LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samenwonen en lopende contracten internet / telefonie etc.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
freekdegrote

Samenwonen en lopende contracten internet / telefonie etc.

Ongelezen bericht door freekdegrote »

Binnenkort ga ik samenwonen met mijn vriendin. Zij heeft echter nét een half jaar een aantal contracten afgesloten voor o.a. tv, internet en telefonie bij verschillende aanbieders. Dat zijn jaarcontracten die normaal gesproken pas ná één vol jaar per maand kunnen worden opgezegd.

Als je verhuist neem je die contracten meestal mee (geldt bijvoorbeeld ook voor een energieleverancier)
Maar ja, 2 aanbieders zijn niet nodig, omdat ik al een volledig abbonnement heb lopen bij UPC.

Weet iemand hoe dat zit met ontbindende voorwaarden van de andere aanbieders als ze bij mij intrekt?

ciske

Re: Samenwonen en lopende contracten internet / telefonie etc.

Ongelezen bericht door ciske »

contract van een jaar moet je helaas afmaken , anders moet je het afkopen . Zonde van je geld misschien een optie om upc bij jouw op te zeggen en dat van je vriendin mee te nemen?

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Samenwonen is geen reden om voortijdig kosteloos op te zeggen.

freekdegrote

Ongelezen bericht door freekdegrote »

hoe zit dat dan bij een energieleverancier? Immers, er kan er maar één tegelijkertijd stroom en gas aan je leveren toch?

ciske

Weet het niet zeker maar volgens mij is een leverancier van gas niet jaar gebonden. Tenzij je ergens voor getekend hebt.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

freekdegrote schreef:Binnenkort ga ik samenwonen met mijn vriendin. Zij heeft echter nét een half jaar een aantal contracten afgesloten voor o.a. tv, internet en telefonie bij verschillende aanbieders.
Om hoge / dubbele kosten te vermijden, wellicht ff paar maandjes wachten met definitief samenwonen?
Zou max 6 maanden moeten zijn als je vriendin geen merjaren contractn heeft afgesloten.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Teunbosseman schreef:
freekdegrote schreef:Binnenkort ga ik samenwonen met mijn vriendin. Zij heeft echter nét een half jaar een aantal contracten afgesloten voor o.a. tv, internet en telefonie bij verschillende aanbieders.
Om hoge / dubbele kosten te vermijden, wellicht ff paar maandjes wachten met definitief samenwonen?
Zou max 6 maanden moeten zijn als je vriendin geen merjaren contractn heeft afgesloten.
Volgens mij kan je beter een paar maanden extra voor internet en telefoon betalen dan een half jaar huur of hypotheek....

ciske

GJvdZ schreef:
Volgens mij kan je beter een paar maanden extra voor internet en telefoon betalen dan een half jaar huur of hypotheek....

Dat lijkt mij inderdaad een stuk goedkoper.

Pareltje31

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

officieel moet je je contract afmaken, ligt er ook aan wie je leverancvier van internet enz is. Werk zelf bij een provider en wij zijn er wel redelijk coulant mee dus je kan proberen of je eerder weg kan

oppie11

Ongelezen bericht door oppie11 »

Dit verschilt per aanbieder en hoe coulant ze daarin zijn. Bij sommige providers kan je, mits je aantoont dat je ergens anders ingeschreven bent en daar al internet aanwezig is, het abonnement ontbinden. Zou het eens nakijken/vragen of dat tot de mogelijkheden behoort.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

freekdegrote schreef:hoe zit dat dan bij een energieleverancier? Immers, er kan er maar één tegelijkertijd stroom en gas aan je leveren toch?
Meestal kun je de energiecontracten wel tussentijds opzeggen, echter dient er een opzegvergoeding betaald te worden als het een jaarcontract of meerjarencontract is als naar gelang hoe lang het contract nog loopt. Als het contract binnen een jaar zou aflopen is dat meestal rond de 50,-.

Je zou ook kunnen kijken of een van de 2 contracten opgezegd kan worden zonder extra kosten. Mocht dat de jouwe blijken te zijn, kun je deze opzeggen en de andere verhuizen. Je kunt ook contact opnemen met beide leveranciers om eens te kijken of er een van de 2 coulant wil zijn met zoiets. Mocht jouw eigen contract vrij opzegbaar zijn, kun je er ook proberen contact op te nemen met die energieleverancier en bijvoorbeeld je contract verlengen en vragen of zij de opzegvergoeding van het andere contract (welke wel op andere naam staat) willen overnemen. Beetje onder het motto van je weet maar nooit en gewoon vragen.

Gesloten