LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Strato webhosing: ik kom er niet vanaf.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Eljar

Strato webhosing: ik kom er niet vanaf.

Ongelezen bericht door Eljar »

Hallo allemaal,

In februari heb ik een 30-dagen test aangevraagd voor een webhosting pakket voor een eigen site en voor een webwinkel. Na ontvangst van de inloggegevens dacht ik mooi te kunnen uitproberen hoe de site werkt en hoe de webwinkel van Strato mij zou bevallen.
Echter kreeg ik geen correcte toegang tot de site en ook de webwinkel kon ik nauwelijks bekijken. Maar goed, het was een test, dus heb ik vrij vlot beide aanvragen weer opgezegd (binnen 14 dagen, dus ruim binnen de 30-dagen test). Keurig kreeg ik daar de bevestiging van en dacht daarmee dus klaar te zijn.

Tot mijn verbazing echter kreeg ik na 2 weken een factuur! Uiteraard gemaild dat ik had opgezegd en ik kreeg netjes een excuusmail. Strato bevestigde dat ik op tijd had opgezegd en zou het nog een keer doorgeven aan de betreffende afdeling.

Maar toen begon het pas: de volgende dag kreeg ik 2 aanmaningen(sowieso raar omdat de periode niet was afgelopen en ik had aangegeven automatisch te willen betalen wanneer ik door zou gaan); ik weer mailen. Weer een excuusmail met oprechte excuses. Dacht dat het nu wel over zou zijn, maar nee, een paar dagen later weer een factuur, vervolgens aanmaningen, factuur, excuusmail....

Eindelijk dacht ik er vanaf te zijn, tot ik vandaag wéér een factuur krijg! Ik word er nu toch wel gek van. Ik ben overigens blij dat ik dus niet in zee met ze ben gegaan, want als de administratie zo'n rommeltje is....

Maar nu: hoe kom ik er vanaf? Heeft iemand tips die dit ook is overkomen? Advies is welkom. Ik weet het namelijk niet meer.

Overigens hebben ze tot nu toe geen geld van mijn rekening geschreven, maar het kost wel erg veel tijd om iedere keer weer te moeten reageren.

sadfly

Re: Strato webhosing: ik kom er niet vanaf.

Ongelezen bericht door sadfly »

Bel ze eens, het is een gratis nummer. en dan loop je te klooien met mails.

De enkele keer dat er eens opoit iets mis is gegaan hier.
en ik heb strato al jaren en veel pakketten gewisselt etc. nooit veel problemen mee gehad.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ten eerste, kies een goede hosting provider waar je een op maat gemaakte webshop krijgt. Ik kan je als je wilt wel een paar noemen.
Ten tweede, bel of mail er niet steeds achter aan, blokkeer desnoods hun emailadres. Het kost je te veel tijd en zij zitten fout.

Eljar

Ongelezen bericht door Eljar »

Ik kan natuurlijk bellen Sadfly, maar ik heb altijd liever bewijs op papier. Bovendien gaven ze zelf op de site aan dat je beter een mail kon sturen i.p.v. te bellen (het was druk werd aangegeven). En 1 of 2 keer iets fout doen kan ik nog inkomen, maar dit is veel te vaak. En fijn dat je nooit problemen hebt gehad met Strato, maar even googelen en je komt een boel klachten tegen.
Ik kon sowieso al niets met de tests omdat ik er niet verder mee kwam. Ook zag ik later in de account dat ze zelf voortijdig hadden geannuleerd; ook zoiets vreemds. Ik kon nog wel inloggen, maar op de site/webshop kon ik er verder niets mee. Facturen en aanmaningen begrijp ik daarom al helemaal niet.
Trouwens ook mijn gekozen site-naam blijven ze vasthouden. Wanneer ik nu dus een site wil maken onder deze naam geeft hij aan dat deze bezet is door Strato. Ook erg vervelend.

En ik heb inderdaad bij ze aangegeven Olaf79 dat ik hun mailadres ga blokkeren na nog 1 mail, maar nu staat er wel weer in de factuur dat ze automatisch gaan afschrijven binnenkort. Dan moet ik dus wel weer reageren. Pff...Lastig, lastig.

Inmiddels heb ik ergens anders al een prachtig mooie site draaien en helemaal naar mijn wens ingericht. Geen enkel probleem mee gehad. Nu nog op zoek naar een goede webshop host. Dus als je nog een goede weet hoor ik dat graag. Alvast bedankt.

Gesloten