LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 17 uur lang storing en geen vergoeding

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Josh89

Tele2 17 uur lang storing en geen vergoeding

Ongelezen bericht door Josh89 »

Beste allemaal,

23 feb. vanaf 22:00 tot omstreeks 15:00 had tele2 een grote storing in o.a. de regio's Amsterdam, Arnhem en Leeuwarden. Vervolgens heb ik
een schadeformulier ingediend aangezien er wettelijk recht zou zijn op een vergoeding bij storingen langer dan 12 uur.

Vervolgens krijg ik deze reactie van Tele2:
Na alles te hebben nagekeken, moet ik je helaas mededelen dat we je aanvraag hebben afgewezen.
De reden hiervoor is dat wij geen melding hebben gekregen via onze klantenservice van je storing. Daarnaast vergoeden wij een storing van korter dan 24 uur niet.

Kan iemand mij vertellen hoe het nu precies zit? Als ik zoek op vergoedingen bij een internetstoring kom ik uit op allemaal pagina's die zeggen dat je er wettelijk recht op hebt bij een storing dan 12 uur. Ook ben ik benieuwd of hier nog meer Tele2 gebruikers zitten die last hadden van deze storing.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

sjohie

Re: Tele2 17 uur lang storing en geen vergoeding

Ongelezen bericht door sjohie »

Josh89 schreef:Beste allemaal,

23 feb. vanaf 22:00 tot omstreeks 15:00 had tele2 een grote storing in o.a. de regio's Amsterdam, Arnhem en Leeuwarden. Vervolgens heb ik
een schadeformulier ingediend aangezien er wettelijk recht zou zijn op een vergoeding bij storingen langer dan 12 uur.

Vervolgens krijg ik deze reactie van Tele2:
Na alles te hebben nagekeken, moet ik je helaas mededelen dat we je aanvraag hebben afgewezen.
De reden hiervoor is dat wij geen melding hebben gekregen via onze klantenservice van je storing. Daarnaast vergoeden wij een storing van korter dan 24 uur niet.

Kan iemand mij vertellen hoe het nu precies zit? Als ik zoek op vergoedingen bij een internetstoring kom ik uit op allemaal pagina's die zeggen dat je er wettelijk recht op hebt bij een storing dan 12 uur. Ook ben ik benieuwd of hier nog meer Tele2 gebruikers zitten die last hadden van deze storing.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Volgens mij is de nieuwe telecommunicatiewet die dit mogelijk maaktwel goedgekeurd door de 2e kamer, maar nog niet door de 1e kamer. Tot die tijd is er dus nog geen wettelijk recht op vergoeding waar jij beroep op kan maken, en gelden de oude regels die in dit geval pas compensatie geven >24h. Ook is het volgens mij zo dat de invulling van die vergoeding voor de provider is, Tele2 kan dus als jij zeg 12 uur geen TV hebt kunnen kijken, je als compensatie 2 gratis films aanbieden ipv een halve dag abonnementsgeld korting. Maar het kan zijn dat dat laatste met een amendement nog verduidelijkt is.

Er is dus van alles in wording, maar volgens mij ben je nét te vroeg.

Daarnaast heeft Tele2 wel een punt, ik bedoel, als ze niks van je horen, weten ze ook niet dat er een klant is die een probleem heeft, en dan lijkt me compensatie ook niet reëel. Ik bedoel, dan zou niét bellen/melden wel erg lucratief worden.. :wink:

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

De betreffende storing had betrekking op de latency (verbinding traag) en niet op geen internet. Maar waarom zoveel moeite voor EUR 1,00 compensatie??? Daarnaast dien je uiteraard wel melding te maken van de storing.

Josh89

Gaat om het principe, daarnaast is een storing melden lastig als de klantenservice er zelf ook uit ligt en om vervolgens onbereikbaar te zijn door de vele mensen die bellen. Sinds de betreffende storing is het nu dagelijks dat 2-3 keer het internet weg valt gedurende 5-15min. Ik zal die lijers in het vervolg wel elke keer gaan bellen.

Josh89

Ook wel raar trouwens dat die nieuwe wetgeving in 2013 al door de 2de kamer ging maar anno 2016 nog steeds niet in de 1ste kamer aan bod is gekomen. Zegt genoeg over de macht die de telecombedrijven hebben ;)

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Josh89 schreef:Ook wel raar trouwens dat die nieuwe wetgeving in 2013 al door de 2de kamer ging maar anno 2016 nog steeds niet in de 1ste kamer aan bod is gekomen. Zegt genoeg over de macht die de telecombedrijven hebben ;)
Het zegt denk ik meer over de kwaliteit (of beter: gebrek aan kwaliteit) van de wetgeving, ambtenaren en 2e kamerleden die een wet in eerste instantie goedkeuren.

De eerste kamer is tegenwoordig uiterst kritisch om wetten goed te keuren omdat er meer dan eens rommel wordt aangeboden die niet is uit te voeren.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Uiteindelijk betaald de consument zelf de vergoedingen. Bij een storing van 17 uur heb je recht op een paar euro vergoeding volgens de wetgeving. Dit kan de providers miljoenen kosten en dit betekend in de praktijk dus gewoon dat de tarieven omhoog gaan.

17 uur is niet echt lang... Als je een kabel breuk hebt dan zit je zo 5 dagen zonder internet.

En het is logische dat een provider geen compensatie geeft (in welke vorm dan ook) als je geen melding hebt gemaakt. Melding kun je ook via e-mail maken hiervoor hoef je niet te bellen.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Josh89 schreef:...... Ik zal die lijers in het vervolg wel elke keer gaan bellen.......
Ach ach, ben groot geworden in de tijd zonder Interner. Waar je je al niet druk over kan maken in deze huidige tijd.
Te hopen voor TS dat er niet ooit een oorlog uitbreekt, dan zijn de rapen pas echt gaar in deze digitale wereld waar overal gebeld en geinternet MOET worden en mensen compleet overstuur zijn als dat enkele uren niet kan.
Alles een beetje relativeren kan soms geen kwaad........

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

Maar inmiddels is er weer signaal?

Gesloten