LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sjello Sjeize

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
JJwebaline

Sjello Sjeize

Ongelezen bericht door JJwebaline »

DEZE MAIL IS NAAR CHELLO GEGAAN!
==========================

Geachte heer Tempelman en administratie,
(dir. consumentenmarkt)

Jullie worden met de dag arroganter. Met de dag a-socialer. Met de dag meer oogkleppen op die zo ver mogelijk in de horizon reiken. Dit is echt niet meer normaal en ik wil nu echt dat hier iets aan gedaan wordt. Ik heb onderhand zoveel geslikt qua behandeling en prijsverhogingen. Ik heb het merendeel maar laten gaan, omdat jullie toch een lompe organisatie zijn die niets doet of gewoonweg zijn macht misbruikt. Ik hoop dat deze monopolie-positie gauw van jullie wordt afgenomen. Want nuu ben ik het toch echt zat. Over het algemeen probeer ik een conflict altijd positief te benaderen, want dat brengt meer resultaat, maar this is the bloody limit...

Dit is het geval.

Ik ben thuiswonend. Woon nog bij mijn 2 ouders. Een groot huis. En nee, we zijn niet rijk.
Linkerkant van het huis, 1 kabel-aansluiting - daar wordt tv en radio afgetapt. Geen internet. Geen ruimte voor, geen behoefte aan.
Rechter kant van het huis, daar hebben we ook een aansluiting. Ik zit daar en maak volop gebruik van het internet. Puur en alleen internet, dus ik heb TV en RADIO niet nodig. Ook nooit nodig gehad en ook in de toekomst niet nodig. Ik slik nu al jaren het feit dat ik MOET betalen voor TV en RADIO, anders kan ik internet niet op. De aansluiting moet geactiveerd worden, anders kan ik niet internet gebruiken, ook al heb ik TV en RADIO niet nodig. Tenminste, dat is jullie (technisch) verhaal. Of ik er nu wel of niet gebruik van maak, ik moet TV en RADIO en INTERNET betalen. Dus in feite betaal ik al jaren voor iets wat ik niet gebruik. Maar enfin, ik heb het geslikt al die jaren. Ik krijg nu maandelijks een factuur van 65,15 euro incl. BTW. En da's a-sociaal hoog als je dat vergelijkt met andere kabelaars, adsl-aanbieders of wie ook maar internet aanbiedt. Ik kan mij nog een tijd herinneren van dat we in de 40 zaten, maar goed, alles wordt duurder, is logisch. Maar, niet alleen de prijs is asociaal hoog, maar sinds een 2tal weken heb ik ook weer storingen. Internet plat en kan ik niet verder werken. TIME = MONEY Jullie oplossing: service pack opsturen aan de klant en zoek het maar uit. "Misschien" dat het de storingen verhelpt.

En dan nu, bij de post. Een schrijven van upc van 11 december 2003 - onderwerp: nieuw tarief per 1 januari 2004 - nr.12666. Heel typisch, geen telefoonnummer erbij gezet, want stel joh, dat een paar mensen boos zijn en jullie gaan bellen. Krijg je het nog druk ook joh!

Hoe dan ook, jullie gaan het RADIO en TV-pakket in prijs WEER verhogen met maar liefst meer dan 3 euro. Hebben we het afgelopen jaar al niet 2 keer een verhoging gehad? En ik moet ook al extra betalen voor administratiekosten? Want ik weiger een automatische incasso af te geven aan jullie. Want jullie trekken dan gewoon mijn bankrekening leeg, als het ff kan. Als ik nou eens waar voor mijn geld kreeg, dan heb je er nog een goeie reden voor. Maar jullie dienst doet het niet eens goed.

Dus, ik moet nu WEER meer betalen voor RADIO en TV, terwijl ik niet eens van die dienst gebruik maak. Plus, we hebben al 2 prijsverhogingen achter de rug dit jaar. Plus, ik moet extra administratiekosten betalen (is ook 2 keer verhoogd en jullie blijven maar dat velletje sturen zodat ik jullie wel ga machtigen - ik pieker er niet over), omdat ik weiger jullie dan ook maar 1 vinger te geven. Want mijn hand is niet veilig bij jullie.

Ik eis nu per direct een lager bedrag op mijn factuur. Dit is een a-sociaal hoog bedrag wat ik betaal. Ik maak niet eens volledig gebruik van jullie diensten. Het is asociaal hoog vergeleken met jullie concurrentie. EN 1 jaar eens geen prijsverhogingen doorvoeren svp, is dat minstens 1 keer in jullie bestaan misschien mogelijk? Doe eens zuinig zijn op jullie bestaande klanten. En niet enkel bezig zijn met het binnenhalen van nieuwe klanten met lage prijzen, om ze daarna van de nodige slapeloze nachten te voorzien. De goeie gevallen niet meegenomen...
Ik ben het nu echt spuugzat. Ik wil een verlaging van mijn factuur en behandel uw bestaande klanten eens op een fatsoenlijke manier. Ik ben geen monopolist, maar ik zou allang failliet gegaan zijn met zulke bedrijfsvoering.

Vol afwijzing,
John Jansen

p.s. deze mail gaat ook naar VARA KASSA en TROS RADAR en de 2e KAMER !!!

Gast

Re: Sjello Sjeize

Ongelezen bericht door Gast »

Je weet vantevoren dat als je via upc internet neemt, dat je een kabelaansluiting moet hebben, dus standaard radio en tv kabel.
Als je nu slim was geweest had je 't gewoon via de kabel van je ouders laten lopen en aan je ouders het internet bedrag betaald.

Het werkt zo, wil je via UPC, internet of telefoon, moet er dus een radio en tv aansluiting actief zijn. Dit geldt ook als je via kpn (o.i.d.) isdn of adsl neemt, je moet dan wel een normale telefoon-aansluiting hebben.
Het klinkt erg krom, maar zo is het nu eenmaal.

Dus ik ben bang dat je 'vriendelijke' mail geen nut heeft, want het is algemeen bekend.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

probeer eens mijn faktuur on line, dan heb je geen last van administratiekosten en blijf je in control (jij bepaalt of je de nota betaalt) (zie www.upc.nl voor het aanmeldformulier)

JohanC

Ongelezen bericht door JohanC »

Bwoehahahaha dit is echt te grappig voor woorden. bwoehahaha
the bloody limit en jij verwacht dat je brief serieus genomen wordt.
Ik kan je bij deze direct het antwoord vertellen.
Jou brief is niet echt duidelijk qua beschrijven van de woon situatie.
zijn het 1 of 2 huizen? ( 2 adressen dus )
bij 1 huis: heb je dus inderdaad een abbo op het adres van je ouders dus loop het via 1 lijn.
bij 2 huizen: als het 2 aparte huizen zijn vraag ik me af hoe jij tv kijkt? als ik je verhaal begrijp tap je het bij je ouders af namelijk, je begrijpt dat dit niet is toegestaan en je gebruik zal moeten maken van je eigen aansluiting in de woonkamer voor de tv.

JJweb

Ongelezen bericht door JJweb »

Het is 1 huis met daarin 2 aansluitingen. Dat ligt zo ver uit elkaar, dat ik niet de lijn kan doortrekken, dan moet ik door alles heen boren en dan nog eens 50meter kabel gaan trekken. Dat kan dus niet, ook technisch gezien niet, want hoe langer de kabel, hoe slechter de verbinding is mij verteld.

En ik vind mijn brief wel degelijk duidelijk geschreven. Ik leg dingen soms zelfs 2 keer duidelijk uit, nou, ben ik dan zo slim of ben jij dan zo dom? Hoe dan ook, die arrogantie die hoort gewoon niet en die zal ook afnemen als eenmaal hun monopolie wordt afgenomen, want die misbruiken ze. Of nog handiger, internet via het stopcontact of gratis verspreiding via een centraal punt in elke gemeente en dit dan opvangen met een antenne. Het bestaat al, maar de overheid moet dit stimuleren en monopolie om zeep helpen.

En het valt mij tegen dat sommige mensen hier ipv steunen, leuk denken te zijn en gaan afzeiken. Ga bij UPC werken joh, want daar pas je dan tussen...

JohanC

Ongelezen bericht door JohanC »

1 huis dus ook 1 aansluiting.
Je moet het modem bij het eerste punt van de coax aansluiting plaatsen. mijn vermoeden is dat dit in de huiskamer van je ouders is. een daaraan bevestigde utp kabel kan makkelijk 100 meter worden dus dat is geen probleem. Een andere aansluitmogelijkheid bestaat niet. en dan niet komen met het heeft zo gewerkt. dat is dan mazzel geweest zo hoort het en niet anders.
dus je betaalt ook maar 1 kabeltv aansluiting, althans dat doen je ouders.

dat ga kan je trouwens weglaten...

Gesloten