LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele 2 pakket
-
Tele 2 pakket
Ik ben al enige jaren (tevreden) klant van Tele2.
Echter werd ik zojuist gebeld met de mededeling dat ze het abonnementen aanbod aan het opschonen zijn. Ik schijn nog een oud pakket te hebben en een hele oude (volgens de dame van tele2 erg trage) decoder.
Het nieuwe abonnement zou 35 zenders hebben i.p.v. de 70 welke ik nu heb. Wel zou ik hiervoor minder gaan betalen. Ik zou opnieuw moeten tekenen voor een nieuw abonnement van een jaar. Ik heb haar proberen uit te leggen dat ik deze verbintenis jaren geleden al was aangegaan en dat ik me niet liet verplichten om nogmaalt te tekenen voor een jaar. Als ik niet zou tekenen, zou dit betekenen dat mijn decoder steeds trager zou worden. Er hiervoor geen nieuwe updates zouden komen en het in het uiterste geval ik geen internet/telefoon/tv meer zou hebben. Dit omdat ik niet wil tekenen. Mogen ze mij, omdat ze zelf besluiten het aanbod te veranderen, verplichten te tekenen? ik heb dit jaren geleden toch al gedaan? Heb ook uitgelegd dat ik het nieuwe pakket niet wil. Dit wil ik best. Ik wil alleen niet verplicht worden te tekenen voor iets waarvoor ik jaren terug al heb getekend. Zijn er meerdere mensen die deze principe kwestie hebben?
Mvrgr Edwin
Echter werd ik zojuist gebeld met de mededeling dat ze het abonnementen aanbod aan het opschonen zijn. Ik schijn nog een oud pakket te hebben en een hele oude (volgens de dame van tele2 erg trage) decoder.
Het nieuwe abonnement zou 35 zenders hebben i.p.v. de 70 welke ik nu heb. Wel zou ik hiervoor minder gaan betalen. Ik zou opnieuw moeten tekenen voor een nieuw abonnement van een jaar. Ik heb haar proberen uit te leggen dat ik deze verbintenis jaren geleden al was aangegaan en dat ik me niet liet verplichten om nogmaalt te tekenen voor een jaar. Als ik niet zou tekenen, zou dit betekenen dat mijn decoder steeds trager zou worden. Er hiervoor geen nieuwe updates zouden komen en het in het uiterste geval ik geen internet/telefoon/tv meer zou hebben. Dit omdat ik niet wil tekenen. Mogen ze mij, omdat ze zelf besluiten het aanbod te veranderen, verplichten te tekenen? ik heb dit jaren geleden toch al gedaan? Heb ook uitgelegd dat ik het nieuwe pakket niet wil. Dit wil ik best. Ik wil alleen niet verplicht worden te tekenen voor iets waarvoor ik jaren terug al heb getekend. Zijn er meerdere mensen die deze principe kwestie hebben?
Mvrgr Edwin
Re: Tele 2 pakket
Het vervelende is ze mogen het niet , maar doen het helaas wel. Inderdaad zal het trager worden maar dat ligt niet aan het verouderde abo maar op die manier proberen ze toch dat je de nieuwe neemt.
advies zoek een goede provider hoewel ze dit allemaal flikken.
-
Dit is gewoon een ordinair verkooppraatje van Tele2:
Ze zijn verplicht een deugdelijke dienst te verlenen. Wanneer ze daarmee zouden stoppen, hoef jij niets meer te betalen wegens wanprestatie van Tele2. Op dit forum zijn veel klachten over tv van Tele2. Die decoders zijn inderdaad niet best; ze blijven hangen in software-updates. Beeld bevriest etc. Zoek dit forum er maar op na. Zie ook http://www.digitelevisie.nl voor vergelijkbare abonnementen.
Als je binnen de nieuwe abonnementstermijn zou opzeggen, eist Tele2 een torenhoge afkoopsom van je. Google maar eens Tele2 afkoopsom. De afkoopsom is even hoog als het abonnementsgeld, terwijl Tele2 je dan niets meer levert.
Je reinste tropenkolder. Ze kunnen je internetverbinding afknijpen, wat ze zeker niet mogen aangezien dit in feite contractbreuk is. Een decoder wordt uit zichzelf nooit trager.Als ik niet zou tekenen, zou dit betekenen dat mijn decoder steeds trager zou worden.
Ze zijn verplicht een deugdelijke dienst te verlenen. Wanneer ze daarmee zouden stoppen, hoef jij niets meer te betalen wegens wanprestatie van Tele2. Op dit forum zijn veel klachten over tv van Tele2. Die decoders zijn inderdaad niet best; ze blijven hangen in software-updates. Beeld bevriest etc. Zoek dit forum er maar op na. Zie ook http://www.digitelevisie.nl voor vergelijkbare abonnementen.
Als je binnen de nieuwe abonnementstermijn zou opzeggen, eist Tele2 een torenhoge afkoopsom van je. Google maar eens Tele2 afkoopsom. De afkoopsom is even hoog als het abonnementsgeld, terwijl Tele2 je dan niets meer levert.
Ze kunnen je internetverbinding afknijpen, wat ze zeker niet mogen aangezien
dit zullen ze echt wel gaan doen, dus als ik TS was keek ik naar iets anders.
Natuurlijk mogen ze dat wel. Ze gaan geen eeuwig durend contract met je aan. Dat zou beteken dat je over 20 jaar (als je nooit opzegt) nog de prijzen van vandaag zou hebben.ciske schreef:Het vervelende is ze mogen het niet , maar doen het helaas wel. Inderdaad zal het trager worden maar dat ligt niet aan het verouderde abo maar op die manier proberen ze toch dat je de nieuwe neemt.
Het initiele abonnement wordt voor 1 of 2 jaar aangegaan (sinds kort maximaal nog 1 jaar) en daarna staan zowel klant als aanbieder vrij om iets anders te gaan doen.
dat ben ik niet met je eens, en alsnog geef ik TS dan het advies neem een ander.Natuurlijk mogen ze dat wel. Ze gaan geen eeuwig durend contract met je aan. Dat zou beteken dat je over 20 jaar (als je nooit opzegt) nog de prijzen van vandaag zou hebben
-
Ik heb zelf een eeuwigdurend 12move abo: www.12move.nl
Inmiddels overgenomen door Telfort. Ze hebben mij nog nooit lastig gevallen met: "uw modem gaat trager worden, dus wij raden u een ander abonnement aan".
Inmiddels overgenomen door Telfort. Ze hebben mij nog nooit lastig gevallen met: "uw modem gaat trager worden, dus wij raden u een ander abonnement aan".
das lang maar het blijkt dat het kan.eeuwigdurend
Daar gaat het al fout natuurlijk.matchboxer schreef:Ik ben al enige jaren (tevreden) klant van Tele2.
Echter werd ik zojuist gebeld
Als een bedrijf je belt dan doen ze dat alleen maar om je te verleiden tot een impulsaankoop. Wat die impulsaankoop ook is, je hebt het niet nodig; je was immers al een tevreden klant zoals je zelf zegt. Dat betekent dus dat er geen enkele reden is om die dame überhaupt uit te laten praten: zodra een telefoongesprek begint met "goedemiddag, u spreekt met medewerker x van bedrijf y" kun je het gesprek meteen afbreken en ophangen.
Geloof me, als Tele2 je echt iets belangrijks te melden heeft sturen ze wel gewoon een papieren brief in een envelop.
Tot mijn schaamte moet ik toegeven dat ik in mijn studententijd zelf in een callcenter gewerkt heb dus ik ken de trucjes uit eigen ervaring...