LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met internet en interactieve tv, bij Tele2
-
Problemen met internet en interactieve tv, bij Tele2
Eind maart was ik naar een telefoonzaak gegaan bij mij in de buurt omdat ik een goedkoop mobiele abonnement wilde. Zij gaven mij het advies om bij Tele2 te gaan. Ik zat destijds bij KPN en die vind ik te duur. Dus ik koos voor een goedkoop abonnementje van Tele2 voor 20 euro in de maand. Toen zei ik in die telefoonzaak dat ik ook wel binnenkort een alles in 1 pakket wilde van Tele2. Die verkoper zei dat we dat nu ter plekke wel even konden regelen. Prima. Postcode check gedaan, het bleek wel leverbaar te zijn op mijn adres. Maar.... ik zou rond 10 april het pakketje ontvangen, maar die kwam niet. Ik heb toen gebeld naar Tele2 en gevraagd waar mijn pakketje bleef. Wat bleek? De aanvraag was niet goed binnengekomen. Dus ik kon het meteen telefonisch opnieuw aanvragen. Ook toen weer de postcode check gedaan.
Uiteindelijk ontving ik 1 week voor de opleverdatum (16-05-2014) het pakketje. Maar helaas.... de interactive tv en internet bleken niet goed te werken. De het beeld viel steeds weg wanneer de tv gids moest laden en ook het internetverbinding valt steeds weg. Ik heb diezelfde avond nog naar de helpdesk van Tele2 gebeld en uitgelegd wat het probleem is. Wat bleek? Officieel was het product niet eens leverbaar op mijn adres. Ik kreeg een voorstel om digitenne te nemen zodat ik alsnog tv kon kijken. Maar ik wil geen antenne aan mijn huis. De medewerker had een notitie gemaakt van alles en zei dat ik maandag (19-5-2014) terug gebeld zou worden door afdeling abonnement wijzigingen en opzeggingen. Helaas werd ik niet terug gebeld waarna ik besloot om hunzelf terug te bellen, dit ten koste van mijn mobiele belminuten. Ik moest het hele probleem weer opnieuw uitleggen en ik heb toen gezegd dat ik geen digitenne wil. Ik heb toen laten weten dat ik helemaal af zie van dit abonnement. Maar er werd gezegd dat ik niet onder het contract uit kan komen. Omdat mijn internet het ook niet goed, komt er een monteur langs die naar mijn aansluiting komt kijken. Mocht dat internet signaal toch te zwak blijven, dan was het wel mogelijk om het abonnement op te zeggen. Mocht het internet verder toch in orde zijn, dan kon ik alleen internet en vast bellen nemen van Tele2. Ik heb toen gezegd dat ik het belachelijk vond dat ze mensen contracteren waarbij het product niet eens beschikbaar is op hun adres. Toen zei de medewerker dat ze mij hierover geprobeerd hebben te bellen, ik heb idd anonieme oproepen gemist. Maar ik kon op dat moment niet opnemen omdat ik aan het werk was. Dan vind ik het raar dat als ze mij niet hebben kunnen bereiken, dat ze mij niet een mailtje sturen of een brief. Ze hebben dus gewoon zonder dat ik ervan op de hoogte was gewoon het alles in 1 pakket opgestuurd met in de wetenschap dat het eigenlijk toch niet leverbaar is. Ik vind gewoon dat ik het recht heb om dit abonnement op te zeggen want ik ging voor een alles in 1 pakket, maar in plaats daarvan heb ik nu alleen maar internet en vaste telefonie.
Uiteindelijk ontving ik 1 week voor de opleverdatum (16-05-2014) het pakketje. Maar helaas.... de interactive tv en internet bleken niet goed te werken. De het beeld viel steeds weg wanneer de tv gids moest laden en ook het internetverbinding valt steeds weg. Ik heb diezelfde avond nog naar de helpdesk van Tele2 gebeld en uitgelegd wat het probleem is. Wat bleek? Officieel was het product niet eens leverbaar op mijn adres. Ik kreeg een voorstel om digitenne te nemen zodat ik alsnog tv kon kijken. Maar ik wil geen antenne aan mijn huis. De medewerker had een notitie gemaakt van alles en zei dat ik maandag (19-5-2014) terug gebeld zou worden door afdeling abonnement wijzigingen en opzeggingen. Helaas werd ik niet terug gebeld waarna ik besloot om hunzelf terug te bellen, dit ten koste van mijn mobiele belminuten. Ik moest het hele probleem weer opnieuw uitleggen en ik heb toen gezegd dat ik geen digitenne wil. Ik heb toen laten weten dat ik helemaal af zie van dit abonnement. Maar er werd gezegd dat ik niet onder het contract uit kan komen. Omdat mijn internet het ook niet goed, komt er een monteur langs die naar mijn aansluiting komt kijken. Mocht dat internet signaal toch te zwak blijven, dan was het wel mogelijk om het abonnement op te zeggen. Mocht het internet verder toch in orde zijn, dan kon ik alleen internet en vast bellen nemen van Tele2. Ik heb toen gezegd dat ik het belachelijk vond dat ze mensen contracteren waarbij het product niet eens beschikbaar is op hun adres. Toen zei de medewerker dat ze mij hierover geprobeerd hebben te bellen, ik heb idd anonieme oproepen gemist. Maar ik kon op dat moment niet opnemen omdat ik aan het werk was. Dan vind ik het raar dat als ze mij niet hebben kunnen bereiken, dat ze mij niet een mailtje sturen of een brief. Ze hebben dus gewoon zonder dat ik ervan op de hoogte was gewoon het alles in 1 pakket opgestuurd met in de wetenschap dat het eigenlijk toch niet leverbaar is. Ik vind gewoon dat ik het recht heb om dit abonnement op te zeggen want ik ging voor een alles in 1 pakket, maar in plaats daarvan heb ik nu alleen maar internet en vaste telefonie.
Re: Problemen met internet en interactieve tv, bij Tele2
Nurlela1980 schreef:Eind maart was ik naar een telefoonzaak gegaan bij mij in de buurt omdat ik een goedkoop mobiele abonnement wilde. Zij gaven mij het advies om bij Tele2 te gaan.
Ik zat destijds bij KPN en die vind ik te duur. Dus ik koos voor een goedkoop abonnementje van Tele2 voor 20 euro in de maand. Toen zei ik in die telefoonzaak dat ik ook wel binnenkort een alles in 1 pakket wilde van Tele2. Die verkoper zei dat we dat nu ter plekke wel even konden regelen.
Prima Postcode check gedaan, het bleek wel leverbaar te zijn op mijn adres. Maar.... ik zou rond 10 april het pakketje ontvangen, maar die kwam niet.
Ik heb toen gebeld naar Tele2 en gevraagd waar mijn pakketje bleef. Wat bleek? De aanvraag was niet goed binnengekomen. Dus ik kon het meteen telefonisch opnieuw aanvragen. Ook toen weer de postcode check gedaan.
Uiteindelijk ontving ik 1 week voor de opleverdatum (16-05-2014) het pakketje. Maar helaas.... de interactive tv en internet bleken niet goed te werken.
De het beeld viel steeds weg wanneer de tv gids moest laden en ook het internetverbinding valt steeds weg. Ik heb diezelfde avond nog naar de helpdesk van Tele2 gebeld en uitgelegd wat het probleem is. Wat bleek? Officieel was het product niet eens leverbaar op mijn adres.
Ik kreeg een voorstel om digitenne te nemen zodat ik alsnog tv kon kijken. Maar ik wil geen antenne aan mijn huis. De medewerker had een notitie gemaakt van alles en zei dat ik maandag (19-5-2014) terug gebeld zou worden door afdeling abonnement wijzigingen en opzeggingen. Helaas werd ik niet terug gebeld waarna ik besloot om hunzelf terug te bellen, dit ten koste van mijn mobiele belminuten.
Ik moest het hele probleem weer opnieuw uitleggen en ik heb toen gezegd dat ik geen digitenne wil.
Ik heb toen laten weten dat ik helemaal af zie van dit abonnement. Maar er werd gezegd dat ik niet onder het contract uit kan komen.
Omdat mijn internet het ook niet goed, komt er een monteur langs die naar mijn aansluiting komt kijken. Mocht dat internet signaal toch te zwak blijven, dan was het wel mogelijk om het abonnement op te zeggen.
Mocht het internet verder toch in orde zijn, dan kon ik alleen internet en vast bellen nemen van Tele2. Ik heb toen gezegd dat ik het belachelijk vond dat ze mensen contracteren waarbij het product niet eens beschikbaar is op hun adres.
Toen zei de medewerker dat ze mij hierover geprobeerd hebben te bellen, ik heb idd anonieme oproepen gemist. Maar ik kon op dat moment niet opnemen omdat ik aan het werk was.
Dan vind ik het raar dat als ze mij niet hebben kunnen bereiken, dat ze mij niet een mailtje sturen of een brief. Ze hebben dus gewoon zonder dat ik ervan op de hoogte was gewoon het alles in 1 pakket opgestuurd met in de wetenschap dat het eigenlijk toch niet leverbaar is.
Ik vind gewoon dat ik het recht heb om dit abonnement op te zeggen want ik ging voor een alles in 1 pakket, maar in plaats daarvan heb ik nu alleen maar internet en vaste telefonie.
Heb het ff iets leesbaar gemaakt.
Ga naar het juridisch loket, daar kunnen ze jou helpen.Het eerste gesprek is gratis.
-
Hoi Nurlela,
Ik vind het jammer om te lezen dat je problemen hebt ervaren bij het afsluiten van je abonnement. Ik begrijp dat het vervelend is dat je niet optimaal gebruik kunt maken van je diensten en dat de communicatie hierover niet naar wens is verlopen. Je geeft in je bericht aan dat je hier contact over gehad hebt en dat er afgesproken is om een monteur aan te sturen om te kijken of internet wel leverbaar is op jouw adres. Ik zou je willen vragen dit bezoek af te wachten. Mochten er daarna nog zaken onduidelijk zijn of heb je nog overige vragen laat me dit dan gerust weten.
Groetjes, Danielle
Ik vind het jammer om te lezen dat je problemen hebt ervaren bij het afsluiten van je abonnement. Ik begrijp dat het vervelend is dat je niet optimaal gebruik kunt maken van je diensten en dat de communicatie hierover niet naar wens is verlopen. Je geeft in je bericht aan dat je hier contact over gehad hebt en dat er afgesproken is om een monteur aan te sturen om te kijken of internet wel leverbaar is op jouw adres. Ik zou je willen vragen dit bezoek af te wachten. Mochten er daarna nog zaken onduidelijk zijn of heb je nog overige vragen laat me dit dan gerust weten.
Groetjes, Danielle
-
Monteur is net langs geweest. Hij heeft een officieel KPN kabeltje aangesloten op het modem. Ook zaten er losse draadjes in de telefoonaansluiting, waarschijnlijk nog vd vorige bewoners. De monteur had ook nog het snelheidslimiet gemeten. Hij zei dat ik qua signaalsterkte net op het randje zat. Het kon net.
Ik kan nu weer tv kijken en internetten zonder dat het weg valt, ik hoop dat zo blijft en anders vind ik dat ik het recht heb om het abonnement op te zeggen. Er is immers alles al aan gebeurt om het te kunnen verbeteren.
EDIT: Zojuist viel het beeld weer weg toen de tvgids werd geladen. Internet valt ook nog steeds weg
Ik kan nu weer tv kijken en internetten zonder dat het weg valt, ik hoop dat zo blijft en anders vind ik dat ik het recht heb om het abonnement op te zeggen. Er is immers alles al aan gebeurt om het te kunnen verbeteren.
EDIT: Zojuist viel het beeld weer weg toen de tvgids werd geladen. Internet valt ook nog steeds weg
-
Hallo Nurlela,
Goed dat de monteur langs is geweest en alles heeft geinstalleerd. Ik zou je willen vragen om je modem en decoder te resetten. Hier vind je hoe dat moet: https://www.tele2.nl/klantenservice/thu ... storingen/ Daarnaast zou ik je willen vragen om te meten wat precies je internetsnelheid is. Dit kun je hier doen: https://www.tele2.nl/thuis/internet/snelheid/testen/ Laat me vooral weten wat je bevindingen zijn!
Groetjes, Danielle
Goed dat de monteur langs is geweest en alles heeft geinstalleerd. Ik zou je willen vragen om je modem en decoder te resetten. Hier vind je hoe dat moet: https://www.tele2.nl/klantenservice/thu ... storingen/ Daarnaast zou ik je willen vragen om te meten wat precies je internetsnelheid is. Dit kun je hier doen: https://www.tele2.nl/thuis/internet/snelheid/testen/ Laat me vooral weten wat je bevindingen zijn!
Groetjes, Danielle
-
Download speed is: 3628 kbps en upload speed is 687 kbps.
Ik heb modem gereset en decoder ook, de aansluitingen gecheckt, maar ik heb nog steeds problemen.
Toen ik de modem had gereset, toen moest ik opnieuw naam en wachtwoord invoeren, ik had het gisteren in laten stelen door iemand vd technische dienst, maar nu werkt het niet meer, hij kan hem niet verifiëren, ook de codes die onder op het modem staan kan hij niet verifiëren. Nu zit ik dus ook weer met een onbeveiligde internetverbinding. Ik vind het allemaal waardeloos. Ik heb net via de website mijn abonnement opgezegd. Ik heb er alles alles aan gedaan en laten doen om het te verbeteren. Maar ik wil dit niet meer. Ik ben er ZAT van.
Ik heb modem gereset en decoder ook, de aansluitingen gecheckt, maar ik heb nog steeds problemen.
Toen ik de modem had gereset, toen moest ik opnieuw naam en wachtwoord invoeren, ik had het gisteren in laten stelen door iemand vd technische dienst, maar nu werkt het niet meer, hij kan hem niet verifiëren, ook de codes die onder op het modem staan kan hij niet verifiëren. Nu zit ik dus ook weer met een onbeveiligde internetverbinding. Ik vind het allemaal waardeloos. Ik heb net via de website mijn abonnement opgezegd. Ik heb er alles alles aan gedaan en laten doen om het te verbeteren. Maar ik wil dit niet meer. Ik ben er ZAT van.
3628 kbps down ..daar is nog mee te leven..Maar een upload van 687 kbps, dat is einde oefening. Dat krijg je niet goed werkend met ADSL2+. Totale pakket opzeggen is dus toegestaan. Werkt Tele2 niet mee ga dan direct door naar de Geschillencommissie. Je inleg krijg je terug, maar dat staat ook beschreven op de site .
Succes!
Succes!
-
Topic gesloten
Laatst gewijzigd door Nurlela1980 op 26 mei 2014 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hoi Nurlela,
Ik betreur het dat het bezoek van de monteur niet geholpen heeft en je diensten niet naar behoren werken. Je geeft aan opgezegd te hebben via de site, kun je me vertellen of je daar een bevestiging van gehad hebt? Ik zou graag even met je situatie meekijken zou je mij in een privé-bericht je naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en klantnummer willen sturen? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen in deze vervelende situatie.
Groetjes, Danielle
Ik betreur het dat het bezoek van de monteur niet geholpen heeft en je diensten niet naar behoren werken. Je geeft aan opgezegd te hebben via de site, kun je me vertellen of je daar een bevestiging van gehad hebt? Ik zou graag even met je situatie meekijken zou je mij in een privé-bericht je naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en klantnummer willen sturen? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen in deze vervelende situatie.
Groetjes, Danielle
Nou Danielle, zoals je weet is een brakke up van riant onder de 1Mbps een bekabelingsprobleem. Maar omdat alles door een monteur is gedaan kunnen we stellen dat het probleem tussen de DSLAM en IS/RA zit.Tele2 Webcare schreef:... Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen in deze vervelende situatie...
Dat vergt laswerk en die kosten betaalt Tele2 niet. Is gewoon te duur voor maar 1 aansluiting. Opzeggen dus, want wat niet goed werkt mag opgezegd worden. Non-conformiteitsbeginsel, ofzo. Vraag maar aan Alfatrion En omdat het abo is aangegaan als een 3-in-1 mag het gehele contract ( alles dus ) worden geannuleerd zonder extra kosten. Sterker nog, de eventuele extra kosten die de klant gemaakt zou hebben horen jullie ook nog eens te vergoeden. Jullie kunnen gewoon niet leveren. Punt uit.
-
topic gesloten
Laatst gewijzigd door Nurlela1980 op 26 mei 2014 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hallo Nurlela,
Ik vind het erg jammer om te horen dat je inmiddels al hebt opgezegd. Ik had graag nog even willen kijken of ik iets voor je had kunnen betekenen. Mocht je toch nog vragen hebben, stel deze dan gerust.
Groetjes,
Su Ling
Ik vind het erg jammer om te horen dat je inmiddels al hebt opgezegd. Ik had graag nog even willen kijken of ik iets voor je had kunnen betekenen. Mocht je toch nog vragen hebben, stel deze dan gerust.
Groetjes,
Su Ling
Ik zou het nog wel een tandje erger maken: opzeggen in het verleden. Er had niet geleverd mogen worden, dus algehele contract ontbinden en het betaalde abonnementsgeld terugvorderen en een "disco-per-direct". Niks afwachten tot 20 juni: Je hebt nu iets dat niet kan functioneren, NU weg ermee. Niet afwachten.
Ga dat regelen met de webcare en anders alsnog via de Geschillencommissie. DOEN, je hebt er recht op.
Ga dat regelen met de webcare en anders alsnog via de Geschillencommissie. DOEN, je hebt er recht op.
Ts laat je niet opdraaien en ga in op het verzoek van Tele2, zeker weten dat er een oplossing komt
-
afgelopen vrijdag ontving ik een bevestigingsbrief over het opzeggen van mijn abonnement. Het abonnement en automatische incasso stopt per 20 -06-2014.
En bij deze SLUIT ik ook het topic, hierop reageren heeft geen zin want ik verlaat dit forum. Misschien kan forum beheerder mijn profiel verwijderen?
En bij deze SLUIT ik ook het topic, hierop reageren heeft geen zin want ik verlaat dit forum. Misschien kan forum beheerder mijn profiel verwijderen?