LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ruim een maand geen ADSL door overgang KPN adsl naar Online

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
loekiez

ruim een maand geen ADSL door overgang KPN adsl naar Online

Ongelezen bericht door loekiez »

Op 11 september is mijn schoonmoeder volgens Online succesvol overgegaan op ADSL van Online. Dit hadden we half augustus aangevraagd en zij zouden de contacten met KPN verzorgen om dit om te zetten. Voorheen was Online alleen maar haar Internet provider, vanaf 11 sept. dus ook ADSL provider. Voorheen lag dit stukje ADSL signaal bij KPN.
KPN stuurt op deze datum (11 september) een brief naar haar dat het ADSL abonnement per 31-12-2008 zal aflopen. KPN beweert dat mijn schoonmoeder een nieuw jaarabonnement is aangegaan op 31 december, maar ik denk dat dit misschien de datum is van de naamswijziging van Orange naar Online ofzo. De KPN doet al 3 jaar het stukje ADSL voor mijn schoomoeder.
Er is telefonisch gegarandeerd dat mijn schoonmoeder vlekkeloos zou overgaan, alles bleef feitelijk hetzelfde aangezien zij nog steeds Online als provider zou hebben.
Helaas is het sinds 11 september niet meer mogelijk om te Internetten. Het modem geeft geen ADSL signaal lampje meer brandend.
Helpdesk heeft al van alles wijsgemaakt (modem kapot, splitter defect, configuratie onjuist (dit is ook aangepast door mij), etc.).
Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd tussen Online en KPN maar ben nu ruim een maand verder en ze zitten nog steeds zonder ADSL. Wat kan ik nu doen? Ik heb inmiddels al een uur of 3 met Online en KPN gebeld en nog altijd zonder succes.
KPN zegt dat het signaal in orde is en dat Online misschien wat blokkeert, Online wijst naar de KPN.
Kortom we betalen nu 2 partijen voor ADSL signaal maar krijgen het van niemand. Ben blij dat we de telefonie bij het oude gehouden hebben.....
Graag advies en ervaringen want wij zijn echt radeloos. Hartelijk dank!!

TdeHond

Re: ruim een maand geen ADSL door overgang KPN adsl naar Online

Ongelezen bericht door TdeHond »

Eerst kijken in oude overeenkomst of datum einde contract bij KPN klopt met datum die zij in bevestiging einde contract hanteren. Zo niet dan schriftelijk aangetekend bij KPN hier bezwaar tegen aantekenen.

Online is de nieuwe provider. Deze moet er zorg voor dragen dat KPN de lijn vrij geeft waardoor u uw ADSL signaal via Online ontvangt

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... L_provider

Gesloten