In 2003 heb ik mijn website klankontwerp.nl geregistreerd bij Prepaidwebhost.nl. Deze provider was goedkoop en had goede service en in de loop der jaren heb ik er veel domeinnamen geregistreerd. Na een aantal jaar kreeg ik wel wat problemen; zo waren er periodes dat mijn website en mail een aantal dagen of weken niet bereikbaar waren, maar als je dan contact opnam kwam het antwoord dat ze weer bezig waren met nieuwe servers of updates. Ook kreeg ik op een gegeven moment zoveel spam dat ik wel een Barracuda antispamserver bij ze moest bestellen. Die kostte 1,27 per maand maar dat was beter dan 300 spammails in je box. Later kon ik ook niet meer met bepaalde mensen mailen omdat mijn site op een zwarte lijst bleek te staan. Met dit alles kon ik op zich nog wel leven.
Toen werd het 2016. Plotseling stopte de automatische incasso's. Niet dat ik dat wist, maar daar kom ik later op terug. Want ondertussen kreeg ik ook spookfacturen, midden in de nacht, van een Chinees bedrijf die vage omschrijvingen bevatten (hosting costs bijvoorbeeld) en in HK dollars vermeld stonden. Betalen kon via een link in de mail die leidde naar een eigen soort betaalsite. Erg schimmig allemaal.
Ondertussen kwam ik er achter dat de incasso niet werkte want ik kreeg wel heel veel herinneringen binnen (elke dag een herinnering van de PPWH portal). Dus begon ik die handmatig te betalen. Ik stortte geld op de portal zodat ik ruim geld had (dat ging prepaid). Na contact bleek toch echt dat die Chinese toko, Infralutions, eigenaar was van PPWH dus heb ik die ook betaald. Uiteindelijk heb ik voor 6 maanden, schrik niet, €480,- betaald. Voor één site (klankontwerp.nl) en 4 domeinregistraties... Zo kwam ik er achter dat onder andere die antispamserver nu ook op mijn domeinregistraties stond (waar ik helemaal geen mail heb)... Ik heb met [Persoonsgegevens verwijderd door moderatie] (van PPWH) contact gehad, hij had weer een verhaal over weer een nieuwe portal wat weer veel beter en goedkoper zou zijn, dus ik zeg: zet me maar over want ik betaal nu veel te veel voor veel te weinig service. Dit was eind april.
Sindsdien is dit de situatie: Mijn site is offline gehaald, ik ben al bijna een maand niet meer bereikbaar op mijn mail en site (klankontwerp.nl) en [Persoonsgegevens verwijderd door moderatie] is niet meer te bereiken. Mijn domeinnaam wilf.nl hebben ze verkocht terwijl ik er nog wel voor betaal, mijn domein soundmodeling.com betaal ik ook nog voor maar ik kwam er net achter dat deze gewoon te koop was dus heb ik deze snel gekocht bij een andere provider, en mijn andere redirects staan in WHOIS niet meer op mijn naam maar op naam van Registrar.eu.
De PPWH portal doet het nog wel, maar verhuistokens aanvragen leidt tot niets. De rest van de site van PPWH doet het niet meer; support ligt er uit, webpanel ligt eruit, mijn domein ligt er uit, ik kan niet bij mijn email, mijn site ligt plat en kan ik ook niet meer backuppen of downloaden, en [Persoonsgegevens verwijderd door moderatie] / support blijft angstvallig stil.
Nu heb ik in 2003 dit alles geregistreerd als privépersoon en niet als bedrijf. Ook heb ik nog nooit een contract getekend met Infralutions. En pas vanavond door te googelen kwam ik er achter dat ik niet de enige gedupeerde ben. Kijk maar op [hyperlink verwijderd door moderatie]
Ik heb dus inmiddels honderden euro's weggegooid voor niets. En nog steeds staat in de portal dat mijn websites op mijn naam zouden staan (behalve wilf.nl die nu ineens staat 'in eigen beheer' en dus onrechtmatig is verkocht, wat ik echt schandalig vind). Graag zou ik met meerdere gedupeerden een blok willen vormen en vooral mensen willen waarschuwen voor de [ongefundeerde bewering verwijderd door moderatie] van PPWH / Infralutions. Ga er niet mee in zee! Het was echt een prima provider tussen 2003 en 2010, daarna kwamen sporadische problemen maar nu is het dus echt een horror. Ik wil mijn domeinen verhuizen maar ik sta waarschijnlijk straks met lege handen of ik mag gaan betalen aan handelssites waaraan mijn domeinen verkocht worden...
Wilf
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prepaidwebhost.nl
-
Prepaidwebhost.nl
Laatst gewijzigd door Radar op 22 mei 2017 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoongegevens verwijderd, hyperlink verwijderd, ongefundeerde bewering verwijderd
Reden: Persoongegevens verwijderd, hyperlink verwijderd, ongefundeerde bewering verwijderd
-
Re: Prepaidwebhost.nl
Meerdere gedupeerde zult u hier niet vinden. U bent op een consumentenforum en zo te lezen bent ik beroepsmatig bezig. U kunt het beste uw vraag op www.higherlevel.nl zetten.
-
Ik heb die sites als persoon geregistreerd en ook andere personen registreren websites omdat ze graag een site met hun (familie)naam of hobby bijvoorbeeld willen hebben. Later heb ik wel een eigen bedrijf opgezet maar ik ben de eerste 5 jaar gewoon een 'consument' geweest.
Registrar.eu is de partij waar PPWH jouw domeinen heeft ingekocht, zij zijn
een soort groothandel en bemiddelen bij conflicten.
Registrar.eu is een oude bedrijfsnaam zij heten nu OpenProvider.
Als je je domeinen wilt verhuizen zul je met OpenProvider contact op moeten
nemen.
Je kunt openprovider mailen en een verzoek indienen voor een escalatieprocedure.
Zij zullen proberen contact op te nemen met PPWH en verzoeken om de
verhuistoken naar jou te mailen, als PPWH dit niet binnen 5 dagen doet, dan
is OpenProvider verplicht jou de verhuistoken te verschaffen.
Ik heb zelf ook ervaring met PPWH en hij zal waarschijnlijk een mooi verhaal ophangen tegen OpenProvider, maar nogmaals
OpenProvider is verplicht jou de verhuistoken te verschaffen binnen 5
dagen.
Dus na 5 dagen als je niks hoort, en dat zal zeker gebeuren, weer contact
opnemen met OpenProvider dat je nog niks ontvangen hebt, en dat je van hun
de token wilt ontvangen.
een soort groothandel en bemiddelen bij conflicten.
Registrar.eu is een oude bedrijfsnaam zij heten nu OpenProvider.
Als je je domeinen wilt verhuizen zul je met OpenProvider contact op moeten
nemen.
Je kunt openprovider mailen en een verzoek indienen voor een escalatieprocedure.
Zij zullen proberen contact op te nemen met PPWH en verzoeken om de
verhuistoken naar jou te mailen, als PPWH dit niet binnen 5 dagen doet, dan
is OpenProvider verplicht jou de verhuistoken te verschaffen.
Ik heb zelf ook ervaring met PPWH en hij zal waarschijnlijk een mooi verhaal ophangen tegen OpenProvider, maar nogmaals
OpenProvider is verplicht jou de verhuistoken te verschaffen binnen 5
dagen.
Dus na 5 dagen als je niks hoort, en dat zal zeker gebeuren, weer contact
opnemen met OpenProvider dat je nog niks ontvangen hebt, en dat je van hun
de token wilt ontvangen.