we hadden al jaren Adsl van planet
toch internetplus bellen in dec-jan aangevraagd
Telefonisch aangevraagd: alle gegevens doorgegeven, adls zou stoppen zodra internetplusbellen was geactiveerd.
In de installatie pakket zou alles zitten om draadloos te kunnen internetten en normaal te kunnen bellen
Een week na de aanvraag, belde savonds iemand om de gegevens door te nemen, deze waren fout..aanvraag werd verwijderd, en nieuwe aangemaakt.
De brief van planet kwam, met de gegevens, zaten weer fouten in.. gebeld, gecorrigeerd.
De doos kwam met benodigde spullen , echter draadloos is niet mogelijk, dan moet je iets anders erbij bestellen wat ruim 90 euro kost. Is niet vermeld tijdens de aanvragen want dan hadden we dat er wel direct bijbesteld.
Januari internetplus bellen geïnstalleerd (niet draadloos) en geactiveerd, daarna met planet gebeld om te checken of het zo goed was gegaan en of adsl nu gestopt was (was gestopt)
Internetplusbellen werkte goed.
Januari, februari, maart, april, kwamen steeds nog facturen van adsl en internetplusbellen, beide werden betaald (automatische incasso)
Diverse keren gebeld, gemaild (geen reactie, alleen dat er spoedig gereageerd zou worden) een klacht ingediend (die spoorloos is verdwenen bij planet) omdat ik niet voor beide wens te betalen. Alleen voor internetplusbellen. We betaalden een deel aan de kpn en ongeveer 14 euro in de maand aan planet. Kpn heeft alles netjes geregeld en dat was direct gestopt.
6 mei, overdag gewoon kunnen bellen en internetten, om half 5 de pc uitgezet, om half 6 wilde ik hem weer aan doen..geen internet meer. De dsl signaal was weg. Ook bellen was niet meer mogelijk (ingesprekstoon)
Van 6 tot 10 uur met de mobiele telefoon met planet gebeld 09001905-09000244. Bijna iedere medewerker gesproken.
Ze wilden het adsl signaal uitzetten, maar hebben met de accountnummers (die foute accounts hebben ze dus nooit gewist) zitten rommelen en zo het internetplusbellen signaal uitgezet. Planet erkend dat ze fout waren, diverse medewerkers hebben dit gezegd. Zowel tegen mij, als mijn schoonmoeder en mijn man.
De ene medewerker zei dat het signaal zo weer aan kon, de andere zei dat het wel maanden kon duren ivm administratieve redenen.
Om 10 uur werd ons gezegt, belt u morgen om 8 uur maar weer. Van 8 tot 10, van 11 tot smiddags laat, weer gebeld. Je word van het kastje naar de muur gestuurd, en iedereen schuift de schuld op iemand anders af. Maar.. het probleem kon nog steeds verholpen worden, want de adsl stond nog maar in sloop. De hele dag weer gebeld, van de ene naar de andere gestuurd, maar geen internet noch telefoon
7 mei weer gebeld, nu er een vrouw die per direct een mail stuurde naar de technische dienst, en hun zouden het probleem diezelfde dag nog opgelost hebben, zelfs binnen een uur a 2 zouden we weer kunnen bellen. Ik zou gebeld worden over het verloop, maar aangezien er bij ons niet gebeld kan worden verzocht ik om naar mijn schoonmoeder te bellen..
Laat in de middag.. geen internet-geen telefoon, en ook geen belletje van hun. Zelf weer gebeld.. Die man kijken en doen.. nee hij kon niets doen, adsl stond nog in sloop, ik was weer eens verkeerd doorverbonden. Wel werd er weer gezegd dat de fouten bij hun lagen en zolang hij in sloop stond het signaal terug gezet kon worden.
8 mei weer gebeld voor informatie omtrent onze internet-bellen. Alle signalen bleken nu domweg te zijn weggehaald. Als we ooit weer willen bellen-intenetten moest alles opnieuw worden aangevraagd. Omdat het voor een deel zakelijk word gebruikt, werd ons aangeraden om het zakelijk opnieuw aantevragen (ging ook sneller)
Zakelijk aanvragen kon niet bleek later, omdat we al privé ooit waren ingeschreven….. (we hadden dan wel prive maar gebruiken internet voor een deel zakelijk, nu dus niet, geen inkomsten niets)
Toch maar alles dan privé aangevraagd, het zou met spoed worden geregeld omdat het hun fout was.. 22 mei zouden we weer kunnen bellen, met ons eigen telefoonnummer, het signaal zou terug zijn dus internet zou dan ook weer werken. Met de installatiespullen (emperiabox) die we al in huis hebben.
10 mei post van planet, nieuwe installatiegevens gericht aan meneer hoen, meneer, klopt ook niet dus, toch alle gegevens ingevoerd, maar geen internet, geen bellen
Weer naar planet gebeld, ja dat kon niet, ik kon geen brief hebben ontvangen met gegevens want er was niets aangevraagd….ja wel aangevraagd, maar ook weer geannuleerd, door wie was onbekend. Hoe het kon, niet bekend, maar ik zou wel 22 mei weer kunnen bellen-intenetten , vreemd verhaal toch?
14 mei weer maar eens gebeld, nog steeds geen internet of bellen, deze meneer vertelde ons dat ik de box een uur moest uitzetten, daarna zou alles weer werken. Braaf gedaan..Nou het werkte echt niet helaas.
Vrijdag voor Pinksteren liep ik langs de emp. Box die nog steeds aangesloten stond, zag ik opeens dat er lampjes branden, van internet, niet van de telefoon. Computer aangedaan, en kon internet weer gebruiken. Joepie das al iets!!! Was toch een klein vreugde dansje waard.
Planet gebeld weer via de telefoon van mijn schoonouders, om te vragen waarom ik wel kon internetten plotseling maar nog steeds niet kon bellen. Op de een of andere manier was het oude internetsignaal weer actief en kon weer gebruikt worden. Het bellen daarvoor zou ik moeten wachten tot de 22e. Want dat was een heel ander signaal. Deze internet verbinding zou blijvend zijn. Het zou niet meer veranderen of dat ik andere codes moest gaan invoeren. Nou ja oke, blij dat we in ieder geval weer internet hebben..
Direct na mijn telefoontje naar planet, konden mijn schoonouders niet meer bellen, hadden ze met deze verbinding zitten knoeien, weer een avond bellen en een morgen waarna het weer werkte. Omdat we dezelfde achternamen hadden en ik via hun telefoon belde al heb ik hun nummer nooit ergens hoeven opnoemen.
22 mei.. geen telefoon, wel een brief van planet, met nieuwe activatie gegevens, een emp.box was naar ons verstuurd, een nieuw telefoonnummer met een geheel ander kengetal!!!
Weer gebeld met planet, ja was weer een foutje van hun.. nee deze nieuwe gegevens was ik absoluut nodig maar ik moest wel wachten op de emp. Box. Kon wel nogmaals worden veranderd in ons oude telefoonnummer maar dan moest alles weer geannuleerd worden en opnieuw worden aangevraagd. Diepe zucht, gevraagt of ze overal wilden afblijven zodat ik met mijn man kon overleggen.
Savonds mijn man weer gebeld met planet-kpn, een en ander aangepast, we krijgen weer nieuwe gegevens, nog een nieuwe emperiabox (dus dan hebben we er 3 straks, al moet de derde nog komen) en 7 juni moeten we weer kunnen bellen met onze eigen telefoonnummer.. pfff zou er dan toch een einde komen aan de ellende??
De emperiabox is geleverd, we hebben er nu dus 2. (de oude en een nieuwe nog in doos) nummer 3 is er nog steeds niet.
23 mei, een brief van de kpn (???))) met gegevens over een NIEUWE aansluiting,,kan er niet achteraan bellen, geen geld meer om een opwaardeerkaart te kopen, we hebben al voor honderden euros gebeld.. zijn al duizenden euros verloren ivm het bedrijf waar we internet en telefoon voor nodig zijn. In de brief staat een analoge aansluiting.. das toch voor gewoon telefoon.. lijkt me te simpel voor woorden dat deze meneer ons internetplus bellen gaat aansluiten met het goede telefoonnummer want daar hebben we nog steeds geen gegevens van gekregen (codes enzo)
27 mei, weer een brief van kpn dat er een monteur langs komt.. volgens afspraak..er is geen afspraak voor een monteur gemaakt door ons.. we willen gewoon bellen en internetten met onze eigen telefoonnummer (0597551405) aansluiten van internetplus bellen kunnen we zelf wel.
Maar toch laten we dit maar zo.. een mailtje (nummer zoveel) om te vragen wat dit weer kost, krijgen we een raar standaard verhaaltje te lezen die ons geen antwoord geeft op onze vraag.
Een rekening.. voor adsl.. van deze maand.. wij hebben geen adsl meer sinds december!!!! Krijgen wel 12 euro terug.. (nog steeds niet gehad)
Ik word hier zo moe van he.. IK WIL BELLEN EN INTERNETTEN ZOALS HET EERDER WAS, INTERNET PLUS BELLEN MET ONS EIGEN TELEFOON NUMMER.. WAAROM SNAPT NOU NIEMAND DAT BIJ KPN-PLANET.. WAAROM MAKEN JULLIE ZO GIGANTISCH VEEL FOUTEN????
4 juni een brief van planet, nog een week de tijd om internetplus bellen te activeren.. jaaa mooi.. maar wel met het VERKEERDE telefoonnummer…
En wat schets nu mijn grote verbazing..
Net een fractuur met een contractboete.. krijg nou toch het heen en weer.. Wij breken geen contracten.. wij willen niet dubbel betalen, en jullie maken de ene fout na de andere.. Hier staat weer een heel ander nummer op dan in al die brieven die we hebben gehad, ook een andere naam staat erop.. (voorletters).. heb erachter aangemaild.. maar krijg vast geen reactie zoals het zo vaak gaat.
Het was zoooo simpel.. dubbel betalen voor adsl en internetplus bellen , dat moest veranderd worden verder niets..helemaal niets.
Ik heb al vaker een klacht ingediend, maar als ik daar later over terug bel.. zijn die gewoon verdwenen…
Ik wil gewoon heel makkelijk dat dit word opgelost.. das toch niet zo moeilijk??? Ik wil niet weg als klant, maar wil gewoon kunnen internetten en bellen (met ons oude telefoonnummer)
morgen komt de kpn monteur..als hij komt.. ik heb al van diverse internet-computerbedrijven gehoord dat er in dit soort gevallen (want ik was een van de velen aldus hun, heb ook adressen gehad en het nagevraagt) er domweg niemand komt opdraven.. we wachten af en ik hoor graag van de monteur wat hij nou dan komt doen.
Ik vermoed.. dat we morgen aldus de monteur weer kunnen bellen maar dat we dan geen internet meer hebben.. dat verwacht ik.
We hebben bij onze assurantiekantoor eens geinformeerd naar rechtsbijstandzaken en ik stond versteld te kijken dat er zoveel mensen meer waren met dit soort klachten.
Mensen maken fouten ala, kan gebeuren, maar planet maakt er wel een beetje teveel.
Mocht ik morgen nog kunnen internetten zal ik laten weten hoe het morgen verliep.
Verder hoor ik graag van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt hoe dit uiteindelijk is opgelost, want ik wil graag een oplossing maar planet kan die niet bieden op de een of ander emanier.
met vriendelijke groet
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] planet is vragen om problemen?
Re: planet is vragen om problemen?
Als u over dit probleem ook bij Kassa geklaagd heeft kunt u een klacht indienen bij de heer Middeldorp, zie site Kassa via e-mail.Verder hoor ik graag van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt hoe dit uiteindelijk is opgelost, want ik wil graag een oplossing maar planet kan die niet bieden op de een of ander emanier.
Ik heb hem een e-mail gestuurd i.v.m. Telfort die na ruim 5 maanden nog niet mijn opzegging bij 12move per migratiedatum naar Telfort had verwerkt in hun administratie. Er werd zelfs gedreigd met een incassobureau terwijl ik nooit klant geweest ben bij Telfort.
Ik heb dus de tijdslijn ( brieven, die onbeantwoord zijn, e-mails etc) opgestuurd naar de heer Middeldorp en tevens Telfort op de hoogte gesteld via e-mail dat ik een mail naar de heer Middeldorp, directeur Klantencontact KPN gestuurd heb.
Dit leidde binnen een week tot een schriftelijke bevestiging van einde contract. Mocht ik toch nog achtervolgd worden door spookfacturen of een incassobureau, stuur ik hier onmiddellijk een copie van + tijdslijn problematiek in een brief naar de directeur.
Re: planet is vragen om problemen?
he bednakt voor de tip, dan zal ik bij kassa nog even gaan kijken
de monteur wilde een wandcontact doos plaatsen
heb net nog weer met kpn=planet gehad, ons eigen nummer kan pas na 6 maanden terug worden gegeven, tis toch te zot voor woorden.. ivm administratieve rompslomp.. ja dat deden ze toch zelf??
de monteur wilde een wandcontact doos plaatsen
heb net nog weer met kpn=planet gehad, ons eigen nummer kan pas na 6 maanden terug worden gegeven, tis toch te zot voor woorden.. ivm administratieve rompslomp.. ja dat deden ze toch zelf??