Op 29 mei 2017 heb ik besloten bij KPN weg te gaan voor mijn glasvezelverbinding. Dit vanwege het slecht TV aanbod (geen cultuur, beperkt regionaal). Per die datum heb ik mij aangemeld bij Fiber met de bedoelding op 3 juli 2017 van hun het signaal geleverd te krijgen. Helaas geen signaal op 3 juli en nog steeds niets.
Fiber komt eerst met een technische storing en dan nog allerlei andere verhalen. Uiteindelijk geven ze aan dat het bij de netwerkbeheerder ligt (KPN) en zij er ook weinig aan kunnen doen. Uiteindelijk lukt het mij om met wederzijds goedvinden het contract te beeindigen en zie daar ik kan mij aanmelden bij een ander. De lijn is vrij. Klantenservice en info van Fiber vond ik overigens beneden de maat.
Ik bel Solcon. Is gedeeltelijk van KPN dus dat moet goed komen. Klantenservice uiterst vriendelijk, ik word aangemeld, alle seinen op groen en zie daar de aanvraag van mijn verbinding wordt binnen enkele dagen opgeschort. Reden: problemen bij de netwerkbeheerder.
Er schijnen momteneel meer mensen last van te hebben. Is het zo druk bij de netwerkbeheerder?? Nu inmiddels 3 weken zonder internet / TV.
Mijn vraag: wat is hier in vredesnaam aan de hand?
Vriendelijke groet,
Arnold
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overstappen van de ene op de andere provider / netwerkbeheer
-
Re: Overstappen van de ene op de andere provider / netwerkbeheer
U bent weg bij KPN en vervolgens meldt u zich opnieuw aan bij KPN, maar dan steeds via een andere beheerder. U kunt ook nog Telfort nemen, ook met KPN netwerk. Als u een ander netwerk wilt is het dan misschien handig om uit te zoeken of ze geen KPN netwerk hebben?
Wat vroeger speelde bij het kopernetwerk, en moest worden opgelost door de overheid met oa de wettelijke overstapregeling, speelt nu bij het glasvezelnetwerk. Eigenlijk is het een soort vertrekkende-klanten-pesterij , maar dat mag je dan weer niet zeggen.
Succes.
Succes.
-
Dat is complete onzin! Bij glasvezel speelt dit niet en zijn dezelfde afspraken van toepassing als bij DSL een lijn kan niet "gegijzeld" worden door een provider, dit kon nooit bij glasvezel en daarom zie je hier ook dat een lijn soms gekaapt wordt omdat er dubbele aanvragen zijn.gemist schreef:Wat vroeger speelde bij het kopernetwerk, en moest worden opgelost door de overheid met oa de wettelijke overstapregeling, speelt nu bij het glasvezelnetwerk. Eigenlijk is het een soort vertrekkende-klanten-pesterij , maar dat mag je dan weer niet zeggen.
Succes.