LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Server-crash bij Tele2

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Jan Staaks

Server-crash bij Tele2

Ongelezen bericht door Jan Staaks »

Vorige week vrijdag 9 mei 2014 had ik problemen met mijn emailadres. Geen berichten meer te zien of te maken.
Gebeld met klantenservice. Na enige tijd werd mij verteld dat een server met "oude"e-mailadressen was gecrasht en dat ik maar een nieuw adres moest maken. Waarschijnlijk hebben hier meer mensen last van. Het oude e-mailadres was volgens de klantenservice niet meer te gebruiken. Men heeft dus vergeten een backup te maken van deze server. Jammer, want dat adres had ik al 10 jaar, want zolang ben ik al klant bij Tele2.
Mijn vraag is: zijn er meer mensen die dit probleem gehad hebben en wat was hun oplossing?
N.B. Klantenservice heeft gezegd dat het probleem bekend was bij het hoofdkantoor.

Har06

Re: Server-crash bij Tele2

Ongelezen bericht door Har06 »

Jan Staaks schreef:Vorige week vrijdag 9 mei 2014 had ik problemen met mijn emailadres. Geen berichten meer te zien of te maken.
Gebeld met klantenservice. Na enige tijd werd mij verteld dat een server met "oude"e-mailadressen was gecrasht en dat ik maar een nieuw adres moest maken. Waarschijnlijk hebben hier meer mensen last van. Het oude e-mailadres was volgens de klantenservice niet meer te gebruiken. Men heeft dus vergeten een backup te maken van deze server. Jammer, want dat adres had ik al 10 jaar, want zolang ben ik al klant bij Tele2.
Mijn vraag is: zijn er meer mensen die dit probleem gehad hebben en wat was hun oplossing?
N.B. Klantenservice heeft gezegd dat het probleem bekend was bij het hoofdkantoor.

Maak een nieuw mail account aan, zo erg moeilijk is het niet :oops:

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jan Staaks schreef:Vorige week vrijdag 9 mei 2014 had ik problemen met mijn emailadres. Geen berichten meer te zien of te maken.
Errug slordig, maar ja, weg is weg. Helaas. U mag van de provider verwachten dat zij een deugdelijke backup van de server maken, maar als ze dit vergeten tsja, wat doe je dan. Iets wat er niet meer is kun je ook niet terugkrijgen. De les is dat je beter zelf ook regelmatig kunt backuppen.

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

Nee tele2 zou oude e-mail adressen moeten herstellen.
Even nieuw adres aanmaken is voor veel mensen gene oplossing. als je weet wat er allemaal soms aan een mail adres is gekoppelt zou je alle sites ook weer moeten aan passen. Met alle ellende.
En omdat tele2 ook nog versatel adress gebruikt, word het nog lastiger.

Neem toch een maildomein voor paar euro per jaar, dan heb je helemaal geen gezeur met providers en wisselen van providers. Al moet ik zeggen dat ik nog maar weinig wissel. simpel omdat er geen keus is het is kabel of kabel. al het andere is te traag.

Har06

sadfly schreef:
Nee tele2 zou oude e-mail adressen moeten herstellen.
Even nieuw adres aanmaken is voor veel mensen gene oplossing. als je weet wat er allemaal soms aan een mail adres is gekoppelt zou je alle sites ook weer moeten aan passen. Met alle ellende.
En omdat tele2 ook nog versatel adress gebruikt, word het nog lastiger.

Neem toch een maildomein voor paar euro per jaar, dan heb je helemaal geen gezeur met providers en wisselen van providers. Al moet ik zeggen dat ik nog maar weinig wissel. simpel omdat er geen keus is het is kabel of kabel. al het andere is te traag.
Test eens alle providers met un draadjes kabel glasvezel etc etc keus voldoende :roll:

sadfly

Glasvezel, al heel lang niet beschikbaar. wel in nieuwere wijken.
adsl, bagger en traag. vdsl valt onder de zelde categorie bagegr en traag, eigelijk trager dan ze op geven.

Dus blijft er nog steeds alleen kabel over, en dat werkt gelukkig goed. maar er is dus geen keus.
Ik zocht niet iets tragers. wel iets snellers. > 80Mbit up/down. ze zullen glas nog heel lang rekken, zal wel te duur zijn met aanleggen in wat oudere wijken. :?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

sadfly schreef:Glasvezel, al heel lang niet beschikbaar. wel in nieuwere wijken.
adsl, bagger en traag. vdsl valt onder de zelde categorie bagegr en traag, eigelijk trager dan ze op geven.

Dus blijft er nog steeds alleen kabel over, en dat werkt gelukkig goed. maar er is dus geen keus.
Ik zocht niet iets tragers. wel iets snellers. > 80Mbit up/down. ze zullen glas nog heel lang rekken, zal wel te duur zijn met aanleggen in wat oudere wijken. :?
Het enige goed alternatief is echt 4G (dus niet de 3.8g bagger die ze nu installeren). Dan heb je 120/ 60 door de lucht. Paar mastjes aanpassen ben je binnen 2 jaar klaar heb je in heel nederland supersnel internet. Een andere mogelijkheid is wimax, maar dat stuit op verzet omdat de straling onveilig zou zijn.

Har06

olaf79 schreef:
sadfly schreef:Glasvezel, al heel lang niet beschikbaar. wel in nieuwere wijken.

Het enige goed alternatief is echt 4G (dus niet de 3.8g bagger die ze nu installeren). Dan heb je 120/ 60 door de lucht. Paar mastjes aanpassen ben je binnen 2 jaar klaar heb je in heel nederland supersnel internet. Een andere mogelijkheid is wimax, maar dat stuit op verzet omdat de straling onveilig zou zijn.
is technisch bewezen onveilig, sla er de vakbladen op na

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Jan Staaks schreef:Na enige tijd werd mij verteld dat een server met "oude"e-mailadressen was gecrasht en dat ik maar een nieuw adres moest maken. Waarschijnlijk hebben hier meer mensen last van. Het oude e-mailadres was volgens de klantenservice niet meer te gebruiken.
Dit lijkt mij allemaal nonsense, dit amateurisme toont aan dat Tele2 zaakjes niet op orde heeft.
Een server kan crashen enige dat gebruiker zou kunnen merken is enkele verdwenen mailtjes.
Echt ongehoord dat je email adres nu weg is.

sadfly

Draadloze rommel, dus juist waar je van weg moet blijven.
Slechte ping, hoge latency. vast en zeker een datalimiet. en omdat het draadloos is niet zo betrouwbaar.

Gesloten