| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte verbinding 's avonds, 's weekends en met feestdagen
Slechte verbinding 's avonds, 's weekends en met feestdagen
Voor zover wij weten hebben wij een internetabonnement inclusief bellen bij Telfort. Dit abonnement heeft geen downloadlimiet. Wat ons echter opvalt is dat onze "download" computer tijdens bovengenoemde, zeg maar drukkere, uren nauwelijks of totaal geen internet verbinding heeft. Toevallig is er op normale doordeweekse dagen wel een hele goede en snelle verbinding. Is dit wel zo toevallig? Misschien dat iemand weet hoe dit mogelijk is?
Trouwens wij zijn niet de enige die er last van hebben. Onze buren met eenzelfde aansluiting hebben soortgelijke problemen en daarbij ook nog vaak de telefoon niet werkend.
Wat is hier aan de hand, kan Telfort dit bepalen?
Trouwens wij zijn niet de enige die er last van hebben. Onze buren met eenzelfde aansluiting hebben soortgelijke problemen en daarbij ook nog vaak de telefoon niet werkend.
Wat is hier aan de hand, kan Telfort dit bepalen?
Re: Slechte verbinding 's avonds, 's weekends en met feestdagen
Is de PC verbonden via kabel of draadloos? Het wil nog weleens helpen om het kanaal van het draadloos netwerk aan te passen op de modem/router. Meerdere wifi netwerken op 1 kanaal kan storen wat resulteert in een slechte /trage verbinding.
-
stofzuigertje
Meerdere Telfort en ook andere aanbieders hebben vaker dit probleem.
Ik heb elders gelezen dat met schakelklok in de nacht enige tijd modem uit zetten helpt om modem te resetten.
Ik heb sinds de schakelklok dus van 3.00 tot 4.00 uur geen telefoon meer, maar minder problemen, probeer het eens, bij mijn werd het beter.
Ik weet niet waarom maar mijn problemen zijn nu opgelost.
Ik heb elders gelezen dat met schakelklok in de nacht enige tijd modem uit zetten helpt om modem te resetten.
Ik heb sinds de schakelklok dus van 3.00 tot 4.00 uur geen telefoon meer, maar minder problemen, probeer het eens, bij mijn werd het beter.
Ik weet niet waarom maar mijn problemen zijn nu opgelost.
Ik hoorde laatst van een monteur dat dit te maken heeft met dynamische schakelingen in de centrales. De software zoekt continu naar de snelheden waarop de verbindingen het meest stabiel zijn. Bij een grotere vraag naar bandbreedte kan het zonder de dynamische schakelingen voorkomen dat je verbinding er helemaal uitklapt. De software stelt daarom je verbindingssnelheid naar beneden bij.
Ik vind het op zich wel een kwalijke zaak want hiermee wordt aangegeven dat KPN capaciteitsgebrek heeft in de centrales en bij een piekbelasting gewoon de snelheden moet terugschakelen. Ik heb een 16Mb abonnement en bij doormetingen moet 15,6Mb mogelijk zijn. De dynamische schakeling beperkt mijn snelheid tot maximaal 11 Mb waarbij ik het merendeel van de tijd rond de 8Mb zit en in piekmomenten soms tegen de 5Mb. De upload is zo mogelijk nog dramatischer. Abonnement loopt tot 2Mb maar is over het algemeen 1Mb tot 0,4Mb in piekmomenten.
Ik vind het op zich wel een kwalijke zaak want hiermee wordt aangegeven dat KPN capaciteitsgebrek heeft in de centrales en bij een piekbelasting gewoon de snelheden moet terugschakelen. Ik heb een 16Mb abonnement en bij doormetingen moet 15,6Mb mogelijk zijn. De dynamische schakeling beperkt mijn snelheid tot maximaal 11 Mb waarbij ik het merendeel van de tijd rond de 8Mb zit en in piekmomenten soms tegen de 5Mb. De upload is zo mogelijk nog dramatischer. Abonnement loopt tot 2Mb maar is over het algemeen 1Mb tot 0,4Mb in piekmomenten.
Advies van oppie11 opvolgen en dat heeft de meeste kans om het probleem op te lossen.
Aansluitend hierop zou ik eerst in de modem kijken welke verbindingssnelheid wordt aangegeven. Als je daarna de snelheden meet op je laptop kan je zien wat het verlies is door draadloos.oppie11 schreef:Is de PC verbonden via kabel of draadloos? Het wil nog weleens helpen om het kanaal van het draadloos netwerk aan te passen op de modem/router. Meerdere wifi netwerken op 1 kanaal kan storen wat resulteert in een slechte /trage verbinding.
-
Telfort webcare
- verified
- Contacteer:
- Telfort doet niet aan traffic shaping.
- Intrainsnelheden zakken 's nachts niet om bandbreedte te besparen. Intrainsnelheid zegt niets over de beschikbare bandbreedte van een ADSL centrale.
Ze kunnen wel automatisch bijgesteld worden als er een verstoring op de lijn komt en voorkomt daarmee dat de verbinding instabiel wordt en gaat wegvallen.
- De "schakelklok" oplossing heeft nu geen enkele zin meer. In het verleden is er een firmware versie geweest waar na een tijd de modem vast liep. Na het uit en aanzetten kon het modem er weer normaal functioneren. Dit probleem is al geruime tijd geleden (ik meen 2008) verholpen met een firmware update.
Er zijn overigens genoeg gebruikers die hun 20Mbit verbinding dag en nacht dicht trekken maar nog niet tegen de FUP aanlopen.
@Kim_1973,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per privebericht om uw verbinding te kunnen onderzoeken.
Hugo
- Intrainsnelheden zakken 's nachts niet om bandbreedte te besparen. Intrainsnelheid zegt niets over de beschikbare bandbreedte van een ADSL centrale.
Ze kunnen wel automatisch bijgesteld worden als er een verstoring op de lijn komt en voorkomt daarmee dat de verbinding instabiel wordt en gaat wegvallen.
- De "schakelklok" oplossing heeft nu geen enkele zin meer. In het verleden is er een firmware versie geweest waar na een tijd de modem vast liep. Na het uit en aanzetten kon het modem er weer normaal functioneren. Dit probleem is al geruime tijd geleden (ik meen 2008) verholpen met een firmware update.
Er zijn overigens genoeg gebruikers die hun 20Mbit verbinding dag en nacht dicht trekken maar nog niet tegen de FUP aanlopen.
@Kim_1973,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per privebericht om uw verbinding te kunnen onderzoeken.
Hugo
Laatst gewijzigd door Telfort webcare op 16 jun 2010 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Sorry, maar hoe stuur ik een pm?
Links onder bij de post van webcare staat dit
plaatje.
-
Telfort webcare
- verified
- Contacteer:
@Kim_1973,
De afgelopen weken/maanden was uw verbinding compleet stabiel. Aangezien de intrainsnelheid alleen kan veranderen wanneer de modem opnieuw een verbinding maakt, is er ook geen sprake van een lagere snelheid tot de modem.
Hoe test u deze snelheid op uw "download computer"? Gebeurd dat met een bepaald programma (torrents/nieuwsgroepen)?
Wouter
De afgelopen weken/maanden was uw verbinding compleet stabiel. Aangezien de intrainsnelheid alleen kan veranderen wanneer de modem opnieuw een verbinding maakt, is er ook geen sprake van een lagere snelheid tot de modem.
Hoe test u deze snelheid op uw "download computer"? Gebeurd dat met een bepaald programma (torrents/nieuwsgroepen)?
Wouter