Goedendag,
Op 5 Juni 2017 heb ik doorgegeven te willen overstappen van Online.nl naar NLex met ingangsdatum 1 augustus 2017.
Ik krijg van beide providers netjes een e-mail dat ze alles hebben ontvangen en dat de NLex blij is dat ik als nieuwe klant kom en Online.nl het jammer vindt.
Eerste probleem wat mij als eerste opviel is dat Online ze voor de maand augustus het bedrag van 42 euro hadden afgeschreven en de reden daarvoor is dat dit automatisch gaat, omdat 1 augustus een nieuwe maand is en dat gaat zo door de automatisering. Oké dacht ik dan krijg ik mij geld terug. Nee dat krijg je niet voordat je de apparatuur hebt gestuurd.
Ik dan maar handmatig het geld terugstorten op mijn rekening, want ik heb daar dus geen vertrouwen in.
Uiteindelijk heb ik nog mijn box zonder handleiding gekregen die ik niet in elkaar kan zetten, dus dan stuur ik maar een andere doos op die had ik nog liggen toen ik schoenen had gekocht, want online heeft gezegd dat dat mag.
Vorige week kreeg ik dus een dreigbrief van Online.nl binnen dat ik nog 10.85 moet storten anders komen er incasso kosten van 40 euro bovenop en dat wordt automatisch van mijn bankrekening afgeschreven.
Ik vraag aan Online.nl waarom krijg ik zo'n brief?
Antwoord daarop is het is al geïncasseerd dus de afschrijving en brief zijn door elkaar gegaan excuses.
Ik zei dan heb ik nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag waar die 10.85 vandaan komt.
(Orginele Facebookbericht Online.nl)
Dat klopt inderdaad alleen hebben wij later toch een andere datum van je nieuwe provider gekregen waardoor zij per 08-08-2017 gingen leveren. Om je niet zonder diensten te laten zitten hebben wij het nog even door laten gaan. We zien de spullen graag tegemoet!
Dus ik ga klagen bij NLex.
Ik leg uit dat ik 10.85 moet betalen aan Online.nl, omdat zij internet/tv doorbetaalde tot 8 augustus.
(Orginele facebookbericht van NLex)
Dank je wel, ik heb het voor je nagekeken. De geplande startdatum was inderdaad 1 augustus 2017. Wij zijn daadwerkelijk gestart met leveren op 7 augustus 2017, dit is de reden dat Online nog tot en met die datum geleverd heeft. Zij hebben netjes gewacht tot zij bericht van ons kregen dat zij de levering konden stoppen.
De factuur van Online klopt in dit geval dus.
Weet je hiermee voldoende? Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
Daarop reageerde ik (Orginele FB bericht)
Ik vind het wel jammer dat ik dan nog een rekening krijg van online van 10.85 bovenop terwijl er was afgesproken dat ik 30 euro in de maand ga betalen aan jullie...Dan vind ik het ook niet eerlijk dat ik daarvoor nog 10.85 moet betalen omdat jullie 7 dagen later leveren dan afgesproken.
(Reactie NLex FB)
De geplande datum is helaas geen gegarandeerde datum; door omstandigheden kan er altijd wat uitstel zijn. Hierdoor zijn wij nu ook iets later gestart en heeft Online de levering nog wat door laten lopen, zodat je niet zonder internet kwam te zitten. Wij hebben het bericht aan hen doorgegeven zodra wij gestart zijn, je betaalt bij Online dus niet onnodig. Helaas kunnen wij deze factuur dan ook niet voor je vergoeden.
Daarmee is de zaak afgedaan, ik kan niks anders dan accepteren dat het zo gaat. al vind ik het niet netjes hoe het allemaal is gelopen.
Het voordeel is wel dat ik alles zwart op wit heb en via facebook bericht. Telefonisch heb je geen bewijzen.
Voordat ik het vergeet zei Online.nl eerst nog:
Hallo, wij hebben het voor je nagekeken en de 42 euro die is afgeschreven is voor de maand Juli. Het contract loopt 31-07-2017 af, dus de 42 euro is de nota voor deze laatste maand. Wij hopen je voldoende geinformeerd te hebben.
Totdat ik met bewijzen kwam dat het voor augustus ging.
Dus kijk uit met providers en overstappen. Het geeft je veel gedoe en zullen altijd meer incasseren dan nodig is.
Ik zou altijd het bedrag terugstorten wat van jou is. Mocht het in dit geval nog de 10.85 voor de 7 dagen dat ik nog internet & tv van Online.nl gekregen zal ik die wel moeten betalen.
Maar netjes is het niet!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overstappen van Online naar NLex
-
Re: Overstappen van Online naar NLex
Geld inhouden of storneren is nooit slim om te doen. Dit geeft alleen maar meer ellende en hogere kosten. Online heeft langer geleverd, niets meer dan normaak dat u betaald tot het moment dat de levering stop gezet is. Betekend wel dat NLE pas mag gaan factureren van 7 augustus. Of u nu aan de een moet betalen of een ander, betalen zal u moeten.
Online zal vooraf factureren, ook hier is niets mis mee. Na inlevering van de eigendommen zal Online de balans opmaken en u het teveel betaalde bedrag terug storten. Waarom zo wantrouwend, dit is een normale werkwijze.
Online zal vooraf factureren, ook hier is niets mis mee. Na inlevering van de eigendommen zal Online de balans opmaken en u het teveel betaalde bedrag terug storten. Waarom zo wantrouwend, dit is een normale werkwijze.