LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Snelheidsverhoging Classic en Plus

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Stefan25

Snelheidsverhoging Classic en Plus

Ongelezen bericht door Stefan25 »

Inmiddels is het bericht over de verhoging door chello bevestigd.
De abonnementen "chello classic" en "chello plus" gaan inderdaad fors omhoog.
We hadden het al een klein beetje zien aankomen, maar konden het toch bijna niet geloven: een forse verhoging van de downstream en voor zowel chello classic als chello plus een upstream van maar liefst 1 Mbps.

In onderstaande tabel vind je de nieuwe snelheden:

chello.............huidige snelheid........nieuwe snelheid........prijs
____________ _____________________ ___________________ __________
classic..........2560 Kbps / 384 Kbps...4 Mbps / 1 Mbps.....€ 49,95
plus.............4608 Kbps / 512 Kbps...8 Mbps / 1 Mbps.....€ 79,95

Nieuwe abonnee's krijgen deze snelheden per direct. Bestaande abonnee's met een Motorola, Thomson of een Terayon (type TJ720) modem zullen binnenkort worden overgezet. Gebruikers met een COM21 of Terayon (m.u.v. type TJ720) zullen nog even geduld moeten hebben totdat deze is omgewisseld voor een nieuwer type.

bron: chello
http://www.chelloo.com/ Via deze link is ook meer informatie te vinden over Chello en eventuele oplossingen voor problemen.

Gast

Re: Snelheidsverhoging Classic en Plus

Ongelezen bericht door Gast »

Is dit een reclame van UPC???

Gast

Eh hoeveel wordt de downloadlimiet ook al weer verlaagd?

Classic .....
Plus .....

Stefan25

Ongelezen bericht door Stefan25 »

Classic 40GB, Plus waarschijnlijk onbeperkt.

Gast

plus = 80 gig downloadlimit

Gast

Vind het wel leuk, dat alleen de GASTEN hier zitten te zeuren.
Meestal een jong pukkelig jongetje (of meisje laten we niet discrimineren) die niets te doen heeft, en zelf al die postings aan het maken is.
Maargoed, ik zie dat er heel veel mensen zijn die het beter denken te weten, maar kom dan ook is met bewijzen.

Als je dat niet heb, en alleen maar vage conclusies kan trekken, doe dat dan aub niet. Schiet niemand mee op.

Gast

DOE MIJ MAAR EEN GRATIS DATALIMIETJE MET ANTI-SPAM FILTER

Gast

DOE MIJ MAAR EEN GRATIS DATALIMIETJE MET ANTI-SPAM FILTER
Chello plus dus, dat is dan 79,95 meneer....

Dat is pas kwaliteit: welke andere provider kan er nog meer zeggen dat-ie zo snel is dat je in de eerste week al door je datalimiet heen bent? Nou? NOU?? .....

Gast

tja zo lang die data limieten bagger blijven schiet je niks op met snelheidsverhogingen.
Op p2p sites zullen ze het lekker vinden dat ze lekker snel van je kunnen downloaden, en dus zit je zo op je limiet, dus lijkt me beter om de snelheidsverhoging te halveren en daar een flink stuk data limiet voor in de plaats te doen

zappie35

Ongelezen bericht door zappie35 »

Nieuwe abonnee's krijgen deze snelheden per direct. Bestaande abonnee's met een Motorola, Thomson of een Terayon (type TJ720) modem zullen binnenkort worden overgezet. Gebruikers met een COM21 of Terayon (m.u.v. type TJ720) zullen nog even geduld moeten hebben totdat deze is omgewisseld voor een nieuwer type.

Wat is het nou de abonnee's met een terayon tyoe TJ 720 zullen binnenkort worden omgezet maar volgens twee volzin moet deze eerst vervangen worden

lammert

Ongelezen bericht door lammert »

Snelheid is niet alles
40 gb had ik met de oude snelheden binnen vier dagen binnen met bittorrent :?
reken maar uit hoelang je er bij de nieuwe snelheid over doet
EN
Hoe sneller je kunt hoe sneller je gaat :P
heb nu ADSL , wel wat trager, maar ik hoor geen geemmer meer over de limiet :wink:
wat een verlichting

Basz

Ongelezen bericht door Basz »

zappie35 schreef:Nieuwe abonnee's krijgen deze snelheden per direct. Bestaande abonnee's met een Motorola, Thomson of een Terayon (type TJ720) modem zullen binnenkort worden overgezet. Gebruikers met een COM21 of Terayon (m.u.v. type TJ720) zullen nog even geduld moeten hebben totdat deze is omgewisseld voor een nieuwer type.

Wat is het nou de abonnee's met een terayon tyoe TJ 720 zullen binnenkort worden omgezet maar volgens twee volzin moet deze eerst vervangen worden
Er staat: (m.u.v. type TJ720) dus: Met Uitzondering Van type TJ720 :wink:

Gast

Die TJ7xx modems voldoen aan de DOSCIS standaard die UPC in z'n netwerk doorvoert. De oudere Terayon modems kunnen wel een hoge bandbreedte aan maar niet op afstand aangepast worden voor zover ik begrepen heb.
(bijvoorbeeld: bij overschrijding "gratis datalimiet" wordt een ouder type terayon modem geblokkeerd terwijl de EuroDOSCIS modems geknepen kunnen worden op 64kb)

Gast

En ook fijn de hele ochtend niet op het internet gekunt? Fijn hoor, zo,n nieuwe modem. Lekker snel, maar niet heus! En storing? Nee hoor! Lijkt maar zo! Gewoon even om het half uur je modem van de stroom afzetten en dan maar weer eens proberen. En daar betaal ik dus bijna € 50 voor! Nu, ik weet het nu zeker. Ik ga maar eens verder shoppen om te zien wie beter en betrouwbaarder is.

Zo, moest het ff kwijt en dat lucht op!

Gast

maar ehhhh heeft er iemand eigenlijk al die snelheidsverhoging????

Cristian

Ongelezen bericht door Cristian »

Ik nog niet, twee weken geleden hebben ze ook mijn modem vervangen. Ik wacht rustig af. Zit nu op de 300 kb/sec down en 40 up, vind t wel best.

Enige wat me dan wel weer stoort, en dat is misschien wel zeuren van mijn kant ik weet het niet, is het feit dat nieuwe abo's gelijk de snelheid krijgen en klanten die al 4 jaar lid zijn moeten nog even wachten. Irriteerd me :P

Sparkly

Ongelezen bericht door Sparkly »

Sja jongens, chello is een beetje het 'b-merk' onder de internetproviders.
Hier op het eiland (flakkee) was het zo dat chello de eerste was die ons de mogelijkheid gaf om via de kabel te internetten, hebben we dus ook gelijk gedaan. (Internet via netwerk mocht officieel niet, maar volgens de medewerkers achter de balie keken ze er niet zo naar, en zou het geen probleem zijn)
Wij hadden op de 'promotie dag' gelijk chello besteld, paps was de modem zat hehe. Goed alles leuk en aardig, de personen die op de promotiedag waren zouden als eerste kabelinternet krijgen... (binnen 4 maanden was het ofzo)
Goed leuk en aardig. Mijn opa besteld via internet chello (zelfde dorp)
En hij had het diezelfde maand nog, terwijl wij nog 3 maanen moesten wachten..

"Zoon, vandaag komt de monteur". Ik helemaal happy. Bleek dus niet zo te zijn, de monteur had het te druk.
Na een week kwam hij internet tog maar aansluiten. Eindelijk internet.
NOT, de kabel bij ons thuis was niet goed......... *zucht* kunnen ze bij chello ook niets aan doen, maar tog wel balen. Uiteindelijk hebben ze hem op een of andere manier wel aan de praat gekregen.

Nu, 3 jaar verder hebben we nooit problemen gehad volgens mijn oude lui. "ik heb nooit problemen met internet, zoon!" Nee gek he l*l, als je de hele dag ant werk ben :roll:
Ik als arme scholier kon vaak smiddags niet internetten, omdat de verbinding eruit lag.
Toen belde ik een keer de helpdesk en kreeg als hulp:
Dan moet u even QuickFix downloaden! Dan doet ie het weer.
Ja, ok, ehm, dit is helpdesk nou.. Je moet dingen downloaden om internet te fixen, en dat zonder verbinding, vind dat toch wel een hele klus hoor.. :lol:

Ondertussen zit ik nogsteeds te slijmen om een adsl verbinding, terwijl paps chello plus wil aanschaffen :x

Moet wel zeggen dat ik met classic, en daar 5 pc's op, zeker wel over de 40 gb* per maand zit.. Als het niet het driedubbele is, en hebben nog nooit een mail gehad. (Of mijn pa houdt ze achter hehe)

Conclusie:
- De helpdesk is knudde.
- Snelheden / prijs verhouding is o.k
- FUP(Fair Use Policy) is über knudde
- De werking van de verbinding kan zeker beter.

Nu zijn ze dus hard mailtjes aan het doorsturen van: je zit met je classic over de 40 gb. Met chello plus heb je sneller internet en een hogere datalimiet. (volgens de FUP)
Chello, kom op, lage datalimiet, en dan nog reclame maken voor chello plus? Als het aan mij had gelegen zaten we allang bij Deamon of iets dergelijks. Hoor ik namelijk nooit problemen over.

Kortom, chello is leuk voor de 'normale' gebruiker. Maar reken niet op hulp van de chello kant.
Als je goed wil internetten, lees dan de kleine lettertjes GOED en laat je PERFECT informeren door personen die verstand van zaken hebben.

Dit was mijn verhaal.. :wink:

Sparkly

Ongelezen bericht door Sparkly »

Ow ja, moet ook nog even zeggen dat de modem verandering ook niet helemaal soepel verliep. Internet deed het een dag lang niet, en thuisnetwerk was ook naar de kl*te (sorry voor taalgebruik hehe)
Uiteindelijk hadden we de router als 'pc' ingesteld, waardoor het thuisnetwerk het nu wel deed hehe :twisted:

Gast

Ik heb sinds donderdag chello classic (thompson modem) en mijn snelheid was de eerste dag 300 down, 40 up. 's Nachts kreeg ik opnieuw het provisioning scherm te zien. Sindsdien op speedtest.nl: 490kb/sec down, 110 up.

Dus... mastah.
(op die 40 gig AUP na dan lol)

neptunus1963

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Nou ik zit nog steeds op de oude snelheid wat internetsnelheid betreft. Ze zitten dit wel te zeggen en te beloven; alleen ik zie er heel erg weinig van. Het is er in Rotterdam nog niet door en laten we hopen dat deze beloften niet net zo vals zijn als de aankondiging van hun PC Shop. Ze komen met schijnbeloften om klanten ana zich te binden en je wordt inderdaad als uitschjot behandelt (en dat is dan ook meteen een teken dat je bij dit soort idioten nooit meer internet moet nemen en dat je jouw centjes beter kan besteden). Ze doen die verhogingen omdat ze tegen de ADSL op moeten concurreren. Niet om hun klanten van dienst te zijn. Ze denken te groot en de klant, waar ze juist het geld van moeten krijgen word nog lager dan een hond behandeld. Ze moeten nog even doorgaan zo. Dan krijfgen ze nog minder binnen. Het is een monopolybedrijf. Die directeur is een arrongante monopolist. Dat is zijn probleem, dan zal hij nooit klanten hebvben, wanneer hij in een concurrerende positie zou zitten. Dan zou UPC zo weg zijn.

Groet,

Neptuinus.

Gesloten