LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijsverhoging bij Online
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 mei 2017 12:41
Prijsverhoging bij Online
Wie is het ook niet eens met de prijsverhoging van 4,50 euro per maand voor alleen internet!
Dit gaat in per 01 juni 2017 en daar kreeg ik op 29 april 2017 (in het weekend) pas via mail bericht van.
Ik heb een reactie naar hun klantenservice geschreven dat ik het niet eens ben met de verhoging omdat er in mijn geval niets verandert,
zoals ze wel pretenderen, ik heb namelijk nog steeds een zeer trage internetverbinding met een upload van 0.92 mbit en een download van 6.82 mbit!
De enige reactie van online: dat is jammer voor u maar u moet gewoon betalen! lijkt het je niet dan mag je altijd abonnement opzeggen, en daar ligt dus het probleem, er zijn niet veel internetproviders die nog met ADSL werken!
Heb de laatste maanden tijdens de overstap die online maakte om van het netwerk van KPN gebruik te kunnen maken, veel hinder ondervonden van het uitvallen van het internet, en moet nog regelmatig het modem opnieuw opstarten om weer verbinding te krijgen.
Ben al zolang als er internet is klant van online (voorheen wanadoo en nog anderen) en vind deze behandeling erg schofterig.
Mijn vraag: wie heeft er nog meer deze ervaring? en zou radar hier niet weer eens een item over kunnen maken??
Dit gaat in per 01 juni 2017 en daar kreeg ik op 29 april 2017 (in het weekend) pas via mail bericht van.
Ik heb een reactie naar hun klantenservice geschreven dat ik het niet eens ben met de verhoging omdat er in mijn geval niets verandert,
zoals ze wel pretenderen, ik heb namelijk nog steeds een zeer trage internetverbinding met een upload van 0.92 mbit en een download van 6.82 mbit!
De enige reactie van online: dat is jammer voor u maar u moet gewoon betalen! lijkt het je niet dan mag je altijd abonnement opzeggen, en daar ligt dus het probleem, er zijn niet veel internetproviders die nog met ADSL werken!
Heb de laatste maanden tijdens de overstap die online maakte om van het netwerk van KPN gebruik te kunnen maken, veel hinder ondervonden van het uitvallen van het internet, en moet nog regelmatig het modem opnieuw opstarten om weer verbinding te krijgen.
Ben al zolang als er internet is klant van online (voorheen wanadoo en nog anderen) en vind deze behandeling erg schofterig.
Mijn vraag: wie heeft er nog meer deze ervaring? en zou radar hier niet weer eens een item over kunnen maken??
Re: Prijsverhoging bij Online
makkelijke vraagstelling, dat kan ik zelfs als niet-klant beantwoorden, niemand zal het eens zijn met een verhoging van kosten.gschotpoort schreef:Wie is het ook niet eens met de prijsverhoging van 4,50 euro per maand voor alleen internet?
en daar houdt het ook op. Dit is de enige reactie die ze kunnen geven. Het is niet leuk dat de prijzen verhoogd worden, helemaal niet als ze dit doen onder de noemer van betere diensten, waar u dus niet van profiteert. Maar een wijziging van de prijs van uw contract betekent contractbreuk van de kant van de provider en dat betekent dat u de overeenkomst mag opzeggen als u het niet eens bent met deze wijziging.gschotpoort schreef:De enige reactie van online: dat is jammer voor u maar u moet gewoon betalen! lijkt het je niet dan mag je altijd abonnement opzeggen
dat is niet heel erg snel, sterker nog, dat is gewoonweg langzaam. Minder dan 1 MB snelheid. Heeft u niet de mogelijkheid om over te stappen op kabel of glasvezel? Dan zou ik dat zeker overwegen. Eventueel is een overstap naar T-Mobile met 4G voor thuis zelfs nog een optie, als het mobiele netwerk tenminste voldoende dekkend is bij u, ze pretenderen namelijk het beste netwerk van Nederland te hebben volgens hun site.gschotpoort schreef:ik heb namelijk nog steeds een zeer trage internetverbinding met een upload van 0.92 mbit en een download van 6.82 mbit!
Re: Prijsverhoging bij Online
Ik neem aan dat contractbreuk niet per se betekent dat je het contract moet opzeggen als je het er niet mee eens bent. Je kunt ze toch ook gewoon aan het contract (en dus de afgesproken prijs) houden. Gewoon niet meer betalen. Doen ze moeilijk, dan kun je gewoon het contract overleggen. Men mag uiteraard voorwaarden veranderen, maar de prijs is er geen van.
Re: Prijsverhoging bij Online
uit de algemene voorwaarden van online:Nijogeth schreef:Ik neem aan dat contractbreuk niet per se betekent dat je het contract moet opzeggen als je het er niet mee eens bent. Je kunt ze toch ook gewoon aan het contract (en dus de afgesproken prijs) houden. Gewoon niet meer betalen. Doen ze moeilijk, dan kun je gewoon het contract overleggen. Men mag uiteraard voorwaarden veranderen, maar de prijs is er geen van.
wat overigens vrij standaard is bij dergelijke contracten.2.2
Online.nl heeft het recht de Algemene Voorwaarden,
Aanvullende Voorwaarden, tarieven en/of de specificaties van
de Dienst te wijzigen. Deze wijzigingen gelden ook voor reeds
bestaande Overeenkomsten. Online.nl zal daarbij de redelijke
belangen van de Klant in acht nemen. De wijzigingen worden
tenminste 30 dagen voordat ze in werking zullen treden
schriftelijk of elektronisch bekend gemaakt door Online.nl. In
geval van elektronische bekendmaking worden de berichten
verzonden aan het Emailadres. Klant zorgt ervoor regelmatig
de door Online.nl aan zijn of haar Emailadres verzonden
berichten te lezen
2.3
De Klant mag de Overeenkomst beëindigen binnen 30 dagen
na bekend
making van de wijziging, indien de wijziging
objectief ten nadele van de Klant is. In dit geval kan de Klant
opzeggen per datum dat de wijziging ingaat
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Prijsverhoging bij Online
Veelal zal de afdeling opzeggingen je ook een aanbod doen om te blijven. Maar Online mag/kan gewoon de prijs verhogen, ook voor nog lopende contracten, zolang ze je maar vooraf informeren en de mogelijkheid bieden om kosteloos op te zeggen. Online houdt zich hier netjes aan.Nijogeth schreef:Ik neem aan dat contractbreuk niet per se betekent dat je het contract moet opzeggen als je het er niet mee eens bent. Je kunt ze toch ook gewoon aan het contract (en dus de afgesproken prijs) houden. Gewoon niet meer betalen. Doen ze moeilijk, dan kun je gewoon het contract overleggen. Men mag uiteraard voorwaarden veranderen, maar de prijs is er geen van.
Re: Prijsverhoging bij Online
6.82 mbit download is wel echt onwijs langzaam, dat je daar dan nog 5 euro meer moet voor betalen begrijp ik ook niet zo goed, want zoveel is het nou ook niet waard.
Re: Prijsverhoging bij Online
Online wil weg bij KPN in groot deel en overstappen naar Ziggo netwerk!
Vermoedelijk word het net als Vodafone gewoon 1 firma.
Zoek nog een enkeling die nog over is op het koperen netwerk van KPN.....
De keuze word steeds minder.
Vermoedelijk word het net als Vodafone gewoon 1 firma.
Zoek nog een enkeling die nog over is op het koperen netwerk van KPN.....
De keuze word steeds minder.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 mei 2017 12:41
Re: Prijsverhoging bij Online
ik heb geen mogelijkheid voor glasvezel of kabel, omdat er domweg te weinig huizen aan onze straat staan, en het kan alleen aangelegd worden als ik zelf voor de kosten op draai..
Verder blijf ik bij het standpunt dat als ze in het bericht over de verhoging zeggen dat ik beter internet krijg, ik het dan ook moet krijgen, maar omdat ze dit niet kunnen leveren, mag ik dus meer betalen omdat ze een betere klantenservice hebben!!
Maar goed uit bovenstaande verhalen begrijp ik dat ik geen keus heb dan te betalen, omdat Online nog zo'n beetje de enige provider is die nog via een ADSL lijn internet levert....hoera lang leve de vrije keuze.
Bedankt voor jullie reacties.
Dit topic mag gesloten worden
Verder blijf ik bij het standpunt dat als ze in het bericht over de verhoging zeggen dat ik beter internet krijg, ik het dan ook moet krijgen, maar omdat ze dit niet kunnen leveren, mag ik dus meer betalen omdat ze een betere klantenservice hebben!!
Maar goed uit bovenstaande verhalen begrijp ik dat ik geen keus heb dan te betalen, omdat Online nog zo'n beetje de enige provider is die nog via een ADSL lijn internet levert....hoera lang leve de vrije keuze.
Bedankt voor jullie reacties.
Dit topic mag gesloten worden
Re: Prijsverhoging bij Online
Gschotpoort, er zijn ook aanbieders die voor afgelegen gebieden een kastje aanbieden dat de 4G signalen omzet naar wifi of bekabeld internet. Dit zou een stuk sneller moeten werken.
-
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48
Re: Prijsverhoging bij Online
Ik heb ook internet van online.nl en zag de prijsverhoging in de lucht hangen.sylvesterb schreef: Veelal zal de afdeling opzeggingen je ook een aanbod doen om te blijven. Maar Online mag/kan gewoon de prijs verhogen, ook voor nog lopende contracten, zolang ze je maar vooraf informeren en de mogelijkheid bieden om kosteloos op te zeggen. Online houdt zich hier netjes aan.
Ik wou wel de overal geadverteerde 30/3 à €24/mnd hebben (2 jarig contract).
Toen ik dat wou afsluiten stond er een heel geniepig linkje naar een prijslijst dat per 1 juni de prijs €28,50 wordt.
Het komt er op neer dat als je een afspraak maakt voor 2 jaar vaste prijs, ze toch direct de prijs verhogen.
In hun voorwaarden staat tegenwoordig'dat ze dat mogen doen'.
1)Mij lijkt dit een onredelijke voorwaarde als je een 2 jarige afspraak maakt.
Wat is een afspraak waard als je in de voorwaarden schrijft dat je die mag veranderen????
2)Hoewel ik geen bericht heb gehad dat mijn lopende abonnement zou worden verhoogd (ik ben contractvrij) bleek bij navraag dat ze toch van plan waren mij die verhoging te gaan afschrijven. Dat zou dan dus stilletjes doorgevoerd worden.
3)Mijn aboprijs was in december 2016 ook al verhoogd. Per 1 juni zou ik al met al in een half jaar 45% verhoging door de strot geduwd krijgen.
Vooral 1) en 2) maken dat ik met online.nl geen zaken meer wil doen. Ik wil iedereen waarschuwen. Volgens mij mag dat zo niet, maar tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit een hele tijd en veel frustratie. Begin er niet aan!!!
Ik heb opgezegd. Dat werd overigens moeiteloos geaccepteerd, dat wel. Ik had zelfs hun instemming (van 2 personen) om te storneren als er toch nog geld wordt afgeschreven. Het lijkt er op dat ze graag af willen van klanten die via KPN-netwerk lopen...
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Prijsverhoging bij Online
U heeft nog adsl en steeds minder mensen maken er gebruik van. Alle kosten worden elk jaar duurder en als dat door minder mensen opgebracht moet worden betekend het dus een prijsverhoging.
Troost u, iedere provider verhoogt elk jaar de prijs. En dan gebeurd netjes volgens de algemene voorwaarden waar u akkoord mee bent gegaan bij het afsluiten.
Troost u, iedere provider verhoogt elk jaar de prijs. En dan gebeurd netjes volgens de algemene voorwaarden waar u akkoord mee bent gegaan bij het afsluiten.
-
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48
Re: Prijsverhoging bij Online
@NeoDutchio
Ik vind dat online.nl het helemaal niet netjes doet. O.a. is hun voorwaarde in zijn toepassing onredelijk. En zij waren van plan mij zonder bericht een 2e exorbitante verhoging binnen een half jaar in de maag te splitsen.
Tele2 wil me graag hebben voor €22/mnd ADSL, internet only. Ik ga er van uit dat het af te sluiten jaarcontract kwa prijs en kwaliteit nagekomen wordt.
Ik zal als kersverse klant bij Tele2 ook niet accepteren datgene waarvoor ik bij online.nl opgezegd heb.
Ik vind dat online.nl het helemaal niet netjes doet. O.a. is hun voorwaarde in zijn toepassing onredelijk. En zij waren van plan mij zonder bericht een 2e exorbitante verhoging binnen een half jaar in de maag te splitsen.
Tele2 wil me graag hebben voor €22/mnd ADSL, internet only. Ik ga er van uit dat het af te sluiten jaarcontract kwa prijs en kwaliteit nagekomen wordt.
Ik zal als kersverse klant bij Tele2 ook niet accepteren datgene waarvoor ik bij online.nl opgezegd heb.
Re: Prijsverhoging bij Online
Het kan ook zijn dat er nog maar zo weinig klanten zijn die de oude infrastructuur willen gebruiken dat het daarom per klant duurder wordt. Meestal schalen de kosten niet mee naar beneden.DejongBob schreef:6.82 mbit download is wel echt onwijs langzaam, dat je daar dan nog 5 euro meer moet voor betalen begrijp ik ook niet zo goed, want zoveel is het nou ook niet waard.
-
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48
Re: Prijsverhoging bij Online
Er wordt een beeld gecreëerd (grote commerciële pressie) dat iedereen pay TV wil en exclusieve porno/sport/... zenders.
Eind vorig jaar waren 16% van de aansluitingen bij online.nl echter internet only.
https://www.telecompaper.com/nieuws/onl ... o--1194842
De breedbandaanbieder telde eind 2016 zo’n 108.000 dual-play klanten (breedband internet en vaste telefonie) op een totaal van 172.000 breedbandklanten, volgens marktonderzoeksbureau Telecompaper, ofwel 63 procent van het totaal. Zo’n 16 procent van de klanten heeft alleen breedband internet, 21 procent heeft triple play (iclusief tv).
Liefst 79% van de online.nl klantenheeft dus geen TV-abo!!!
Bedenk verder dat 1/3 van de huishoudens in NL 1-persoons is. Die kunnen met een 20Mb lijntje moeiteloos internetten, TV kijken en Youtuben, zo is mijn ervaring.
Het aanbod van de providers sluit helemaal niet aan bij de vraag van de consument. De consument wil niet meer voor meer geld, een groot deel heeft het helemaal niet nodig. En neemt het ook niet af. Dat ADSL 'ouderwets' is wordt weersproken door de (doodgezwegen) aantallen.
P.S.: Mijn broer ging onlangs van ADSL over op Telfort glas 50/5. De kinderen klagen nu dat Youtube hapert, en hijzelf zegt dat hij helemaal niets merkt van de hogere snelheid.
Eind vorig jaar waren 16% van de aansluitingen bij online.nl echter internet only.
https://www.telecompaper.com/nieuws/onl ... o--1194842
De breedbandaanbieder telde eind 2016 zo’n 108.000 dual-play klanten (breedband internet en vaste telefonie) op een totaal van 172.000 breedbandklanten, volgens marktonderzoeksbureau Telecompaper, ofwel 63 procent van het totaal. Zo’n 16 procent van de klanten heeft alleen breedband internet, 21 procent heeft triple play (iclusief tv).
Liefst 79% van de online.nl klantenheeft dus geen TV-abo!!!
Bedenk verder dat 1/3 van de huishoudens in NL 1-persoons is. Die kunnen met een 20Mb lijntje moeiteloos internetten, TV kijken en Youtuben, zo is mijn ervaring.
Het aanbod van de providers sluit helemaal niet aan bij de vraag van de consument. De consument wil niet meer voor meer geld, een groot deel heeft het helemaal niet nodig. En neemt het ook niet af. Dat ADSL 'ouderwets' is wordt weersproken door de (doodgezwegen) aantallen.
P.S.: Mijn broer ging onlangs van ADSL over op Telfort glas 50/5. De kinderen klagen nu dat Youtube hapert, en hijzelf zegt dat hij helemaal niets merkt van de hogere snelheid.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 10 mei 2017 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Prijsverhoging bij Online
Ja leuk, en je punt concreet is?...Geip Suusje schreef:Er wordt een beeld gecreëerd (grote commerciële pressie) dat iedereen pay TV wil en exclusieve porno/sport/... zenders.
Eind vorig jaar waren 16% van de aansluitingen bij online.nl echter internet only.
https://www.telecompaper.com/nieuws/onl ... o--1194842
De breedbandaanbieder telde eind 2016 zo’n 108.000 dual-play klanten (breedband internet en vaste telefonie) op een totaal van 172.000 breedbandklanten, volgens marktonderzoeksbureau Telecompaper, ofwel 63 procent van het totaal. Zo’n 16 procent van de klanten heeft alleen breedband internet, 21 procent heeft triple play (iclusief tv).
Liefst 79% van de online.nl klantenheeft dus geen TV-abo!!!
Bedenk verder dat 1/3 van de huishoudens in NL 1-persoons is. Die kunnen met een 20Mb lijntje moeiteloos internetten, TV kijken en Youtuben, zo is mijn ervaring.
Het aanbod van de providers sluit helemaal niet aan bij de vraag van de consument. De consument wil niet meer voor meer geld, een groot deel heeft het helemaal niet nodig. En neemt het ook niet af. Dat ADSL 'ouderwets' is wordt weersproken door de (doodgezwegen) aantallen.
Re: Prijsverhoging bij Online
Niet bij online.nl inderdaad. Maar waar is online.nl onderdeel van? Juist, van canaldigitaal, wat ik mij dan op basis van deze cijfers afvraag is, hebben ze ook de klanten die de combinatie hebben van dualplay online.nl (internet en telefonie) meegerekend die tv kijken via de combideal met de schotel?Geip Suusje schreef:Liefst 79% van de online.nl klantenheeft dus geen TV-abo!!!
-
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48
Re: Prijsverhoging bij Online
@berndv
M7 (baas van Canaldigitaal) is nog niet zo lang (2 jaar?) eigenaar van online.nl.
Ik zou daarom aannemen dat het beeld bij andere low cost providers (zoals Telfort, Tele2, Vodafone nu T-mobile) er op lijkt.
Dat mensen een schotel hebben betekent niet dat ze dan een Canaldigitaal abo afnemen.
Bovendien kan je prima TV kijken met een antennesprietje.
FTA (DVB-S en/of DVB-T) is kennelijk wijdverbreid.
M7 (baas van Canaldigitaal) is nog niet zo lang (2 jaar?) eigenaar van online.nl.
Ik zou daarom aannemen dat het beeld bij andere low cost providers (zoals Telfort, Tele2, Vodafone nu T-mobile) er op lijkt.
Dat mensen een schotel hebben betekent niet dat ze dan een Canaldigitaal abo afnemen.
Bovendien kan je prima TV kijken met een antennesprietje.
FTA (DVB-S en/of DVB-T) is kennelijk wijdverbreid.
Re: Prijsverhoging bij Online
dat zijn ze al bijna 4 jaar inmiddels, tijd gaat snel.Geip Suusje schreef:M7 (baas van Canaldigitaal) is nog niet zo lang (2 jaar?) eigenaar van online.nl.
klopt helemaal, maar ze zijn een aantal jaar geleden, toen ze net samen waren, wel heel erg actief aan het werven geweest. Zelfs al voor de overname hebben ze samenwerkingen gehad met canaldigitaal, omdat online pas later begonnen is met de uitrol van eigen tv diensten. En ze waren wel heel actief om mensen een schotel aan te smeren in combinatie met een internetabonnement.Geip Suusje schreef:Dat mensen een schotel hebben betekent niet dat ze dan een Canaldigitaal abo afnemen.
Maar er zullen inderdaad genoeg mensen zijn die gewoon fta kijken via schotel of gewone dvb antenne. Mijn vraag was alleen in hoeverre die cijfers ook volledig representatief zijn en of ze de klanten die triple pay hebben in een combinatie van beide aanbieders ook meetellen.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Prijsverhoging bij Online
Zelf opzeggen bij Online betekent sowieso dat je een maand zonder internet komt te zitten. Ga je naar een andere provider, gebruik dan de overstapservice van je nieuwe provider om dit te voorkomen.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 10 mei 2017 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Prijsverhoging bij Online
De enige zekerheid die u heeft is dat Tele2 binnen 2 maanden geen prijsverhoging geeft. Dit is namelijk wettelijk bepaald. Daarna kan en mag ook Tele2 de prijs verhogen.Geip Suusje schreef:@NeoDutchio
Ik vind dat online.nl het helemaal niet netjes doet. O.a. is hun voorwaarde in zijn toepassing onredelijk. En zij waren van plan mij zonder bericht een 2e exorbitante verhoging binnen een half jaar in de maag te splitsen.
Tele2 wil me graag hebben voor €22/mnd ADSL, internet only. Ik ga er van uit dat het af te sluiten jaarcontract kwa prijs en kwaliteit nagekomen wordt.
Ik zal als kersverse klant bij Tele2 ook niet accepteren datgene waarvoor ik bij online.nl opgezegd heb.