Wij hebben sinds afgelopen zomer Alles-in-1 van KPN. Tot nu toe weinig reden tot klagen gehad. Maar de laatste dagen hebben we voortdurend last van storingen, verbindingen die uitvallen, etc. Resetten van de Experiabox helpt dan wel. Maar het hoort natuurlijk niet.
Inmiddels een paar keer gebeld met KPN klantenservice. Het eerste wat daarin opvalt is dat ze telkens een andere oorzaak geven: eerst zou het aan de bekabeling tussen de hoofdkabel en ons huis liggen (een KPN-monteur zou dat kunnen verhelpen, maar dat zou enkele honderden euro's gaan kosten. Nee, dank u.) Inmiddels ligt de oorzaak volgens KPN in de Experia box.
Vanmorgen (15 nov) opnieuw een storing: geen tv, internet en telefoon en resetten van de Experia box (en tv-ontvanger) hielp niet. Opnieuw gebeld, nu met als uitleg dat de Experiabox te nieuw(!) is en dat sommige centrales nog niet geupgrade zijn naar de 'eisen' van de Experiabox. Nadat we deze helpdeskmedewerker hadden vertteld dat het de zóveelste uitleg was en dat deze uitleg ons heel onwaarschijnlijk voorkwam (want waarom pas de laatste dagen problemen, en daarvoor niet?), bleef hij toch volhouden.
Volgens hem zou er afgelopen nacht een upgrade plaatsvinden in de centrale maar die is mislukt. Daardoor hebben we geen verbinding. "En dat kan nog wel een week duren", zei hij achteloos. "Of een maand".
Toen we hem vertelden dat we het vreemd vonden dat we hierover helemaal niets op internet konden vinden (in dit forum b.v.), reageerde hij enigszins verbaasd. Kennelijk zijn wij dus de enigen in heel Nederland die met deze merkwaardige storing te maken hebben.
Kort gezegd: ik geloof weinig van al deze verklaringen van KPN. Of zijn er meer mensen die dezelfde problemen hebben (zo sinds begin november)?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Storing Experia box KPN - Merkwaardige uitleg van KPN
Re: Storing Experia box KPN - Merkwaardige uitleg van KPN
Inderdaad vreemde en zeer merkwaardige reactie van de KPN.Zighlveit schreef:Wij hebben sinds afgelopen zomer Alles-in-1 van KPN. Tot nu toe weinig reden tot klagen gehad. Maar de laatste dagen hebben we voortdurend last van storingen, verbindingen die uitvallen, etc. Resetten van de Experiabox helpt dan wel. Maar het hoort natuurlijk niet.
Inmiddels een paar keer gebeld met KPN klantenservice. Het eerste wat daarin opvalt is dat ze telkens een andere oorzaak geven: eerst zou het aan de bekabeling tussen de hoofdkabel en ons huis liggen (een KPN-monteur zou dat kunnen verhelpen, maar dat zou enkele honderden euro's gaan kosten. Nee, dank u.) Inmiddels ligt de oorzaak volgens KPN in de Experia box.
Vanmorgen (15 nov) opnieuw een storing: geen tv, internet en telefoon en resetten van de Experia box (en tv-ontvanger) hielp niet. Opnieuw gebeld, nu met als uitleg dat de Experiabox te nieuw(!) is en dat sommige centrales nog niet geupgrade zijn naar de 'eisen' van de Experiabox. Nadat we deze helpdeskmedewerker hadden vertteld dat het de zóveelste uitleg was en dat deze uitleg ons heel onwaarschijnlijk voorkwam (want waarom pas de laatste dagen problemen, en daarvoor niet?), bleef hij toch volhouden.
Volgens hem zou er afgelopen nacht een upgrade plaatsvinden in de centrale maar die is mislukt. Daardoor hebben we geen verbinding. "En dat kan nog wel een week duren", zei hij achteloos. "Of een maand".
Toen we hem vertelden dat we het vreemd vonden dat we hierover helemaal niets op internet konden vinden (in dit forum b.v.), reageerde hij enigszins verbaasd. Kennelijk zijn wij dus de enigen in heel Nederland die met deze merkwaardige storing te maken hebben.
Kort gezegd: ik geloof weinig van al deze verklaringen van KPN. Of zijn er meer mensen die dezelfde problemen hebben (zo sinds begin november)?
1) De aansluiting tot uw meterkast (het zgn ISRA punt) is eigendom van KPN en kpn moet die onderhouden.
2) Als er inderdaad een fout in de centrale zou zitten van kpn zou het internet vol staan met klagende mensen.
Ik zou de experiabox zelf eens resetten, dus niet stekker eruit, maar harde reset (10-15 seconden paperclip op penpunt in het reset gaatje).Misschien helpt het.
-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25
Re: Storing Experia box KPN - Merkwaardige uitleg van KPN
Dat de wijkcentrale een upgrade krijgen is een beetje raar, maar kan onder het mom van onderhoud worden gezien. Misschien dat heel het spul overgaat naar ipv6....
Re: Storing Experia box KPN - Merkwaardige uitleg van KPN
Ja maar als die update misgaat dan heeft de hele wijk geen internet / telefoon meer.Dekseldopje schreef:Dat de wijkcentrale een upgrade krijgen is een beetje raar, maar kan onder het mom van onderhoud worden gezien. Misschien dat heel het spul overgaat naar ipv6....
-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25
Re: Storing Experia box KPN - Merkwaardige uitleg van KPN
In dat geval is het voor KPN zaak om het volgende keer goed te doen. Onderhoud moet een keer gedaan worden als het echt noodzakelijk is.olaf79 schreef:Ja maar als die update misgaat dan heeft de hele wijk geen internet / telefoon meer.Dekseldopje schreef:Dat de wijkcentrale een upgrade krijgen is een beetje raar, maar kan onder het mom van onderhoud worden gezien. Misschien dat heel het spul overgaat naar ipv6....