| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijsafspraken
Prijsafspraken
Ik heb mijn bericht maar wegehaald door alle onzinnige reactie's die volgen.
Kunnen jullie niet gewoon ergens op een chat gaan zitten ofzo NEUZEN!
Kunnen jullie niet gewoon ergens op een chat gaan zitten ofzo NEUZEN!
Laatst gewijzigd door RubenF op 08 feb 2007 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ikbenik
Re: Prijsafspraken
Jij met je veeel goedkoper!Als ze echt zouden gaan concureren onder elkaar zou het voor een ieder veel goedkoper kunnen worden.
-
ikbenik
Het is voor de wet verboden om prijsafspraken te maken voor bedrijven onderling.
Zal een beetje moeilijk gaan voor KPN, HetNet, Planet, XS4ALL !
-
ikbenik
Ja, en?De eerste 6 maanden voor 19,95 en daarna 29,95 per maand.
Ze zouden hier ook misschien eens boetes voor moeten uitdelen.
Ik vind het ook raar dat ik hier nog maar weinig over hoor dit is toch al een tijd aan de gang.
Ik denk dat het niet goedkoper kan.
Jij wilt dus i.p.v. €29,95 dus €7,95
Het KAN niet altijd veel goedkoper gemaakt worden.
Er moet ook nog verdiend worden. Er zijn ook onkosten die betaald moeten worden!
Hmmmm, zeker op school bij economie niet opgelet
Mensen letten alleen maar blindelings op de prijs. Zo laag mogelijk, maar wel met zoveel mogelijk kwaliteit. Op een gegeven moment gaat dat niet meer werken, de kosten moeten wel verdiend worden.
Verder is het niet zo verwonderlijk dat ze allemaal ongeveer dezelfde prijs hebben. Ten eerste is een groot deel in handen van een maatschappij zoals bv KPN. Ten tweede als er 1 goedkoper wordt rent iedereen daar naar toe en gaan we vervolgens klagen dat ze het niet aankunnen vanwege de drukte. Als er 1 duurder wordt rent iedereen naar een ander omdat het te duur wordt.
Kortom, eerst even een lesje economie volgen zoals ikbenik al zegt en dan pas gaan klagen.
Verder is het niet zo verwonderlijk dat ze allemaal ongeveer dezelfde prijs hebben. Ten eerste is een groot deel in handen van een maatschappij zoals bv KPN. Ten tweede als er 1 goedkoper wordt rent iedereen daar naar toe en gaan we vervolgens klagen dat ze het niet aankunnen vanwege de drukte. Als er 1 duurder wordt rent iedereen naar een ander omdat het te duur wordt.
Kortom, eerst even een lesje economie volgen zoals ikbenik al zegt en dan pas gaan klagen.
Gilbert, loop jij aan het handje van Ikbenikniet???,
De badinerende opmerkingen over naar school gaan is overbodig!
De badinerende opmerkingen over naar school gaan is overbodig!
Ten eerste is het Dilbert, met een D en niet met een G.Gilbert, loop jij aan het handje van Ikbenikniet???,
Ten tweede ken ik ikbenik niet, maar heeft hij wel gelijk, vandaar mijn opmerkingen.
-
ikbenik
Mensen letten alleen maar blindelings op de prijs. Zo laag mogelijk, maar wel met zoveel mogelijk kwaliteit. Op een gegeven moment gaat dat niet meer werken, de kosten moeten wel verdiend worden.
Als je producten verkoopt en de marges gaan zo ver omlaag dat je niets meer verdient, dan gaan sommige winkeliers de producten omwisselen van mindere kwaliteit.
Deze zijn goedkoper en dan kun je toch nog wat verdienen.
Dus de winkeliers die goedkope troep verkopen zijn dan goedkoper dan de concurrenten die de wat duurdere maar betere kwaliteit verkopen.
Dit zijn gewoon lessen van de economie.
Zelf maak ik wel eens mee dat mensen bij mij informatie inwinnen en dan klagen dat ik te duur ben.
Ze gaan dan uit van de goedkope B-merken.
Om een voorbeeld te noemen:
Een notebook van Packard-Hell is vele malen goedkoper dan een notebook van Acer of Toshiba.
Maar de kwaliteit is ook stukken minder.
Dus je kan als consument niet van de winkelier eisen dat hij een Acer of een Toshiba verkoopt voor de prijs van een Packard-Hell!
Beste Ikbenikniet!!! met een D
Acer of een Toshiba verkoopt voor de prijs van een Packard-Hell! ???
Zowel Acer als Toshiba zitten juist onder aan de markt, kijk eens naar de testuitslagen van notebooks bij de consumenten bond.
Acer of een Toshiba verkoopt voor de prijs van een Packard-Hell! ???
Zowel Acer als Toshiba zitten juist onder aan de markt, kijk eens naar de testuitslagen van notebooks bij de consumenten bond.
Ik weet dat het moeilijk te begrijpen is, maar ikbenik en mijn eigen persoon zijn 2 aparte personen die elkaar voor zover ik weet NIET kennen.Beste Ikbenikniet!!! met een D
Verder zou ik niet blindelings vertrouwen op de Consumentenbond, deze is zoiezo anti winkelier en pro consument, dus objectief zijn ze zeker niet.
Verder zou ik niet blindelings vertrouwen op de Consumentenbond, deze is zoiezo anti winkelier en pro consument, dus objectief zijn ze zeker niet. Gilbert.s tekst]
Vreemd dat dan in veel winkels de uitslagen van de Consumentenbond terug vindt. Ik wist niet dat de Consumentenbond malversaties plegen en onjuiste informaties en bronnen verstrekken.!!!! waar baseer jij dat op. Jij bent niet Ikbenik neem ik aan !!
Vreemd dat dan in veel winkels de uitslagen van de Consumentenbond terug vindt. Ik wist niet dat de Consumentenbond malversaties plegen en onjuiste informaties en bronnen verstrekken.!!!! waar baseer jij dat op. Jij bent niet Ikbenik neem ik aan !!
Goedkoper is zeker niet altijd slechter. Denk hierbij bijvoorbeeld eens aan de producten van Microsoft. Er zijn vrij goede (gratis) alternatieven beschikbaar, zoals Linux en Openoffice.
De prijskwaliteitverhouding van laatstgenoemde is vele malen beter dan die van office 2003.
De consument moet echter wel nadenken voordat hij/zij bepaalde producten koopt. Hij/zij moet zichzelf afvragen: Wat wil ik ermee. Heb ik ondersteuning nodig bij defecten etc.
pvd
De prijskwaliteitverhouding van laatstgenoemde is vele malen beter dan die van office 2003.
De consument moet echter wel nadenken voordat hij/zij bepaalde producten koopt. Hij/zij moet zichzelf afvragen: Wat wil ik ermee. Heb ik ondersteuning nodig bij defecten etc.
pvd
-
ikbenik
De consumentenbond? Laat me niet lachen!Zowel Acer als Toshiba zitten juist onder aan de markt, kijk eens naar de testuitslagen van notebooks bij de consumenten bond.
Ik lever Acer en Toshiba. Uitstekende merken! Dit zijn A-merken.
Packard-Hell is troep!
Dat de consumentenbond anders oordeeld verbaas me niets.
Bij hun is alles het tegenovergestelde.
Weet je waarom Packard-Hell bij de consumentenbond hoog staat?
Vanwege de aanschafprijs!
Acer en Toshiba staan laag bij hun in de lijst, puur omdat die duurder zijn!
Acer en Toshiba mogen dan wel duurder zijn, maar gelijk ook veel beter van kwaliteit.
Van troep als Packard-Hell betaal je altijd teveel!
En mijn naam hier is IKBENIK en niets anders!
Ik noem jouw toch ook niet Henbli42 -4 de kwaker?
Rustig aan ikbenik heeft geen nut om je op te winden.
-
ikbenik
Maar het lucht wel op!Rustig aan ikbenik heeft geen nut om je op te winden.
-
ikbenik
Nog even over mijn naam hier.
Hoe ik op deze naam kom is simpel.
Ik kon geen geschikte naam vinden, dus heb ik er van gemaakt:
Ik ben gewoon ik.
Dus zo is de naam ikbenik ontstaan.
Voor de rest zit er totaal geen gedachte of bedoelingen achter.
Ik kan wel zeggen wat mijn werkelijke naam is en hoe mijn bedrijf heet, maar het lijkt me verstandig om dat niet te doen.
Ik ben nogal rebels maar wel rechtvaardig en eerlijk.
En zoals je weet hoe sommige op mij reageren, wil ik er prive en zakelijk er niet de dupe van zijn.
Dus om stalking en dreigingen te vermijden, geef ik mijn ware identiteit niet prijs.
Ik ben niet bang om wat ik gezegd heb. Dus die discussies ga ik heus niet uit de weg.
Maar puur om te voorkomen dat door mijn rebelse uitspraken en mijn visie op het geheel, dat er mensen mij prive en zakelijk gaan stalken en bedreigen.
Hoe ik op deze naam kom is simpel.
Ik kon geen geschikte naam vinden, dus heb ik er van gemaakt:
Ik ben gewoon ik.
Dus zo is de naam ikbenik ontstaan.
Voor de rest zit er totaal geen gedachte of bedoelingen achter.
Ik kan wel zeggen wat mijn werkelijke naam is en hoe mijn bedrijf heet, maar het lijkt me verstandig om dat niet te doen.
Ik ben nogal rebels maar wel rechtvaardig en eerlijk.
En zoals je weet hoe sommige op mij reageren, wil ik er prive en zakelijk er niet de dupe van zijn.
Dus om stalking en dreigingen te vermijden, geef ik mijn ware identiteit niet prijs.
Ik ben niet bang om wat ik gezegd heb. Dus die discussies ga ik heus niet uit de weg.
Maar puur om te voorkomen dat door mijn rebelse uitspraken en mijn visie op het geheel, dat er mensen mij prive en zakelijk gaan stalken en bedreigen.
-
ikbenik
Daarnaast probeer ik zo goed mogelijk mijn ervaringen als monteur zijnde de consumenten zo goed mogelijk voor te lichten.
En ook soms een ander licht op de zaken te laten schijnen en ook een blik achter de schermen te geven.
Mijn bedoelingen zijn altijd goed, eerlijk en ook rechtvaardig.
Dit betekent soms dat je een ander boodschap naar de mensen moet brengen dan wat ze graag horen willen.
Soms baal ik daar ook echt van.
Maar ik ga geen mooie praatjes houden, omdat de mensen dat graag horen willen.
Ik ga ook geen mooie beloftes maken, maar ik kom altijd mijn beloftes na.
En ook soms een ander licht op de zaken te laten schijnen en ook een blik achter de schermen te geven.
Mijn bedoelingen zijn altijd goed, eerlijk en ook rechtvaardig.
Dit betekent soms dat je een ander boodschap naar de mensen moet brengen dan wat ze graag horen willen.
Soms baal ik daar ook echt van.
Maar ik ga geen mooie praatjes houden, omdat de mensen dat graag horen willen.
Ik ga ook geen mooie beloftes maken, maar ik kom altijd mijn beloftes na.
En dat allemaal in de mooiste stad van nederland dus wat wil je nog meer. 
-
ikbenik
Waar denk je dan waar ik vandaan kom?En dat allemaal in de mooiste stad van nederland dus wat wil je nog meer.
dat weet ik daarom zeg ik ook de mooiste/gezelligste stad.