LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Snelheidsbeperking per direct

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
bob1200

Snelheidsbeperking per direct

Ongelezen bericht door bob1200 »

Hallo allemaal,

Vandaag ontving ik een e-mail van Chello dat ik hun datalimiet volgens hun FairUsePolicy had overschreden in de maand november. En dat ze per direct mijn snelheid zouden verlagen tot 64Kbps tot 1 Jan. Nog nooit heb ik enig bericht of waarschuwing mogen ontvangen waar ze melding van maken dat ze dat zullen doen in hun voorwaarden alvorens tot deze maatregel over tegaan. Zelf heb ik 80 GB met mijn Chello-Plus abon. gebruikt over Nov. en wat ik heb begrepen van andere gebruikers dat er ook bij 62 GB mensen al een bericht met gevolg hebben gekregen. Zijn er hier ook veel mensen die deze melding hebben gekregen en nu zijn teruggezet naar telefoonverbinding ?
Hieronder mijn ontvangen bericht.

Groetjes B1200

Geachte chello klant,

UPC Nederland heeft geconstateerd dat u over de maand november 2003 overmatig dataverbruik heeft gehad.

Uit de meting blijkt dat uw dataverbruik 83138,56 MegaBytes was voor de maand november. Dit wordt door UPC/chello gekenmerkt als overmatig zoals staat beschreven in artikel 3 van de Acceptable Use Policy. UPC/chello is, in overeenstemming met dit artikel, genoodzaakt dwingende maatregelingen te treffen om uw dataverbruik terug te brengen tot aanvaardbare proporties.

Uw modem is met onmiddellijke ingang teruggezet in snelheid. Tot het einde van de maand december 2003 zal uw modemsnelheid beperkt worden tot maximaal 64Kbps voor zowel Up- als voor Download. Alle onderdelen van de chello-dienst blijven gewoon voor u beschikbaar, maar tegen een lagere snelheid.

Vanaf de 1e van de volgende maand zullen de modeminstellingen weer op de voor uw chello abonnement geldende snelheid worden teruggezet.

Met vriendelijke groet,
UPC/chello Nederland

Gast

Re: Snelheidsbeperking per direct

Ongelezen bericht door Gast »

Neem lekker ADSL dan ben je van dat gedoe af..
Er zijn genoeg providers waar geen limiet op zit..
en zit die erop dan krijg je netjes een brief met een waarschuwing voor de volgende keer..

Chello is gewoon een en al bagger..

Greetzzz

ironmike

Ongelezen bericht door ironmike »

Hebben ze bij mij ook gedaan en als je ff gaat lezen op chelloo.com zal je zien dat het bij velen is gebeurd.

Webber

Ongelezen bericht door Webber »

idem dito hier in Almere (wijk Meenten)

Ik heb vanwege de reclame van UPC Chello "Onberperkt downloaden en Internetten" twee jaar geleden gekozen voor deze provider nu na twee jaar zonder enige problemen gebruik te hebben gemaakt van deze provider wordt ik vanwege het overschreiden van een datalimiet (in de maand November) beperkt in mijn bandbreedte en heb ik nu als straf voor drie weken een snelheid te vergelijken met een analoge modem van 56 K.
Bij herhaaldelijk vragen naar wat dan precies het datalimiet is kunnen zij mij hier geen antwoord op geven en grijpen zij telkens terug naar hun artikel 3 van de Acceptable Use Policy waarin staat dat je niet niet de gemiddelde bandbreedte mag overschreidenen wat afhankelijk is van de hoeveelheid bandbreedte die ze aan een wijk toekennen en de hoeveelheid aansluitingen. dus als er meer aansluitingen in een wijk komen zal de gemiddelde bandbreedte per gebruiker minder worden.
Zonder dat deze gebruikers op de hoogte zijn van hetgeen zij mogen vebruiken. Tevens weet ik het niet zeker of de aansluitingen voor digitale TV bij deze in de wijk toegekende bandbreedte wordt meegeteld.

- Als zij teruggrijpen naar hun artikel 3 van de Acceptable Use Policy verwacht ik ten eerste dat zij conform datzelfe artikel 3 van de Acceptable Use Policy mij eerst zullen waarschuwen alvorens mij te beperken zodat ik zelf een eventuele overschreiding kan voorkomen
en niet 3 weken later hiervan op de hoogte wordt gesteld.
- E-mail sturen naar [email protected] helpt niet en blijft onbeantwoord
- Kontakt opnemen met de helpdesk is tevergeefs wijzen steeds op hun artikel 3 en op het sturen van een mailtje naar [email protected]

Hieruit kan ik alleen maar concluderen dat de advertentie onberperkt downloaden en internetten misleidend is daar UPC/Chello altijd middels hun zgn. artikel 3 van de Acceptable Use Policy hieronderuit kan komen

En dat het met hun service nog steeds slecht gesteld is

Naar boven

Elske

Ongelezen bericht door Elske »

Volgens mij heb ik dat bericht ook gehad van de week. Ik zag dat ik mail had en het kwam mij niet bekend voor dus heb ik het ongeopent gedelet. Nouja, ik zie dan wel!
Elske

Frans S

Ongelezen bericht door Frans S »

Bij mijn weten hanteert Chello een dataverkeer van ongeveer 30 Gb. Met 80 Gb zit je daar maar een heel klein beetje boven O-).

webber

Ongelezen bericht door webber »

Beetje onnozele opmerking (Chello medewerker misschien ??) lees dit eens:

http://www.chelloo.com/YaBB2/index.php? ... art=90#top

limiet????

Ongelezen bericht door limiet???? »

sinds wanneer heeft chello een datalimiet??? ik kan dit nergens vinden in welke voorwaarden of pagina dan ook hoor.

Geos

Ongelezen bericht door Geos »

Ik heb ook zo'n mailtje gehad:

> Geachte chello klant,
>
> UPC Nederland heeft geconstateerd dat u over de maand november 2003
> overmatig dataverbruik heeft gehad.
>
> Uit de meting blijkt dat uw dataverbruik
> 77404,16 MegaBytes was voor de maand november. Dit wordt door UPC/chello
> gekenmerkt als overmatig zoals staat beschreven in artikel 3 van de
> Acceptable Use Policy. UPC/chello is, in overeenstemming met dit artikel,
> genoodzaakt dwingende maatregelingen te treffen om uw dataverbruik terug
> te brengen tot aanvaardbare proporties.
> Uw modem is met onmiddellijke ingang teruggezet in snelheid. Tot het einde
> van de maand december 2003 zal uw modemsnelheid beperkt worden tot
> maximaal 64Kbps voor zowel Up- als voor Download. Alle onderdelen van de
> chello-dienst blijven gewoon voor u beschikbaar, maar tegen een lagere
> snelheid.
> Vanaf de 1e van de volgende maand zullen de modeminstellingen weer op de
> voor uw chello abonnement geldende snelheid worden teruggezet.

Ik had een mailtje gestuurd naar de helpdesk en uitgelegd dat ik voorheen met classic veel meer downloade dan dat ik nu met PLUS doe.

Reactie van de helpdesk was:

Volgens onze gegevens heeft de gemiddelde klant een verbruik dat rond de 2 GB per
maand ligt. Dat u nu minder kunt downloaden dan met Classic komt omdat
abuse op dit moment bezig is om controles uit te voeren.
Voor vragen / opmerkingen over deze problemen kan ik u dan ook alleen maar
doorverwijzen naar Abuse,
bereikbaar op [email protected]

Nospa

Ongelezen bericht door Nospa »

[email protected] reageerd niet op uw mailtjes, terwijl de verkoper op het gratis "service????" :twisted: nr. beweerd dat er geen datalimiet is.
Radar redactie neem dit gesprek svp eens op :D
en met de FUP of AUP kunnen ze iedereen naaien helaas conform het artikel 3 waar ze zelf steeds op terugkomen in 1e instantie GEEN WAARSCHUWING ontvangen !!!!!!!!! UPC stelt geen gegevens beschikbaar waarop je je download gedrag kan aanpassen en ten tweede het downloaden op tijdsstippen na middernacht tot 6 uur 's-ochtends kan naar mijn mening het supergeweldige :oops: netwerk van Chello toch geen nadelige gevolgen voor mijn wijkHUB veroorzaken ???
= daaruit volgend contractbreuk van Chello

guest

Ongelezen bericht door guest »

Neem gewoon ADSL

Geen gezeik met die achtelijke UPC.
Die gasten zijn er gewoon om je op te lichten.
Met hun zogenaamde abonnementjes.
En heb je dan een snelle verbinding. NEE.
En je hebt dan ook nog een datalimiet aan je broek.
Met hun TV abonnement zijn ze ook al weer gestegen. Verschrikkelijk gewoon.

Oplichters zijn het.

Greetz...

dick.20

Ongelezen bericht door dick.20 »

wat een gezeur! heb je een abbonnement met een datalimiet en je overschrijdt deze, wordt je daarna teruggezet in snelheid, lijkt mij een goede oplossing van chello, voor hetzelfe geld sluiten ze je terecht af.
Je krijgt, waar je voor betaald.
een zeer tevreden chello classic gebruiker.
p.s alle adsl aanbiedingen komen voort uit de aanbiedingen van CHELLO

Gast

hier een zeer ontevreden ex chello gebruiker. Zelfs toen ik het nog had gebruikte ik adsl liever.

Bas9

Ongelezen bericht door Bas9 »

Ik heb zelf KABELinternet van quicknet/multikabel, nooit problemen mee gehad. Ik zelf probeer nu zo objectief mogelijk te blijven, heb zelf namelijk geen ervaringen met UPC.

Wat ik namelijk even kwijt wil is het volgende, 83 gigabytes per maand als we dat nader bekijken is dat gemiddeld;
per dag: 2,7 gigabytes;
per uur: 112 megabytes;
per minuut: 1,85 megabytes.

Bovenstaand ga ik er vanuit dat er 24 uur per dag gebruik is gemaakt van de internetverbinding.

Nu begin ik me echt af te vragen hoe een particuliere gebruiker het voor mekaar krijgt om gemiddeld 1,85 megabytes per minuut in 1 maand te downloaden? Dan laat ik de 'Acceptable Use Policy' buiten beschouwing, 83 gigabytes is bijvoorbeeld 83000 / 4,5 megabytes = 18444 MP3' tjes!

Mijn vraag is: Hoe presteert een particuliere gebruiker in hemelsnaam het om 83 gigabytes te downloaden in een maand tijd?

Met vriendelijke groet,
Bas

bas9

Ongelezen bericht door bas9 »

Ik zelf probeer nu zo objectief mogelijk te blijven, heb zelf namelijk geen ervaringen met UPC. UPC moet zijn CHELLO

UPC SUCKS

Ongelezen bericht door UPC SUCKS »

basje2002 schreef op 22 december 2003 @ 17:53:
83 gig is ziek, en je moet niet zeuren. In de policy staat toch dat zij bepalen wanneer jij eroverheen gaat? Ze zouden je ook kunnen afsluiten.

Zelfde gast ander forum zelfde ipnr je blijft lachen met CHELLO :twisted:

Gast

het is nu misschien 80 gig volgende week kan chello besluiten dat ze de grens leggen bij 10 gig.

m.

Ongelezen bericht door m. »

Bas 9. Voor het geval je net zo dom bent als je je voordoet. Chello is een PRODUCT van UPC en dus is het UPC en niet Chello.

Gast

Even een reactie op de laatste reactie van Bas9
Kan iemand daar eens op reageren.

Hoe presteert een particuliere gebruiker in hemelsnaam het om 83 gigabytes te downloaden in een maand tijd?

Gr.

Willem

iron mike

Ongelezen bericht door iron mike »

Ik ben ook geknepen in mijn snelheid door chello. Ik had een weekverbruik van 50 gig. Ik weet ook wel dat dit veel is maar ik download over het algemeen dvd's en die zijn zo'n 4,5 gig. Dan begrijp je wel dat het hard gaat met je dataverbruik. Maar aan de andere kant betaal ik ook 80 euro voor mijn plusverbinding en dan wil ik daar ook gebruik van maken.

Gesloten