LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Storing T-mobile
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 sep 2008 19:13
Storing T-mobile
Heb nu al een week geen internet en tv
Ondertussen een keer of 5 gebeld maar nog geen idee wanneer er een monteur langs komt. Wel een voucher ontvangen zodat ik in ieder geval nog via de telefoon wat kan doen.
Wat is acceptabel voor dit soort storingen? In mijn geval zou overstappen naar een provider sneller gaan als het oplossen van de storing
Kan je bij dit soort wanprestaties onder je contract uit?
Ondertussen een keer of 5 gebeld maar nog geen idee wanneer er een monteur langs komt. Wel een voucher ontvangen zodat ik in ieder geval nog via de telefoon wat kan doen.
Wat is acceptabel voor dit soort storingen? In mijn geval zou overstappen naar een provider sneller gaan als het oplossen van de storing
Kan je bij dit soort wanprestaties onder je contract uit?
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Storing T-mobile
Niet direct. U moet T-mobile de mogelijkheid geven om dit voor u op te lossen. Daarvoor moet u een ultimatum stellen waarin het opgelost moet zijn. Daarna mag u opzeggen. Dat ultimatum moet wel reëel zijn, dus niet 1 of 2 dagen.
Ook is het belangrijk om te weten waardoor de storing komt. Mocht bijvoorbeeld uw bedrading niet goed zijn, dan kunt u niet ontbinden na de wanprestatie.
Ook is het belangrijk om te weten waardoor de storing komt. Mocht bijvoorbeeld uw bedrading niet goed zijn, dan kunt u niet ontbinden na de wanprestatie.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Storing T-mobile
En daarna kunt u naar de Geschillencommissie https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/
De ondernemer heeft na indienen klacht 30 dagen de tijd om het probleem op te lossen. Begint het gelazer na 30 dagen opnieuw, dan kunt u vragen om kosteloze ontbinding. De meeste providers beginnen dan over een afkoopsom die u ten onrechte zou moeten betalen. Geschillencommissie is dan de volgende stap voor kosteloze ontbinding.
De ondernemer heeft na indienen klacht 30 dagen de tijd om het probleem op te lossen. Begint het gelazer na 30 dagen opnieuw, dan kunt u vragen om kosteloze ontbinding. De meeste providers beginnen dan over een afkoopsom die u ten onrechte zou moeten betalen. Geschillencommissie is dan de volgende stap voor kosteloze ontbinding.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Storing T-mobile
Let wel voor het indienen van de klacht dient u vooraf de ondernemer een redelijke termijn (hou 2 weken aan) om het probleem op te lossen, pas hierna kun je je klacht indienen bij de geschillencommissie. Hiervoor geld dan een termijn van een maand, de uitspraak kan soms langer duren.Bob Schurkjens schreef: ↑09 nov 2019 18:24En daarna kunt u naar de Geschillencommissie https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/
De ondernemer heeft na indienen klacht 30 dagen de tijd om het probleem op te lossen. Begint het gelazer na 30 dagen opnieuw, dan kunt u vragen om kosteloze ontbinding. De meeste providers beginnen dan over een afkoopsom die u ten onrechte zou moeten betalen. Geschillencommissie is dan de volgende stap voor kosteloze ontbinding.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Storing T-mobile
Je dient toch al een klacht in wanneer je de storing opgelost wil hebben? Die 30 dagen beginnen dan meteen te lopen. Tot inhoudelijke behandeling bij de geschillencommissie komt het zelden. Doorgaans wordt geschikt.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Storing T-mobile
De geschillencommissie is te vergelijken met een proces bij de rechtbank starten, het is veelal de laatste stap in een klacht proces. Je moet de provider dus wel voldoende tijd geven om het probleem, conform de overeenkomst, op te lossen. Een week na de storing al een klacht indienen is veel te voorbarig en je loopt dat het risico dat je je inschrijfgeld kwijt bent.Bob Schurkjens schreef: ↑09 nov 2019 18:53Je dient toch al een klacht in wanneer je de storing opgelost wil hebben? Die 30 dagen beginnen dan meteen te lopen. Tot inhoudelijke behandeling bij de geschillencommissie komt het zelden. Doorgaans wordt geschikt.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Storing T-mobile
Ondernemer heeft 30 dagen de tijd om de klacht op te lossen na het ontvangen van de klacht. Één klacht en één keer klagen is voldoende. Daarna kun je een geschil aanspannen. Er is dus geen sprake van een "klachtproces" wat dat dan ook moge zijn. Er is geen sprake van rechtspraak maar van arbitrage. Er is ook geen sprake van inschrijfgeld maar van klachtengeld.
Re: Storing T-mobile
Is dat zo? Dat zou wel het geval zijn als de storing ligt in het domein van T-Mobile, maar als er een storing is in de infrastructuur of er is iets mis met de aansluiting in huis, gaat u daar met een andere provider ook tegenaan lopen.rjvisser000 schreef: ↑09 nov 2019 15:06In mijn geval zou overstappen naar een provider sneller gaan als het oplossen van de storing
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 sep 2008 19:13
Re: Storing T-mobile
Inmiddels ruim 2 weken storing en nog steeds niets gehoord
Ook bellen met de helpdesk levert geen nieuwe informatie op
Vooral de onduidelijkheid over de planning levert bij de meeste frustratie op
Binnen 1 dag krijg je je spullen thuisbezorgd
Binnen een paar dagen kan je van provider wisselen
Maar om een kapot modem te vervangen lukt het nog niet om binnen 2 weken een afspraak voor vervanging in te plannen
Ook bellen met de helpdesk levert geen nieuwe informatie op
Vooral de onduidelijkheid over de planning levert bij de meeste frustratie op
Binnen 1 dag krijg je je spullen thuisbezorgd
Binnen een paar dagen kan je van provider wisselen
Maar om een kapot modem te vervangen lukt het nog niet om binnen 2 weken een afspraak voor vervanging in te plannen