LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Petitie tegen verhoging van Upc

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
yava

Petitie tegen verhoging van Upc

Ongelezen bericht door yava »

De consumentenbond is een aktie gestart. Dus mocht jij ook niet eens zijn met de verhoging voor de kabel.

Ga dan naar dit adres en vul je gegevens in.

http://www.consumentenbond.nl/doemee/on ... et=nietlid

Gast

Re: Petitie tegen verhoging van Upc

Ongelezen bericht door Gast »

Beetje stoerdoenerij van de Consumentenbond.

Ze zijn schijnbaar klanten aan het verliezen ofzow.

Dré

Ongelezen bericht door Dré »

Tv kijken duur? Volgens mij niet..
15 euro per maand, laten we uitgaan van een maand met 30 dagen.
15:30=0,50 euro per dag.
Voor die 50 eurocent heb je ongeveer 30 kanalen 50:30=1,7 eurocent per dag per zender.
Is dit het bedrag waar de mensen uit Amsterdam, Hilversum, Haarlem en zaanstad (valt mij nog mee dat Almere er niet bij zit) om huilen? Volgens mij is het meer het kuddegedrag van de mens (of zijn het schapen) om weer eens zo hard mogelijk tegen een bedrijf aan te trappen.
Er zielig hoor, hier in Heerenveen betalen we al een jaar 14,70, er is dan ook niets mis met de harmonisatie van de tarieven die upc wil doorvoeren.

Gast

He Dre ik betaal toch liever Euro 11 dan 14,70. En als ik 11 kan blijven betalen door te zeuren doe ik dat liever.

Gast

Ja, ik betaal ook liever niets voor me eten, alle diensten enzo.
Maar jij bent lekker reeel bezig.

Ooit gehoord van inflatie ?? En wat denk je dat het UPC kost om die zenders door te geven.

Als die de prijzen verhogen, UPC de prijzen niet mag verhogen van jou maken ze verlies. Als ze verlies maken gaan ze uiteindelijk failliet en heb jij geen kabel meer.

Zullen me hier vast op vooruit lopen en je vast afsluiten voor kabeltv???

Gast

Ik zeg niet dat ik geen prijsverhoging accepteer maar tussen de 30% en 50% vind ik niet reeel. Jij wel? Als je bij de bakker, kruidenier, apotheek etc. vanaf vandaag 25% meer moet betalen voor het zelfde als gisteren en tegelijkertijd de salarisen bevroren worden ga jij toch ook piepen.... Of niet soms?

Gast

alternatieven:

1. Schotel

Voordelen : meer zenders, geen maandelijkse kosten

nadelen: duur in de aanschaf, tegen de tijd dat je hem eruit gaat verdienen is de garantie voorbij waardoor bij evt. kapot gaan van apparatuur de kosten voor jezelf zijn, opnemen van zender A en kijken naar zender B kan niet tegelijk, meerdere tv's in huis betekend meerder decoders nodig.

2. digitene

Voordelen: alleen bij 1 tv goedkoper (ongeveer 8.95 p.maand)

nadelen: slecht weer slecht ontvangst, per tv extra komt er 3,- bovenop de abo kosten p.maand.

conclusie...?

zo slecht is het bij UPC nog niet, je hoeft het dak niet op, bij storing wordt dat verholpen, en bij evt. nodig zijn van aansturen monteur zijn er geen kosten mee gemoeid.

15,20 te duur ??? blijft geld zat hoor, maar zoals een voorganger al zei: ik heb ook liever mijn eten voor niets...........

rinus100

Ongelezen bericht door rinus100 »

Ik snap niet hoe Dre zo kan reageren. Bij ons in Hellevoetsluis gaan de tarieven met 65,5 procent om hoog. Terwijl mijn inkomen achteruit gaat.
Volgens mij is Dre een van die mensen die genoeg kapitaal op de bank hebben staan om deze KRANKZINNIGE verhogingen te betalen.
Dre , kijk ook eens naar die mensen die elke eurocent om moeten draaien om rond te kunnen komen , en kijk niet alleen naar je zelf.

Gast

Ik heb geen enkel probleem met die prijsverhogingen over een paar maanden geven ze de beste kwaliteit weer. Let maar op UPC wordt de beste.

Speed-Ray

Ongelezen bericht door Speed-Ray »

Rinus100,

Ik heb het nagezocht en de tarieven in Hellevoetsluis gaan omhoog van € 8.69 naar € 11.72.
Volgens mijn gegevens is dan de verhoging.
€ 11.72 - € 8.69 = € 3.03
De verhoging is dus "maar" 34.87 % en niet 65.5 procent.
Het spijt mij, maar dan wil ik graag uw berekening zien.
Alvast bedankt,

Speed-Ray

Gast

Gelukkig gaat mijn huur niet met 34% om hoog.

Speed-Ray

Ongelezen bericht door Speed-Ray »

Gast,

Het percentage is inderdaad hoog, maar het gaat om 3 euro.
Rinus100 gaat uit van een verhoging van 65.5 procent.
Dat zou dus bijna 6 euro zijn.
Dat vind ik dus niet eerlijk, dat hij zegt 65 procent, terwijl het "maar" (stond vorige keer ook tussen aanhalingstekens) 35 procent is.
Ik begrijp dat het veel is, maar bij ons was het eerst € 14.88 en nu € 15.20.
Dus wij zitten allang in het hoge tarief.

Wilbert

Ongelezen bericht door Wilbert »

Dus volgens jou moet omdat jij in het hoogste tarief zit iedereen naar het hoogste tarief spreek je dan uit eigen-belang ???

Maurits

Ongelezen bericht door Maurits »

Hier in Amsterdam een nieuwe rekening ontvangen van UPC, ondanks dat zij de rechtzaak verloren hebben presteren ze het toch om het nieuwe verhoogde bedrag in rekening te brengen ze hebben dat geld blijkbaar wel hard nodig :lol:

Ben benieuwd in welke steden er nog meer door UPC foutief gefaktureerd is :?:

ReneX

Ongelezen bericht door ReneX »

"Harmonisatie" waar UPC van spreekt is natuurlijk de grootste onzin.

UPC heeft helemaal niet "1 netwerk" - en de pakketten verschillen nogal. En dat komt niet door de programmaraad.
Sommige (verouderde) netwerken bieden veel minder zenders ... maar goed UPC heeft natuurlijk veel te veel betaald om de aansluitingen te mogen overnemen in de hoop via diensten er leuk aan te kunnen verdienen. En da's natuurlijk niet echt een succes geworden.
En dus moeten nu de normale RTV klanten :shock: daarvoor opdraaien.

Maar gelukkig is ook daar de vrije markt en keuze :? .

gummetje

Ongelezen bericht door gummetje »

upc krijgt het voor elkaar om in regio 0313 de prijs te verhogen van
€ 10.70 naar € 15,20 in nog geen 6 maanden tijd.

ronduit a-sociaal dus.. als UPC de strijd aan wil gaan met al die internet aanbieders vind ik dat best maar niet over de rug van diegene die alleen een tv-aansluiting willen hebben.

Vergeet niet dat veel commerciele zenders UPC ook nog geld moeten betalen voor de doorgifte. Dat is volgens mij ook de reden dat niet in elke gemeente Discovery en National Geographic te ontvangen is. Daar dit zenders zijn die niet willen betalen voor de doorgifte.

Daarbij had UPC een paar jaar geleden echt miljoenen over voor een kabel netwerk, iedereen kon op zijn vingers natellen dat dit geen geld kon opleveren. Toch ging UPC mee aan het werk en daar mogen de afnemers nu voor bloeden.

kissie

Ongelezen bericht door kissie »

ook ik betaal liever 11 euro dan 15euro helemaal als er telkens zenders af gaan van het aanbod maar hier kan niets aangedaan worden volgens de desbetrefde wedhouder dus actie

Chris

Ongelezen bericht door Chris »

koop toch met zijn allen een satteliet schotel, heb je ook geen verhogingen per jaar.
Hooguit een patch downloaden en klaar ik kees, meer dan 4000 kanalen.
Wat wil je nog meer, voor maar 15 euro per maand voor 2,5 jaar lang, en je hebt je geld er uit.
Heb zelf een schotel aangeschaft omdat die duck upc teveel zit te kloten.
Maar goed veel kijk plezier, ik wel tenminste.

Gast

koop toch met zijn allen een satteliet schotel, heb je ook geen verhogingen per jaar.
Wat wil je nog meer, voor maar 15 euro per maand voor 2,5 jaar lang, en je hebt je geld er uit.
Zoals eerder is gezegd in dit topic:

na 2,5 jaar heb je geen garantie meer op je apparatuur. etv. reparatiekosten zijn voor je eigen rekening.

en wat moet je nou met 4000 zenders ?! Je kunt er maar 1 kijken en géén opnemen (ja, als je de duurdere apparaten aanschaft misschien wel.....)

Nee laat mij inderdaad maar lekker bij de UPC zitten, nooit gekloot gehad met beeld\facturen, ja 1 keer een storing, monteur kwam heel snel en binnen no-time kon ik weer tv kijken.....

Gast

Zoals eerder is gezegd in dit topic:

na 2,5 jaar heb je geen garantie meer op je apparatuur. etv. reparatiekosten zijn voor je eigen rekening.

en wat moet je nou met 4000 zenders ?! Je kunt er maar 1 kijken en géén opnemen (ja, als je de duurdere apparaten aanschaft misschien wel.....)

Nee laat mij inderdaad maar lekker bij de UPC zitten, nooit gekloot gehad met beeld\facturen, ja 1 keer een storing, monteur kwam heel snel en binnen no-time kon ik weer tv kijken.....

Gesloten