deskundigheid van de helpdesk. Mijn inziens zijn Xs4all en Cistron toch één van de betere providers. Zoals eerder vermeldt, zit je wel minimaal één jaar vast aan het ADSL-contract, dus zeker niet verstandig als je binnen het jaar gaat verhuizen naar een ander adres, dit kan niet worden overgezet, zonder opnieuw het volle pond te betalen.

Mijn kennissen en vrienden raad ik ALTIJD af om bij Chello te gaan na wat ik allemaal meegemaakt heb.

Oja, nog even terug te komen op die grappenmaker. Ik heb op tijd en netjes mijn werkende Com21 modem ingeleverd in februari 2003, maar pas na een aantal telefoontjes van MIJN kant kreeg ik in OKTOBER (!!) 2003 mijn borg terug en extra maand, die Chello even terloops na het einde van mijn contract inhield van mijn rekening.

Over TOPsnelheid gesproken in een andere context...

Suc6 met het uitkiezen !!

grtz

Vilitrius

Y.Lam

Ongelezen bericht door Y.Lam »

Kan ik gewoon overstappen?

Bij ADSL zit je automatisch een jaar langer eraan vast als je niet 3 maanden van te voren opzegt. Is dat bij UPC ook zo of kan het op elk moment van de dag?

Gast

vergeten erbij te vermelden:

ik wil overstappen naar Demon ADSL (8mbit/1mbit lijntje)

Ronald-V

Ongelezen bericht door Ronald-V »

Kabel (Chello) vs. ADSL, een lang duurende discussie. Persoonlijk heb ik weinig last met mijn Chello verbinding. Wel "baal" ik ervan dat ik behoorlijk veel betaal voor mijn Chello lijn die duurder is dan een ADSL aansluiting maar niet sneller is.

1500/128 terwijl een ADSL aanbieder als xs4all al gauw 2048/320 is voor het zelfde geld. Dan heb ik het nog niet eens over Demon Internet zijn snelheden.

Jammer genoeg ondersteund mijn regio nog geen ADSL aangezien ik te ver van de centrale woon. Mocht ADSL 1 deze maanden beschikbaar worden en chello niet aanzienlijk zijn versneld denk ik toch dat ik ga overstappen op ADSL. (stabiliteit ligt het niet aan bij mij overigens)

AV45

Ongelezen bericht door AV45 »

Mijn classic abonnnement wenst upc dus niet om te zetten in een light. Het zou niet kunnen in mijn regio. Kletskoek want ik ken iemand uit mijn buurt die wel light heeft, zonder problemen overigens, en nieuwe klanten kunnen wel met light starten. Ze hebben mij trouwens wel eerst beloofd, de brief met de datum van omschakeling heb ik binnen, maar 2 dagen voor de afgepsroken datum melden ze zich telefonisch af. Ik denk dat ze een beetje slachtoffer worden van hun eigen succes en weinig classic klanten meer kunnen houden, dus trappen ze op de rem. Maar ondertussen ben ik niet blij met de gang van zaken en ga kijken wat voor mij een alternatief is.

Gesloten