LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] t-mobile store levert verkeerde laptop, nu geen garantie.
-
t-mobile store levert verkeerde laptop, nu geen garantie.
hierbij wil ik jullie hulp toch even inschakelen.
mijn broertje heeft dec. 2010 via een t-mobile store een laptop business abonnement aangeschaft en heeft hierbij een samsung n135 gekregen.
nu is deze defect gegaan en voor reparatie naar een samsung repair centre gestuurd in juli 2012.
nu blijkt dat ze niet op garantie kunnen repareren omdat het type en serienummer niet overeenkomen met het aangegane contract.
ik heb het nagekeken en kom tot de volgende conclusie.
op het contract staat dat het een samsung N20 is, op de aankoopbon is het een N150 en in werkelijkheid is het een N135.
ik heb hier nu diverse mails over gestuurd en ben ook naar de store geweest.
er wordt door T-mobile gezegd dat die laptop nooit door hun geleverd is.
hoe moeten we dit nu verder aan gaan pakken?
het is gewoon door de store geleverd en mijn vrouw is daar getuige van geweest.
de garantie is gewoon nog geldig, maar krijg een rekening van bijna €200,- voor het lcd scherm wat defect is gegaan.
mijn broertje heeft dec. 2010 via een t-mobile store een laptop business abonnement aangeschaft en heeft hierbij een samsung n135 gekregen.
nu is deze defect gegaan en voor reparatie naar een samsung repair centre gestuurd in juli 2012.
nu blijkt dat ze niet op garantie kunnen repareren omdat het type en serienummer niet overeenkomen met het aangegane contract.
op het contract staat dat het een samsung N20 is, op de aankoopbon is het een N150 en in werkelijkheid is het een N135.
hoe moeten we dit nu verder aan gaan pakken?
het is gewoon door de store geleverd en mijn vrouw is daar getuige van geweest.
de garantie is gewoon nog geldig, maar krijg een rekening van bijna €200,- voor het lcd scherm wat defect is gegaan.
Laatst gewijzigd door renegade66 op 09 okt 2012 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: t-mobile store levert verkeerde laptop, nu geen garantie.
Ik zou met het contract en de aankoopbon terug naar de winkel gaan ,en hun eens fijntjes laten uitleggen ,waarom het 2 verschillende types zijn op papier?renegade66 schreef:
Hun kunnen wel beweren dat die laptop nooit is geleverd,maar als ze al 2 verschillende types invullen op papier,hoe kunnen ze dan weten dat ze de goede hebben meegegeven
Heb je de doos nog?
Daar zit meestal een sticker van de winkel op, met een streepjes code.Lijkt mij dat die dan gescand is bij de kassa,kunnen ze dan nagaan wat het voor artikel is.
Dan is het bij de kassa al fout gegaan.
Heeft jouw broer, de laptop na de koop, niet bij Samsung laten registreren, dan is dit een bewijs, i.v.m. het serienummer?mijn broertje heeft dec. 2011 via een t-mobile store een laptop business abonnement aangeschaft en heeft hierbij een samsung n135 gekregen.
Die speurneus heeft wel gelijk,tut holaneverendingstory schreef:Speurneus de toeteraar.nevermind schreef:Heeft jouw broer, de laptop na de koop, niet bij Samsung laten registreren, dan is dit een bewijs, i.v.m. het serienummer?mijn broertje heeft dec. 2011 via een t-mobile store een laptop business abonnement aangeschaft en heeft hierbij een samsung n135 gekregen.
-
nee, helaas heeft hij hem niet laten registreren.Heeft jouw broer, de laptop na de koop, niet bij Samsung laten registreren, dan is dit een bewijs, i.v.m. het serienummer?
toch zou dat niet moeten uitmaken natuurlijk.
het feit is gewoon dat er 3 verschillende types types worden aangegeven waarvan er maar 1 de goeie is (n135).
maar ja hoe maak je ze dit wijs???
ja de doos hebben we nog, alleen die staat ook bij het service center. voordat we die terug krijgen moet er eerst € 35,- onderzoekskosten betaald worden.Heb je de doos nog?
Daar zit meestal een sticker van de winkel op, met een streepjes code.Lijkt mij dat die dan gescand is bij de kassa,kunnen ze dan nagaan wat het voor artikel is.
Dan is het bij de kassa al fout gegaan.
Dat is balen,hun kunnen die code waarschijnlijk niet scannen.
Maar ik zou toch bij die store eens verhaal gaan halen,hun hebben het contract en de kassabon "geschreven"
Als ze daar al 2 verschillende types opzetten.
Maar ik zou toch bij die store eens verhaal gaan halen,hun hebben het contract en de kassabon "geschreven"
Misschien geen slecht idee van snepke, de barcode bij de store laten scannen.snepke schreef:Dat is balen,hun kunnen die code waarschijnlijk niet scannen.
PS
Stel jouw vraag op het forum van T-mobiel, misschien iemand met een idee.
https://forum.t-mobile.nl/nieuws-and-ac ... ps-173420/
en wat heeft dit te maken met internep-providers ?
het gaat over een klappertop en iets met een zakelijk abo dat T-Mob niet levert op vaste internep-verbindingen...... Succes met de oplossing trouwens...
Een los scherm voor de N135 kost je al gauw 80 euri, twee uurtjes knutselen en veel frustratie minder.
het gaat over een klappertop en iets met een zakelijk abo dat T-Mob niet levert op vaste internep-verbindingen...... Succes met de oplossing trouwens...
Een los scherm voor de N135 kost je al gauw 80 euri, twee uurtjes knutselen en veel frustratie minder.
-
en waar staat dat het hier alleen om vast internet gaat??? het gaat hier om internetproviders en dat is t-mobile ook.
maar is verder niet de discussie.
waarom zou ik €80 moeten betalen voor een een schermpje als er nog garantie is op het product?
ze moeten gewoon zorgen dat het gerepareerd wordt.
ps. ik doe het wel sneller dan in 2 uur hoor. half uurtje dan is het klaar.
maar is verder niet de discussie.
waarom zou ik €80 moeten betalen voor een een schermpje als er nog garantie is op het product?
ze moeten gewoon zorgen dat het gerepareerd wordt.
ps. ik doe het wel sneller dan in 2 uur hoor. half uurtje dan is het klaar.
ja renegade, ik kan het zelfs binnen het kwartier. Het was maar om aan te geven dat het zelf goed te doen is. en ook ik kan schermen tegen half-fab-prijzen krijgen. Daar gaat het niet om. Vraag Samsung hoe de klappertop gerepareerd dient te worden. 3 verschillende type-nummers voor hetzelfde apparaat is erg vreemd. En in de TStore kunnen ze je het telefoonnummer van hun tussenleverancier geven. Daar hoor je na te kunnen vragen hoe nu te handelen.
devious schreef:ja renegade, ik kan het zelfs binnen het kwartier. Het was maar om aan te geven dat het zelf goed te doen is. en ook ik kan schermen tegen half-fab-prijzen krijgen. Daar gaat het niet om. Vraag Samsung hoe de klappertop gerepareerd dient te worden. 3 verschillende type-nummers voor hetzelfde apparaat is erg vreemd. En in de TStore kunnen ze je het telefoonnummer van hun tussenleverancier geven. Daar hoor je na te kunnen vragen hoe nu te handelen.
Sorry, maar ik kan jouw echt niet volgen.
Lees, wat renegade al heeft ondernomen.
Kan nergens lezen, dat er drie verschillende typenummers zijn, wel, dat er :
-
lezen kan devious wel, alleen begrijpend lezen is wat moeilijk.
precies wat nevermind zegt.
er zijn drie verschillende nummers, waardoor hij NIET door samsung gemaakt wordt.
waarom zou ik het zelf repareren als er nog garantie op zit????
ze zorgen er maar voor dat het gerepareerd wordt anders heeft die persoon die hem verkocht heeft en nu manager is in heerenveen toch wel een probleem.
precies wat nevermind zegt.
er zijn drie verschillende nummers, waardoor hij NIET door samsung gemaakt wordt.
waarom zou ik het zelf repareren als er nog garantie op zit????
ze zorgen er maar voor dat het gerepareerd wordt anders heeft die persoon die hem verkocht heeft en nu manager is in heerenveen toch wel een probleem.
lezen en begrijpen kan ik als de beste. Dat ding komt ergens vandaan. Bij problemen binnen de garantie hoor je naar de winkel terug te gaan. Een derde partrij die door T-Mob is ingeschakeld. Dat staat ook op de bevestiging van het contract. Die partij contacteren en bij geen resultaat een officiële klacht bij TMob neerleggen. Die hebben immers bemiddeld en er is het een-en-ander fout gegaan. Horen ze op te lossen, en kunnen ze oplossen. Twitteren naar TMob geeft echt resultaat.
-
dan vraag ik me toch wel ernstig af wat je nu niet begrijpt tijdens het lezen?lezen en begrijpen kan ik als de beste. Dat ding komt ergens vandaan. Bij problemen binnen de garantie hoor je naar de winkel terug te gaan. Een derde partrij die door T-Mob is ingeschakeld. Dat staat ook op de bevestiging van het contract. Die partij contacteren en bij geen resultaat een officiële klacht bij TMob neerleggen. Die hebben immers bemiddeld en er is het een-en-ander fout gegaan. Horen ze op te lossen, en kunnen ze oplossen. Twitteren naar TMob geeft echt resultaat.
als je goed had gelezen had je kunnen zien dat ik al 2 keer naar de winkel geweest ben, dat ik contact heb gehad met t-mobile en zelfs in nauw contact sta met samsung.
echter komt er nog steeds geen oplossing, door t-mobile wordt ik naar de store gestuurd, door de store wordt het uitgezocht maar er komt verder geen reactie meer, al anderhalve week, en samsung gaat niet over op repareren.
deze week ga ik weer naar de store toe naar de vent die hem verkocht heeft en het uit zou zoeken, en ik denk dat ik hem nu maar eens over de toonbank heen ga trekken aan zijn mooie roze stropdasje.
nee ff serieus, ik ga zeker heen en zal hem wel goed laten merken dat er een oplossing moet komen anders heeft hij echt een probleem. en dat laat ik hem merken waar andere klanten bij staan.
T-mobile heeft al geen goede naam en dat zal nog erger gaan worden zo op deze manier.
-
ff weer een update over dit onderwerp.
vanmiddag weer naar de store geweest omdat ik maar niets terug hoorde.
ze hebben het uitgezocht en er is volgens hun toch echt een N150 geleverd.
nogmaals gekeken en nagevraagd aan mijn broertje en het is toch echt een n135.
nu beweert de store dat dit type nooit is geleverd via de store, wel via internet i.s.m internet abbo.
er zijn 2 mensen getuige van het moment van aankoop.
wat kan ik nu nog doen?
het type op het contract is anders dan op de bon en dat is weer anders dan op de laptop.
heb ik nog ergens rechten op? kan ik ze op een manier dwingen? kan ik aangifte doen van oplichting?
wie kan hier verder mee helpen? behalve natuurlijk juridisch loket of rechter.
vanmiddag weer naar de store geweest omdat ik maar niets terug hoorde.
ze hebben het uitgezocht en er is volgens hun toch echt een N150 geleverd.
nu beweert de store dat dit type nooit is geleverd via de store, wel via internet i.s.m internet abbo.
er zijn 2 mensen getuige van het moment van aankoop.
wat kan ik nu nog doen?
het type op het contract is anders dan op de bon en dat is weer anders dan op de laptop.
heb ik nog ergens rechten op? kan ik ze op een manier dwingen? kan ik aangifte doen van oplichting?
wie kan hier verder mee helpen? behalve natuurlijk juridisch loket of rechter.
Heeft jouw broertje alleen op het stickervel gekeken?ze hebben het uitgezocht en er is volgens hun toch echt een N150 geleverd.
Hebben jullie al de twee vergeleken, of de twee, niet beide dezelfde specificaties hebben.
Soms geven de fabrikanten gewoon een nieuwe naam(typ).
Als inderdaad de verkeerde is geleverd, dan denk ik persoonlijk, dat het heel moeilijk wordt.
Jouw broertje heeft het niet gecontroleerd , of het de goede was, en daar gaat de store er vanuit.
Als je er niet in goed overleg uitkomt dan zul je naar de rechter moeten.renegade66 schreef:wat kan ik nu nog doen?
Partijen zijn het er wel over eens dat er een koop overeenkomst tot stand is gekomen, maar niet wat er geleverd is. Is het product geleverd op het moment dat de overeenkomst is gesloten of later pas?
Je schrijft dat er twee mensen zijn die kunnen getuigen dat de T-Mobile de N135 heeft geleverd. De ene persoon is familie en hoe zit het met de andere persoon?
Verder schrijft je dat op het contract levering van N20 overeengekomen is, terwijl op de aankoopbon de N150 staat. Nu T-Mobile heeft betwist dat ze de N135 heeft geleverd, maar wat meent ze dan wel geleverd te hebben?
Ik denk dat je wel aannemelijk kunt maken dat T-Mobile de N135 heeft geleverd, vanwege de combinatie van de twee getuigen en de inconsistentie in het papierwerk, tenzij T-Mobile met een beter gemotiveerde betwist komt.
Ik zie onvoldoende voor een veroordeling op basis van oplichting. Dit is een civiele zaak.renegade66 schreef:kan ik aangifte doen van oplichting?