LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Service en producten UPC
Service en producten UPC
Bij deze zou ik willen weten of er meerdere mensen zijn met de hieronder staande problemen met UPC.
Ik had destijds een pakket bij UPC met Fiber 25 voor 10 euro meer pm kon ik Fiber 60 krijgen , dit gedaan maar dan begint alle ellende , UPC moest alles omzetten dit zou binnen 24 uur geregeld zijn , maar naar 24 uur nog niets,klantenservice gebeld en men zei er is vergeten iets om te zzetten maar nu is het geregeld , echter niets
en ineens geen televisie en telefoon meer viel ineens uit in de avond ,wederom UPC gebeld moest met GSM (extra kosten ) lange wachttijd. Eindelijk iemand aan de telefoon en om het verhaal in te korten wederom een smoes van de medewerker zo is dit nog minimaal 2 weken gegaan voordat het voor elkaar was.
Mijn tweede probleem was beeld bleef vaak stil staan en geregeld blokkerig etc, door telefoon zei UPC kastje is niet goed en word omgeruild , dag vrij moeten nemen en wat gebeurt er , er komt een monteur en die zei al direct ik kan niets doen bij upc ligt al 2 dagen het systeem plat.
Dus dag vrij voor niets , wederom een nieuwe afspraak voor monteur deze heeft alles nagemeten en kon niets vinden echter terwijl hij er nog was zag hij ineens de klacht op de tv ( beeld stil en blokken) hierop zei hij er moet een versterker tussen uitgang van upc kastje , maar mag dat niet doen kost € 49,00 en ging weer weg, naar UPC winkel gegaan en die zeiden weer klantenservice bellen , na een dag of 2 werden wij gebeld door een klachtenmedewerker en die zei dat de versterker gratis geplaats zou worden, is gebeurt maar op nota erbij gerekend € 49 voor monteur, nu moet ik eerst betalen en krijg het bedrag na 2 maanden terug , vindt ik absoluut schandalig om eerst zelf te moeten bvetalen en na 2 maanden terug te ontvangen voor apparatuur die niet naar behoren werkte.
Graag andere mensen met klachten over UPC, zodat ik mogelijk iets mee kan gaan doen.
Ik had destijds een pakket bij UPC met Fiber 25 voor 10 euro meer pm kon ik Fiber 60 krijgen , dit gedaan maar dan begint alle ellende , UPC moest alles omzetten dit zou binnen 24 uur geregeld zijn , maar naar 24 uur nog niets,klantenservice gebeld en men zei er is vergeten iets om te zzetten maar nu is het geregeld , echter niets
en ineens geen televisie en telefoon meer viel ineens uit in de avond ,wederom UPC gebeld moest met GSM (extra kosten ) lange wachttijd. Eindelijk iemand aan de telefoon en om het verhaal in te korten wederom een smoes van de medewerker zo is dit nog minimaal 2 weken gegaan voordat het voor elkaar was.
Mijn tweede probleem was beeld bleef vaak stil staan en geregeld blokkerig etc, door telefoon zei UPC kastje is niet goed en word omgeruild , dag vrij moeten nemen en wat gebeurt er , er komt een monteur en die zei al direct ik kan niets doen bij upc ligt al 2 dagen het systeem plat.
Dus dag vrij voor niets , wederom een nieuwe afspraak voor monteur deze heeft alles nagemeten en kon niets vinden echter terwijl hij er nog was zag hij ineens de klacht op de tv ( beeld stil en blokken) hierop zei hij er moet een versterker tussen uitgang van upc kastje , maar mag dat niet doen kost € 49,00 en ging weer weg, naar UPC winkel gegaan en die zeiden weer klantenservice bellen , na een dag of 2 werden wij gebeld door een klachtenmedewerker en die zei dat de versterker gratis geplaats zou worden, is gebeurt maar op nota erbij gerekend € 49 voor monteur, nu moet ik eerst betalen en krijg het bedrag na 2 maanden terug , vindt ik absoluut schandalig om eerst zelf te moeten bvetalen en na 2 maanden terug te ontvangen voor apparatuur die niet naar behoren werkte.
Graag andere mensen met klachten over UPC, zodat ik mogelijk iets mee kan gaan doen.
Re: Service en producten UPC
Als het signaal te zwak is en er een versterker geplaats is via UPC komt deze handeling uiteraard voor eigen rekening( binneninstallatie).
Bij mij ging de omzetting van analoog naar digitaal met de bestaande coax kabel ook niet goed, na vervangen van connectoren en het plaatsen van een versterker door mezelf , ontvang ik een goed digitaal beeld
Bij mij ging de omzetting van analoog naar digitaal met de bestaande coax kabel ook niet goed, na vervangen van connectoren en het plaatsen van een versterker door mezelf , ontvang ik een goed digitaal beeld
Laatst gewijzigd door Henri42 op 24 mar 2011 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
@mardle, je zegt toch dat je het terug krijgt? dan zie ik het probleem niet zo.
-
laat me raden, een monteur van guidion?
ze hadden het signaal in de eindversterker moeten nakijken. daar gaat het vaak fout.
bij een goede coax12 kabel heb je op 10 meter nog minimaal verlies.
alleen als je meerder tv's in huis hebt met splitters ertussen is een versterker verstandig. en die is dan voor eigen rekening.
minimaal signaal wat in de meterkast moet binnenkomen is 67db op hoog en laag.
minimaal signaal wat in de woonkamer moet binnenkomen is 62db op hoog en laag.
indien dit niet het geval is, is er iets mis in de EV
dus henri42,
niet zomaar iets zeggen waar je geen verstand van hebt.
ze hadden het signaal in de eindversterker moeten nakijken. daar gaat het vaak fout.
alleen als je meerder tv's in huis hebt met splitters ertussen is een versterker verstandig. en die is dan voor eigen rekening.
dus henri42,
renegade66 schreef:laat me raden, een monteur van guidion?
dus henri42,
jij onderschrijft mijn lijntje, de binnenkomst was eerst plm 68 bij de modem en 15b m1 verder in de woonkamer slechts 38 dbA, met een betere kwaliteit kabel connectoren en versterker is de signaalsterkte plm 65 dbA
-
30db verlies op 15m? dat heeft niets met connectoren te maken maar met de kwaliteit kabel die je gebruikt.
als ik jou was zou ik die maar gaan vervangen want die kabel is naar de kl*te.
ik weet niet hoeveel je die versterker nu laat uitsturen maar kan je wel vertellen dat jij nu ontzettend veel ruisversterking hebt.
het blijkt wel dat jij of de monteur er totaal geen verstand van hebt.
incl. de versterker had ik zeker 72db in je woonkamer laten binnenkomen zonder de versterker echt open te draaien. dan had ik hem hooguit 6db versterkt.
als ik jou was zou ik die maar gaan vervangen want die kabel is naar de kl*te.
ik weet niet hoeveel je die versterker nu laat uitsturen maar kan je wel vertellen dat jij nu ontzettend veel ruisversterking hebt.
het blijkt wel dat jij of de monteur er totaal geen verstand van hebt.
incl. de versterker had ik zeker 72db in je woonkamer laten binnenkomen zonder de versterker echt open te draaien. dan had ik hem hooguit 6db versterkt.
Renegade lezen is niet je sterkste punt:renegade66 schreef:30db verlies op 15m? dat heeft niets met connectoren te maken maar met de kwaliteit kabel die je gebruikt.als ik jou was zou ik die maar gaan vervangen want die kabel is naar de kl*te.
het blijkt wel dat jij of de monteur er totaal geen verstand van hebt. incl. de versterker had ik zeker 72db in je woonkamer laten binnenkomen zonder de versterker echt open te draaien. dan had ik hem hooguit 6db versterkt.
In mijn eerdere reactie schreef ik al dat de kabel vervangen is.
Voor een Hirschmann versterker met retoursignaal te plaatsen heb ik geen monteur van Guidion of een zpp nodig, uiteraard ben ik geen kabelmonteur.
Wij zijn tevreden met de 65 dbA signaalsterkte in de woonkamer, indien we ooit overstappen op HD voeren we het signaal wel op,indien noodzakelijk.
-
gefeliciteerd henri,
blij dat je tevreden bent met een baggerkabeltje waarbij je over 15m 30db verlies hebt.
als jij denkt dat een versterker de oplossing is wens ik je veel succes.
ga a.u.b geen advies meer geven op dit forum over internet, telefonie, tv, en upc, want je hebt er klaarblijkelijk totaal geen bal verstand van.
zoveel verlies op een goede kabel, zoals jij zegt, op 15m is wel degelijk slechte kabel. dit duid op een breuk, kernschade, mantelschade, kern en mantel die tegen elkaar aan komen, enz.
zal ik je alvast hd aanbieden?
hebben we er weer een klacht bij op het forum.
trouwens hoe heb jij het signaal eigenlijk gemeten?
blij dat je tevreden bent met een baggerkabeltje waarbij je over 15m 30db verlies hebt.
ga a.u.b geen advies meer geven op dit forum over internet, telefonie, tv, en upc, want je hebt er klaarblijkelijk totaal geen bal verstand van.
zoveel verlies op een goede kabel, zoals jij zegt, op 15m is wel degelijk slechte kabel. dit duid op een breuk, kernschade, mantelschade, kern en mantel die tegen elkaar aan komen, enz.
zal ik je alvast hd aanbieden?
hebben we er weer een klacht bij op het forum.
trouwens hoe heb jij het signaal eigenlijk gemeten?
Uhh, het kabel signaal wat upc levert is dusdanig sterk dat er voor zowel analoog/digitaal geen versterker nodig is. Als de hele bekabeling niet goed is en je pleurt daar een versterker tussen maak je het probleem enkel maar groter. Is wel makkelijk om de kabelaar voor jou problemen op te laten draaien. Nu oplossing gericht alle splitters en kabels vervangen en de versterker in de kliko mag wel niet maar kun je er afscheid van nemen.
[quote="renegade66"]gefeliciteerd henri,
/quote]
Renegade66 zoals je misschien gelezen had kunnen hebben? het gemeten signaal verlies was met een verouderde buitenkabel in m,n tuin, nadien de coax kabel vervangen met bijbehorende voorzieningen en een fatsoenlijke hirschmann versterker met retour signaal en aansluitmogelijkheden voor 4 splitters ivm andere tv,s etc ,Renegade66 was jij geen deskundige monteur?.
Signalen zijn gemakkelijk te meten, m,n buurman heeft namelijk een electronica zaak, verder heeft de tv ook mogelijkheden om een signaalsterkte te kunnen uitlezen, resp via UPC kun je ook signalen checken, vous compris ?
/quote]
Renegade66 zoals je misschien gelezen had kunnen hebben? het gemeten signaal verlies was met een verouderde buitenkabel in m,n tuin, nadien de coax kabel vervangen met bijbehorende voorzieningen en een fatsoenlijke hirschmann versterker met retour signaal en aansluitmogelijkheden voor 4 splitters ivm andere tv,s etc ,Renegade66 was jij geen deskundige monteur?.
Signalen zijn gemakkelijk te meten, m,n buurman heeft namelijk een electronica zaak, verder heeft de tv ook mogelijkheden om een signaalsterkte te kunnen uitlezen, resp via UPC kun je ook signalen checken, vous compris ?
-
Henri42,Renegade66 zoals je misschien gelezen had kunnen hebben:?? het gemeten signaal verlies was met een verouderde buitenkabel in m,n tuin, nadien de coax kabel vervangen met bijbehorende voorzieningen en een fatsoenlijke hirschmann versterker met retour signaal en aansluitmogelijkheden voor 4 splitters ivm andere tv,s etc ,Renegade66 was jij geen deskundige monteur?.
ga jij me maar eens wijzen waar dit staat dan? want dit heb jij totaal niet vermeld.
ga jij mij maar eens uitleggen hoe jij eerst een inkomend signaal van 68db hebt en nu met een vernieuwde kabel inc. een hirschmann versterker nog maar 65db overhoud.
dit klopt gewoon niet.
en ja ik ben een dusdanig deskundig monteur dat ik kan zeggen dat dit niet klopt wat jij zegt.
namelijk als jij al een inkomend signaal van 68db hebt kun je met een versterker geen 65db overhouden. dit zou betekenen dat je versterker niet werkt.
het woord zegt het al versterker.
en die metertjes bij je electronicazaakje is rotzooi, en op je tv kun je never de correcte signaalsterkte meten.
het gaat namelijk om welke frequentie je meet, en dan heb je toch wel een stealth of een uitgebreide beeldkoffer nodig. of die flutmetertjes die guidion gebruikt (SPM) die komen ook nog redelijk in de buurt.
geloof me deze confrontatie ga je niet van mij winnen.
egade 66renegade66 schreef:Henri42,Renegade66 zoals je misschien gelezen had kunnen hebben:?? het gemeten signaal verlies was met een verouderde buitenkabel in m,n tuin, nadien de coax kabel vervangen met bijbehorende voorzieningen en een fatsoenlijke hirschmann versterker met retour signaal en aansluitmogelijkheden voor 4 splitters ivm andere tv,s etc ,Renegade66 was jij geen deskundige monteur?.
ga jij me maar eens wijzen waar dit staat dan? want dit heb jij totaal niet vermeld.
ga jij mij maar eens uitleggen hoe jij eerst een inkomend signaal van 68db hebt en nu met een vernieuwde kabel inc. een hirschmann versterker nog maar 65db overhoud.
dit klopt gewoon niet.
en ja ik ben een dusdanig deskundig monteur dat ik kan zeggen dat dit niet klopt wat jij zegt.
namelijk als jij al een inkomend signaal van 68db hebt kun je met een versterker geen 65db overhouden. dit zou betekenen dat je versterker niet werkt.
het woord zegt het al versterker.
en die metertjes bij je electronicazaakje is rotzooi, en op je tv kun je never de correcte signaalsterkte meten.
het gaat namelijk om welke frequentie je meet, en dan heb je toch wel een stealth of een uitgebreide beeldkoffer nodig. of die flutmetertjes die guidion gebruikt (SPM) die komen ook nog redelijk in de buurt.
geloof me deze confrontatie ga je niet van mij winnen.
Renegade66,
Inderdaad van woordverwisselingen kan niemand winnen, ik geef U volkomen gelijk en onderken dat ik een hoop rommel gemonteerd heb, de Hirschmann versterker is ook niets waard.
De exacte dbA meting vind ik van geen belang, het resultaat telt, UPC heeft vanmorgen wederom het signaal van de TV als goed beoordeeld.
Ik staak mijn interventie aan deze topic. Bye all
-
ik heb niet gezegd dat je rommel hebt gekocht en dat de hirschmann niets waard is. ik geef alleen aan dat je totaalsignaal niet overeenkomt met wat je verteld. dit duid op een fout in je aansluitingen.en onderken dat ik een hoop rommel gemonteerd heb, de Hirschmann versterker is ook niets waard.
en hoe heeft upc dan wel je signaal nagekeken?
is er een monteur bij je geweest? op zaterdag?
vind het wel zwak dat je niet verder wilt discussiëren, is toch wel een teken dat het je nu een beetje te moeilijk wordt.
maar toch een fijne avond gewenst dan.
Laatste poging: UPC kan online de signaal sterkte meten , daarvoor komt geen zpp,er langs, mijn buurman heeft eveneens een sigaalmeter, LENEN ???renegade66 schreef:ik heb niet gezegd dat je rommel hebt gekocht en dat de hirschmann niets waard is. ik geef alleen aan dat je totaalsignaal niet overeenkomt met wat je verteld. dit duid op een fout in je aansluitingen.en onderken dat ik een hoop rommel gemonteerd heb, de Hirschmann versterker is ook niets waard.
en hoe heeft upc dan wel je signaal nagekeken?is er een monteur bij je geweest? op zaterdag?
vind het wel zwak dat je niet verder wilt discussiëren, is toch wel een teken dat het je nu een beetje te moeilijk wordt.
maar toch een fijne avond gewenst dan.
-
UPC kan online geen signaal meten, ze kunnen alleen aan de hand van jou modemgegevens een indicatie geven, daar is een rekenmodule voor die niet iedereen daar beheerst.
dan nog zitten ze er vaak naast.
en om wat voor signaalmeter gaat het dan? ik neem aan dat hij geen stealth heeft?
die zijn nogal prijzig namelijk.
verder zijn er niet veel meters die het signaal goed meten.
en om wat voor signaalmeter gaat het dan? ik neem aan dat hij geen stealth heeft?
Off-topic berichten zijn verwijderd door de Moderator.
Graag on-topic blijven!
Graag on-topic blijven!
Zoals eerder aangeven hoef ik de signaalsterkte niet op de 5 db nauwkeurig te weten, voorstaande is voor mij niet van belang, UPC kan met mij samen de gemiddelde signaalsterkte op de tv,s taxeren, mijn buurman heeft met een signaalmeter voor en achter de Hirschman versterker en de retoursignalen uitgelezen, zo simpel kan het zijnrenegade66 schreef: UPC kan online geen signaal meten, ze kunnen alleen aan de hand van jou modemgegevens een indicatie geven, daar is een rekenmodule voor die niet iedereen daar beheerst.
-
hmmm retoursignaal gemeten door je buurman?
ff serieus dan, met wat voor signaalmeter is dit gedaan dan?
er zijn maar weinig meters die dit kunnen en die kosten enkele duizenden euro's.
en dan moet hij ook nog de frequentie weten van UPC.
of werkt hij soms voor upc?
wat ik je verder duidelijk probeer te maken is dat je misschien wel een goed signaal hebt,
maar het signaal is nu met nieuwe kabels en je versterker minder dan wat je inkomend had.
en dat klopt gewoon niet, dit duid gewoon op een probleem in je kabel/signaal/versterker.
maar als jou buurman dit zo goed kan en weet kan hij dat toch wel beamen.
en het signaal van je tv's is niet door upc van afstand te meten, het enige wat ze kunnen zien is het signaal van je mediabox en modem. en daar zit heel wat verschil tussen.
met jou kabel zou je indien je 15m c12 hebt gebruikt maar 1,8db verlies moeten hebben.
jij zegt dat je inkomend signaal 68db was, dus moet je nu ongeveer zonder versterker 66db overhouden.
en dat is bij jou niet het geval, dus is er iets mis.
simpel.
ff serieus dan, met wat voor signaalmeter is dit gedaan dan?
er zijn maar weinig meters die dit kunnen en die kosten enkele duizenden euro's.
en dan moet hij ook nog de frequentie weten van UPC.
of werkt hij soms voor upc?
wat ik je verder duidelijk probeer te maken is dat je misschien wel een goed signaal hebt,
maar het signaal is nu met nieuwe kabels en je versterker minder dan wat je inkomend had.
en dat klopt gewoon niet, dit duid gewoon op een probleem in je kabel/signaal/versterker.
maar als jou buurman dit zo goed kan en weet kan hij dat toch wel beamen.
en het signaal van je tv's is niet door upc van afstand te meten, het enige wat ze kunnen zien is het signaal van je mediabox en modem. en daar zit heel wat verschil tussen.
met jou kabel zou je indien je 15m c12 hebt gebruikt maar 1,8db verlies moeten hebben.
jij zegt dat je inkomend signaal 68db was, dus moet je nu ongeveer zonder versterker 66db overhouden.
en dat is bij jou niet het geval, dus is er iets mis.
simpel.
Laatste reactie: hoe en wat men bij benadering meet zal mij een worst zijn, het gaat erom de ik nu een helder en scherp tv beeld op 3 plaatsen in m,n huis heb via UPC
-
ok, je kan dus geen antwoorden geven op mijn vragen.
in mijn opinie l*l je dus gewoon alles uit je nek wat je hier verteld.
je hebt altijd mooie antwoorden tegen anderen,
maar als er iemand is die jou op je antwoorden wijst en vraagt op wat voor manier dit is gedaan o.i.d heb je geen antwoord.
dus mensen hier kunnen beter niet op jou antwoorden vertrouwen want je hebt totaal geen onderbouwingen en verstand van zaken omtrent UPC en signaal.
veel plezier met je signaal. (die niet klopt)
in mijn opinie l*l je dus gewoon alles uit je nek wat je hier verteld.
je hebt altijd mooie antwoorden tegen anderen,
maar als er iemand is die jou op je antwoorden wijst en vraagt op wat voor manier dit is gedaan o.i.d heb je geen antwoord.
dus mensen hier kunnen beter niet op jou antwoorden vertrouwen want je hebt totaal geen onderbouwingen en verstand van zaken omtrent UPC en signaal.
veel plezier met je signaal. (die niet klopt)