LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele 2 compleet en je verliest je fax functie!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
jendepen

tele 2 compleet en je verliest je fax functie!

Ongelezen bericht door jendepen »

Sinds kort ben ik overgestapt naar tele 2 compleet.
Dacht voordeliger uit te zijn.
Nu blijkt dat de fax die ik had( van nog geen maand oud )gewoon niets meer verzend!
Contact opgenomen met tele 2.Dan moet ik maar een nieuwe kopen is het antwoord.Ik heb het ding nodig dus ik ga op zoek voor een nieuwe.Een fax die de T38 ondersteunt.Nergens te vinden hoor!Ik bel opnieuw met tele 2.Vertel dat ik geen fax vind met het protocol T 38.Ik vraag om een merk,zodat ik dat ding als nog kan vinden.
De knul ging het even voor me uitzoeken.
Komt ie terug...zegt ie dat ik misschien wel van een consumentenbond ben dus hij kan het me niet zeggen!!
Nou.....het moet toch niet belachelijker worden!!
Hij kan me wel vertellen dat de fax nu geen T38 maar voip moet ondersteunen.
Wat is het nou?Voip of T38?
Weten ze het daar zelf nog wel vraag ik me af.
Ook mijn all in one printer krijg ik niet meer geinstalleerd.Door alle nijd ben ik vergeten te vragen of dat ook door dat nieuwe tele 2 compleet abonnement komt.
Maar ik zit nu mooi zonder fax en straks ook zonder werk!
Een andere optie is er niet.Teruggaan naar de KPN.Maar ik zit vast aan een contract van 2 jaar!!
Mensen denk 2 keer na voor je overstapt naar tele2!!
Ik zou zeggen..TELE 2 WEG ERMEE!!
Is er misschien iemand met hetzelfde probleem die mij kan vertellen welke fax ik kan aanschaffen??En of het niet meer werken van mijn printer ook daar door komt?
Bedankt alvast!!Groetjes jennifer.

queenfan

Re: tele 2 compleet en je verliest je fax functie!

Ongelezen bericht door queenfan »

In zovere ik het begrijp heb jij een TELE 2 Totaal pakket, dit is internet + bellen en dit gaat via een modem.
Je hebt dan een VoiP modem en een fax die op eens niet meer werkt, in zovere ik het weet werkt faxen via voip, de combinatie van compressie, hardware en codec levert vaak problemen op bij het verzenden en ontvangen van faxen.
De meeste fax-apparaten kunnen prima via een ATA-adapter worden aangesloten op Voip. Maar voor maximale betrouwbaarheid wordt aangeraden om een analoge of ISDN-2 lijn aan te houden, want bij 'slimmere' faxen kan de aansluiting namelijk problemen opleveren.

Zie ook: http://www.3cx.nl/voip-sip/foip.php

Heel veel sterkte er mee.

WebServiceTele2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Hoi,

Het type fax dat over voip gaat dient een T.38 te zijn. Als je naar een winkel gaat waar faxen verkocht worden en je geeft aan dat je een fax nodig bent die over voip moet lopen,dan weten ze wel wat voor faxen er geschikt zijn hiervoor. In de voorwaarden staat ook beschreven dat Tele2 het gebruik van randapparatuur niet ondersteund,dat wil zeggen dat het wel aangesloten kan worden,maar dat de helpdesk daar geen technische ondersteuning op geeft. Dus wat betreft het probleem met je printer zou ik je willen aanraden om contact te nemen met de leverancier van je printer voor verdere adviezen.

Met vriendelijke groet,

Melanie
WebserviceTele2 team.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Je zou het kunne proberenmet een ATA, eigenlijk is een modem met viop ook een ata maar de vertaalslag is niet goed met eenfax.

Hier op de rijks universiteit in Groningen hebben ze ook faxen werken op VoiP, deze lopen ook via een ATA en werkt.

Zie bijvoorbeeld ook... http://www.callvoip.nl/product_info.php?products_id=97

succes er mee

agro

Ongelezen bericht door agro »

Ik heb internetplusbellen van kpn, zowel een ruguliere (oude) analoge fax alsmede faxmodems kunnen zonder problemen op de experiabox worden aangesloten.
Ik heb 2 lijnen een voor fax ander voor bellen werkt probleemloos.

Weet niet welke aparatuur tele2 levert, maar denk dat er waarschijnlijk ook een modem of iets dergelijks nodig is, probeer de fax eens aan te sluiten op de aansluiting waar je je telefoon hebt aangesloten.
Kan je wel je normale analoge telefoons gebruiken? zo ja dan zou volgens mij ook een normale analoge fax moeten kunnen werken.

Volgens tele2 kan je normale fax en telefoon gebruiken (geen ISDN aparatuur) en lijkt mij ook dat moet werken, heb je nog wel 2 lijnen om je fax op aan te sluiten, want er wordt nergens gerept of het mogelijk is dat je 2 lijnen hebt een voor telefoon en 1 voor fax.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik heb internetplusbellen van kpn, zowel een ruguliere (oude) analoge fax alsmede faxmodems kunnen zonder problemen op de experiabox worden aangesloten.
Ik heb 2 lijnen een voor fax ander voor bellen werkt probleemloos.

Agro behoor jij dan niet bij de 30.000 KPN klanten met klachten ????? :lol:

agro

Agro behoor jij dan niet bij de 30.000 KPN klanten met klachten
Heb helemaal geen klachten (gelukkig), maar ik beweer niet dat anderen deze ook niet hebben.
Dit in tegenstelling tot jou persoontje wat upc zo ongeveer heilig verklaart, en dat volgens jou bij deze arrogante onbeschofte asociale instelling alles van een leien dakje loopt.
Enne henri probeer je alweer met je onzinnige opmerking een topic om zeep te helpen?

Beertje02

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Agro,

Heb jij Henri42 ooit een zinnige opmerking zien plaatsen buiten zijn propaganda voor dat sh*t bedrijf UPC, dacht het niet.

Henri42

KPN heeft wederom beterschap belooft en probeert de 30.000 klachten en geen telefonie mogelijkheid met KPN binnen een maand weg te werken, deze stereotiepe belofte deed KPN 2 maanden geleden ook al, nee de topic help ik niet om zeep, ik voeg alleen ter zake juiste informatie toe.:) :) :D

agro

nee de topic help ik niet om zeep
OOOO neeeee Henri ??????????
Hopelijk dat de moderator drastische maatregelen neemt tegen dit soort onzinnige bijdragen henri!!!!!!
Niet voor niets is het topic "upc hoe kom ik er vanaf" verwijderd, en dat dank zij jou fanatastische bijdragen henri!!!!!
ik voeg alleen ter zake juiste informatie toe
Het is toch een topic over tele2, waarbij topicstarter problemen heeft met een fax, en waarbij eenieder deze probeert te helpen, henri en welke ter zake relevante, juiste of aanvulende informatie over tele2 en het probleem met de fax aansluiting heb je dan toegevoegd?????????

Henri42

Ik reageer op jouw internet KPN vermelding, niet meer en niet minder.

met tele 2 heb ik geen ervaring

agro

Ik maakte daar melding van omdat dat met de tele2 verbinding een gelijkwaardig product is, (maar blijkbaar ben je te dom om zoiets te kunnen begrijpen) met nagenoeg hetzelfde werkende randapparatuur, en zodoende een voorbeeld stelde hoe eventueel aan te sluiten of e.e.a. dan zou kunnen werken, of te proberen.
met tele 2 heb ik geen ervaring
Je hebt nergens ervaring mee, het enige waar je tot in staat bent is topics om zeep helpen, en van goei brood stront maken.

Wat jou postings en de onzin welke je hierop verkondigd, (of ik bij de 30.000 klanten behoor welke klachten zouden hebben (volgens jou dan althans)) bijdragen is mij een volkomen raadsel, mag jij dat eens uitleggen wat dit met het aansluiten te maken heeft van een fax op een modem.

agro

Henri? Waarom geef je geen verklaring? Je blaast altijd toch zo hoog van de toren dat je zo'n gefundeerde en relevante informatie op dit forum plaatst.

Of is het je alleen te doen om de boel te verzieken, zoals je al zo vaak op dit forum hebt gedaan!!!!

In dat geval zou ik iedereen willen oproepen om een mailtje naar onderstaand mailadres van de beheerder van deze site te sturen met het verzoek je van dit forum te bannen.
[email protected]

Henri42

Beste Agro, denk aan je bloeddruk en verwar mij niet met UPC.

Op dit item had ik inderdaad niet moeten reageren, het is wel zo dat KPN het internet bellen verder niet meer promoot omdat de belangstelling ervoor tanende is.

agro

het is wel zo dat KPN het internet bellen verder niet meer promoot omdat de belangstelling ervoor tanende is.
Wat heeft dat nou weer met het aansluiten te maken van een fax op een modem van tele2?
Je kan het dus echt niet laten om de boel te verzieken met je onzinnige opmerkingen en zodoende topics om zeep te helpen!!!
Een zinvolle bijdrage van jou kant is echt NIET mogelijk, en hoop dat door de site beheerder spoedig de enig mogelijk juiste beslissing genomen zal worden, wat het forum alleen maar ten goede kan komen.
Zie hiervoor ook:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... &start=105

Henri42

Beste Agro, ik reageerde alleen op jouw KPN mededeling, het is van belang om een product in het juiste daglicht te stellen.Inderdaad had ik het onderwerp over het hoofd gezien: Kan gebeuren. Excuus aan de forumleden.

Ook UPC biedt bij internet een fax mogelijkheid aan. :shock: OT

Gesloten