LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] probleem KPN wordt niet opgelost

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
nagnes

probleem KPN wordt niet opgelost

Ongelezen bericht door nagnes »

Wie kan mij helpen of adviseren, en zijn er nog andere mensen die dit probleem hebben??

Sinds 2005 heb ik direct adsl lite van KPN, bij het installeren had ik al problemen met verbinding maken.
Helpdesk gebeld, conclusie: ze konden mij niet helpen.

Na lang aanmodderen lukte het mij een verbinding te krijgen, maar internet was super traag.

In 2006 heb ik een nieuwe pc, waarop ik direct adsl lite van KPN wil installeren, ook nu weer krijg ik geen verbinding.
Helpdesk gebeld, conclusie: het ligt aan uw nieuwe pc dat u niet op internet kunt.

Met enige frustratie heb ik mijn oude pc weer neergezet, nieuwe harde schijf in laten zetten, maar ook nu bleef mijn oude pc te traag.

Nadat ik achterstanden kreeg met mijn administratie, was ik genoodzaakt mijn nieuwe pc neer te zetten (nadat deze al ruim een jaar in de kast stond).
Wederom kon ik internet niet op, ik kreeg allerlei foutcodes die ik bij familie ben gaan opzoeken op internet.

Na alles langsgelopen te zijn (en nog steeds niet op internet kunnen) heb ik er een oude laptop bijgepakt en de draadloze adapter rechtstreeks in de laptop gestoken. Resultaat: meteen op internet.

Ik heb toen een eigen usb-kabeltje in mijn pc gedaan en daar de draadloze adapter ingeplugd. Resultaat: meteen op internet.

Ik heb KPN een mail gestuurd over de problemen die ik ondervond en de (onnodige kosten die ik heb gemaakt) en gevraagd of ze mij tenminste tegemoet konden komen door een nieuw usb-kabeltje te sturen.
Vanaf deze datum kreeg ik 'heel toevallig' weer internetproblemen, ik kon internet met regelmaat niet meer op, totdat ik helemaal niet meer op internet kon.

Weer heb ik de helpdesk gebeld. Resultaat: er zijn teveel mensen in uw omgeving die draadloos internetten, waardoor uw verbinding gaat storen. Haal maar een ethernet-kabel en ga voortaan maar bekabeld internetten.
Ik heb gevraagd om de prijslijsten van bekabelde abonnementen, maar die waren er niet, de prijs was hetzelfde.

Ik heb KPN toen een aangetekende brief gestuurd dat ik dit geen stijl vond en werkende apparatuur eisde, aangezien ik betaal voor draadloos en de oorzaak in hun apparatuur is te vinden. Ik heb in mijn aangetekende brief ook een termijn gezet dat ik het probleem opgelost wilde zien.

Ondertussen kon ik met mijn pc wél op internet komen via de verbinding van mijn buurvrouw, wij concluderen hieruit dat het probleem dus in de 'router' zit.

Van KPN heb ik niets vernomen, om toch op internet te kunnen heb ik dus maar een kabel aangesloten, die dus nu dwars door mijn huis heen ligt.

Welke stappen kan ik nu tegen KPN beginnen, want ze incasseren wél elke maand (sinds 2005) het abonnementsgeld terwijl ik vanaf het begin al problemen had met internet en nu al helemaal niet meer draadloos kan internetten.

angel1978

Re: probleem KPN wordt niet opgelost

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wacht even..
Hier lopen wat dingen door elkaar !

Je hebt een "direct adsl lite" verbinding genomen bij KPN..
Die verbinding werkt is mijn conclusie daar je bedraad kan internetten..

Dit abonnement is GEEN draadloos abonnement, maar een standaard ADSL-abonnement.. Dat je hierbij kan kiezen tussen verschillende modems ( waaronder eentje draadloos ) is mooi, maar dat heeft NIETS met het abonnement te maken !!!

Abonnement werkt en daar kan je dus niets tegen beginnen.

Dan heb je nog problemen ( blijkbaar ) met de modem... Hier moet dit WEL opgelost gaan worden... De vraag is echter waar het probleem precies zit...
Als ik hoor dat het internetten via de buurvrouw WEL werkt en bedraad ook, dan is mijn conclusie dat de modem in principe gewoon correct werkt... Blijkbaar wordt het signaal ( draadloos ) weggedrukt of kan niet goed bij het apparaat ( laptop ) komen...
Is dit ook het geval als je vlak naast de modem gaat zitten ?

Als ik 't zo hoor, dan denk ik dat er een probleem is met het kanaal waarop je draadloos internet... Vermoedelijk zit er iemand ( de buurvrouw ) op hetzelfde kanaal en drukken jullie elkaar weg...
Oplossing zou zijn dat het modem op een ander kanaal wordt ingesteld ( je kan kiezen uit vaak een tiental kanalen ) en dan is het probleem helemaal opgelost...
De vraag is of je dit zelf kan of dat er iemand in je omgeving je hierbij kan helpen !

Gr. angel1978

nagnes

Hallo angel1978,

Helaas, de suggesties die jij stelt zijn niet aan de orde.

Punt 1: ik heb BEWUST gekozen voor draadloos internet, daarbij kreeg ik keus uit diverse abonnementen... (dus niet andersom).

Punt 2: het signaal wordt echt niet weggedrukt. Ik zit op een kanaal waar ik normaal gesproken vaak alleen op zit. Mijn buurvrouw zit op een kanaal waar 4 mensen op zitten. Als er dus 1 weggedrukt had moeten worden, is het mijn buurvrouw wel!!

Punt 3: ik heb al problemen met deze verbinding sinds 2005, de helpdesk kon mij nooit helpen en zelfs mijn nieuwe pc zou volgens de helpdesk niet deugen (pc met alles erop en eraan!!!!)

Dan het volgende, ik vroeg me af hoe je baan bij KPN bevalt?? Of heb ik het nu ineens helemaal mis???
Heel toevallig krijg ik jouw reactie op mijn probleem, ik word DEZELFDE dag gebeld door een medewerkster van KPN en die hangt jouw verhaal even telefonisch aan mij op. Daarbij de mededeling dat zij niet technisch is en ik dus binnen 2 á 3 dagen zou worden gebeld door de technische dienst van KPN.

Wat denk je???? Ik wacht nog steeds op dat telefoontje!!!

Ondertussen incasseert KPN wél elke maand het abonnementsgeld voor WIRELESS !!!!!

Ondanks mijn aangetekende brief doet KPN helemaal niets om mijn kosten/schade te beperken!!!

Ik houd al mijn kosten bij die ik gemaakt heb/moet maken, daarbij ook de schade die ik oploop door dit geintje (privé en zakelijk) en ik ben ondertussen wezen kijken voor een andere DRAADLOZE internetprovider!!

angel1978

nagnes,

Een draadloze internetprovider bestaat niet.. helaas !
Het adsl-lite pakket waar je over spreekt heb ik zelf ook gehad, dus ik spreek uit ervaring...
Dan het volgende, ik vroeg me af hoe je baan bij KPN bevalt??
Als dit je manier van redeneren is en je ook zo reageert tegen mensen die je bellen om je probleem op te lossen, dan snap ik dat je nog steeds geen oplossing hebt gekregen... Ik zou terstond ophangen...
Ondertussen incasseert KPN wél elke maand het abonnementsgeld voor WIRELESS !!!!!
Helaas nogmaals.. je betaalt voor INTERNET...
Anders wijs me het abonnement op de site van KPN even aan en wijs me aan waar je het WIRELESS-abonnement ziet staan.. ik zie het namelijk niet !!!
het signaal wordt echt niet weggedrukt. Ik zit op een kanaal waar ik normaal gesproken vaak alleen op zit. Mijn buurvrouw zit op een kanaal waar 4 mensen op zitten. Als er dus 1 weggedrukt had moeten worden, is het mijn buurvrouw wel!!
hoe zie je dat ? Je doet nu voor alsof je enorm veel verstand van internet hebt ( je hebt al in de modem / router moet kijken om hier achter te komen )... Hoezo dan deze vragen... Met die technische kennis had je het al lang zelf moeten kunnen oplossen !!!

Heb nog steeds de indruk dat je wat dingen door elkaar haalt...
helaas kies je er onmiddelijk voor om in de aanval te gaan, wat volgens mij nergens voor nodig is..

Je vroeg om mensen die ervaring hadden met het produkt dat je beschrijft.. Die heb ik, maar blijkbaar heb je ook al uitgemaakt welk antwoord je wil horen en accepteer je verder niets anders...

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Het is al eerder gezegd, je betaalt voor internet en dat heb je. Met een kabel dan wel te verstaan.
Er komt 1 soort internet je woning binnen die door het modem of een daarachter geplaatste draadloze router door de ether naar je pc gezonden wordt.
Het probleem zit hem dus óf in de hardware bij jou, het modem/router of de ontvanger in je pc. (of het signaal is te zwak door een paar betonnen vloeren o.i.d.) óf er is iets fout in de drivers op je pc (misschien oude versie en niet geschikt voor Vista??)

Bij mijn broer heb ik hetzelfde probleem geprobeerd op te lossen, ook zonder succes, de draadloze verbinding die het eerst wel deed is er mee uit gescheden. Met de helpdesk van XS4all (gelukkig een normaal tarief) hebben we alle opties doorgelopen, alternatieve oplossingen gezocht, maar helaas. Ik ben er van overtuigd dat het in de pc zit, voorlopig internet hij via een kabel (is onzichtbaar onder de vloer door), tot we weer eens een nieuwe installatie van Windows moeten doen.
ik ben ondertussen wezen kijken voor een andere DRAADLOZE internetprovider!!
Ik wens je succes, een DRAADLOZE internetprovider bestaat niet. Ook bij een andere INTERNET provider kun je dezelfde problemen krijgen. Behalve misschien als het probleem in het modem zou zitten en je bij een nieuwe provider een nieuw modem (met nieuwe drivers) krijgt.
Dan kom je misschien terug om te brullen: zie je wel dat KPN niet deugt, want nu werkt het wel!

Dan nog lag het niet aan KPN, maar aan je eigen spullen.

nagnes

Iedereen bedankt voor de tips en het uitwisselen van eigen ervaringen die dan meteen ook mijn probleem met wireless internet van kpn zou moeten zijn..Ik kan daar wel op in gaan, maar ik heb inderdaad al van alles geprobeerd, ook in het modem geweest wat niet hielp..

Note: KPN heeft ondertussen een nieuw modem gestuurd, heel fijn!!!maar de installatie CD vraagt niet naar mijn gegevens.
Zodoende zie ik de 'nieuwe' verbinding wél tussen alle verbindingen staan, maar contact maken met de draadloze adapter wordt niet geaccepteerd. (Ook niet met dichter bij elkaar zetten).

Ook met een kabel komt er géén verbinding tot stand..

Ik heb hierover contact gehad met de mevrouw van kpn, zij adviseerde mij te bellen met de technische afdeling..

Ik kon haar ook bellen, dan zou ze mij gaan doorverbinden met de technische afdeling...

Zodoende heb ik alles weer 'even' aangesloten als vanouds, met het oude modem en een kabel van upc, tot ik tijd heb om een hele dag te gaan installeren en te bellen met de technische dienst....

angel1978

nagnes,

Je hebt een nieuw modem gekregen zeg je...
Zou je hiervan eens het type-nummer willen vermelden ?

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Een aantal zaken:

- Wat is de afstand van de aansluitkabel vanaf het hoofdaansluitpunt tot de modem? Deze mag maximaal 2 a 4 meter zijn.

- Is de splitter wel op de juiste manier aangesloten?

- Zijn alle telefoontoestellen wel achter de splitter aangesloten?
Er mogen dus géén telefoontoestellen voor de splitter zijn aangesloten.

- Is die kabel vanaf de modem naar de computer wel in orde?

angel1978

BBCS,

nu stel je precies dezelfde vragen als een KPN-call-center-medewerker ook vraagt...

Met het oude modem en bedraad werkt de verbinding WEL...
Dat kan je dus allemaal wel overslaan !

angel1978

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Zeer waarschijnlijk heb je een speedtouch modem en 121G draadloze adapter? Dat is in ieder geval jaren het standaard modem geweest, en misschien nog wel.

Wat bij ons wél geholpen heeft (geen garantie dat het in jouw geval wel werkt natuurlijk) is de software die door de installatie cd-rom van KPN is geinstalleerd verwijderen. Op de pc waar ik nu zit heb ik geen draadloos internet, maar volgens mij staat het gewoon in het configuratiescherm-software onder speedtouch.
PC even opnieuw opstarten, zonder adapter.
Vervolgens stop je de draadloze adapter weer in de usb aansluiting, windows signaleert een nieuw apparaat en vraagt of het naar drivers mag zoeken, je laat windows zelf de drivers zoeken op de cd van de speedtouch 121g. Verder wijst het zichzelf, gegevens invullen, juiste beveiliging kiezen, ik herinner me dat dat allemaal erg simpel was.

De pc van mijn dochter had problemen met verbinden en werkt hierna al weer een jaar feilloos, bij mijn broer hielp het echter niet (daar zit de fout waarschijnlijk in de pc).

Het is de moeite van het proberen waard, volgens de medewerker van xs4all die het me destijds adviseerde geeft dit een stabielere verbinding dan wanneer je de installatie cd van KPN gebruikt.

De drivers komen dus van de originele speedtouch cd die bij de adapter 121G geleverd werd, anders zijn ze ook wel te vinden op de site van speedtouch zelf.

nagnes

Aan Angel1978:

Ik heb nu een 780WL(i) wireless broadband voice iad..

Aan Ron58:

Nadat een kennis van mij het ook niet lukte om het nieuwe modem werkende te krijgen, heb ik de software verwijderd. Opnieuw opgestart, de adapter ingeplugd en de pc vroeg niet naar de CD.
Handmatig geprobeerd contact te maken. Werkte nog niet.
Modem uitgeschakeld en weer ingeschakeld, weer handmatig contact geprobeerd te maken en toen kon ik mijn gegevens en netwerksleutel invoeren.

Resultaat: Ik ben weer draadloos online!!! Kan ik de kabel weer in de kast stoppen..

Heel erg bedankt voor je suggesties, wel vreemd dat ik de installatie CD van KPN niet nodig had.. klopt dat wel? Nou ja, ik ben in ieder geval weer draadloos online en ook met een beveiligde verbinding, dus ik ben tevreden!!!

Bedankt!!

angel1978

weer handmatig contact geprobeerd te maken en toen kon ik mijn gegevens en netwerksleutel invoeren.
prima. Dat hoort zo en daarmee heb je een normale draadloze verbinding opgezet !
wel vreemd dat ik de installatie CD van KPN niet nodig had.. klopt dat wel?
Het modem is al voorgeconfigureerd en maakt gebruik van een direct-adsl-account. Die CD doet eigenlijk helemaal niets behalve je PC goed zetten ( DHCP-settings, DNS, etc.. etc.. ) en dat hoeft alleen bij pc's die op andere wijze met het internet verbonden zijn geweest... Dit stond dus al goed en dan is die CD helemaal niet nodig !

Je hebt dus zelf het probleem opgelost door deze acties:
heb ik de software verwijderd. Opnieuw opgestart, de adapter ingeplugd
en
Modem uitgeschakeld en weer ingeschakeld, weer handmatig contact geprobeerd te maken en toen kon ik mijn gegevens en netwerksleutel invoeren.
Hiermee heb je hetzelfde gedaan als bij een kale installatie:

vooringestelde settings eruit halen en opnieuw invullen.

Daar zat dus ook je probleem ( gegevens tussen modem en draadloze adapter kwamen niet overeen ) en daardoor kon je niet wireless internetten...

Dit had overigens waarschijnlijk ook met je oude modem gelukt !
Tevens had KPN dit nooit voor je kunnen oplossen !

Belangrijkste is dat het nu werkt en je een werkwijze hebt die je kan hanteren mocht het ooit nog een keer voorkomen ( hoop het niet voor je ).

suc6 ermee.

Gr. angel1978

Gesloten