LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile Thuis levert mij een halve internetaansluiting

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
alfatrion
Berichten: 22170
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: T-mobile Thuis levert mij een halve internetaansluiting

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:Wettelijk mag de internet provider het VOIP verkeer niet blokkeren vanuit hun netwerk, dit doet Tele2 (of welke provider) niet. Er is geen enkele wet die zegt dat een provider het VOIP verkeer niet vanuit het modem mag "blokkeren".
Een woord: netneutraliteit. Het verbod is opgenomen in de telecommunicatiewet. Een modem is natuurlijk ook gewoon een onderdeel van het netwerk. Een netwerk is niets meer of minder dan een aantal apparaten die met elkaar verbonden zijn.
http://maxius.nl/telecommunicatiewet/artikel7.4a

Alpha
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2017 21:50

Re: T-mobile Thuis levert mij een halve internetaansluiting

Ongelezen bericht door Alpha »

Mijn apparatuur werkt wel met KPN, xs4all en online.
Zelfs i.c.m. de voip dienst van de provider zelf.

T- Mobile dient zich aan de Nederlandse wetgeving te houden.

Voip diensten blokkeren is blokkeren. En dat mag hier niet in Nederland.

ps. Mazzel dat Skype wel werkt !

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: T-mobile Thuis levert mij een halve internetaansluiting

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
sylvesterb schreef:De ATA's werken niet omdat de VOIP poort door het modem in gebruik wordt. Die poort staat dus afgesloten vanuit het modem. Je kunt dan wel een ATA erachter hangen maar dan is de poort voor VOIP nog steeds geblokkeerd.
Ook al gebruikt de telefonie in het modem al de VOIP poort (=udp 5060) , dan is dit geen reden om andere devices die poort niet gelijktijdig te laten gebruiken.
Elke website gebruikt poort 80. En toch kan ik met meerdere website verbinden.
Ga het proberen uit te leggen, waarom het niet werkt.

Als je een website bezoekt ben jij degene die het verzoek doet.

Dus PC A wilt website A bezoeken. In het datapakket staat deze info. website A antwoord en dit antwoord gaat naar PC A etc. PC B wilt website B bezoeken etc etc...

Bij VOIP meldt je je aan met je WAN IP (externe IP adres) en het poort nummer (veelal 5060).

Zodra je wordt gebeld gaat er een bericht naar je externe IP met het poortnummer 5060. Je modem stuurt dit verkeer naar het modem, die moet het doorsturen en een poort kun je maar naar 1 intern IP adres doorverwijzen (forwarden).

Bij T-Mobile is dit dus hun eigen VOIP dienst die niet actief is. In het modem van Tele2 zit geen functie waarmee je die poort kan forwarden.

Er is geen wet die dit verbied. T-Mobile mag dit "blokkeren" het betreft hun hardware wat je in bruikleen hebt. Er is geen verplichting om deze hardware te gebruiken (modem van T-Mobile is echter heel erg slecht er zitten al jaren bugs in waardoor forwarden een ramp is).

Gesloten